23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 234-425483
Offentliggjort
03.12.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Nordjyllands Trafikselskab

Udbud af flextrafik i Region Nordjylland


Nordjyllands Trafikselskab

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3. sal
Kontaktpunkt(er): Nordjyllands Trafikselskab, Kontrakter Flextrafik
Att: Lars C. Larsen/Janni Lærke Jensen
9000 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 99341123
Mailadresse: flexkontrakt@ntmail.dk
Fax: +45 99341101

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.nordjyllandstrafikselskab.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp4/tender/nt_0824_20151125.nsf

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp4/tender/nt_0824_20151125.nsf

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus
Andet: transport med taxi eller anden mindre vogn
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Udbud af flextrafik i Region Nordjylland.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Nordjylland, samt kørsel herfra og til øvrige destinationer i Danmark.

NUTS-kode DK05

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 200

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 12

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms: 139 500 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Udførelse af flextrafik, udført i taxi eller mindre vogne eller liftbusser (alm. rutekørsel), hovedsagelig handicapkørsel, teletaxikørsel, siddende patientbefordring, kørsel til læge- og speciallæge samt et antal faste kørselspakker.
Der indgås rammeaftale for 12 mdr. med flere leverandører om variabel kørsel. Derudover indgås der aftaler med enkelte leverandører om fast kørsel. De faste kørselspakker er samlet under 9 — overordnede — delaftaler (jf. bilag B »Oplysninger om delaftaler« ) efter aftaleform, aftaleperiode og kommune. Disse 9 overordnede delaftaler omfatter i alt 51 separate delaftaler/kørselspakker som der indgås individuelle aftaler om (jf. udbudsbetingelserne for en nærmere beskrivelse).
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
139 500 000 DKK i 1 år (variabel kørsel), samt 40 070 timer pr. år i 1-4 år + tomkørsel (fast kørsel). Dertil kan aftaleperioden forlænges med 1 år for samtlige kontrakter.
Anslået værdi eksklusive moms: 310 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: VR-aftaler over 12 mdr. i Hjørring Kommune
1) Kort beskrivelse:
4 pakker med variabel kørsel med rådighedsaftale. Hjemsted ved Sygehus Vendsyssel i Hjørring.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
4 000 timer i alt pr. år fordelt på de 4 pakker.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af de enkelte kørselspakker.
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: VR-aftaler over 12 mdr. i Aalborg Kommune
1) Kort beskrivelse:
10 pakker med variabel kørsel med rådighedsaftale. Hjemsted ved Aalborg Universitetshospital, Syd.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
10 000 timer i alt pr. år fordelt på de 10 pakker.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af de enkelte kørselspakker.
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: F-aftaler over 12 mdr. i Frederikshavn Kommune
1) Kort beskrivelse:
2 pakker med fast kørsel til aktivitetscentre eller skoler med specialklasser (samt busrutekørsel) i Frederikshavn Kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
950 timer i alt pr. år fordelt på de 2 pakker (+ tomkørsel).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af kørselspakken.
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: F-aftaler over 36 mdr. i Hjørring Kommune
1) Kort beskrivelse:
6 pakker med fast kørsel til aktivitetscentre i Hjørring Kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
3 840 timer i alt pr. år fordelt på de 6 pakker (+ tomkørsel).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af de enkelte kørselspakker.
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: F-aftaler over 47 mdr. i Jammerbugt Kommune
1) Kort beskrivelse:
7 pakker med fast kørsel til skoler med specialklasser i Jammerbugt Kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
4 080 timer i alt pr. år fordelt på de 7 pakker (+ tomkørsel).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 47 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af de enkelte kørselspakker.
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: F + VR-aftaler over 47 mdr. i Jammerbugt Kommune
1) Kort beskrivelse:
2 pakker med fast kørsel til skoler med specialklasser i Jammerbugt Kommune samt rådighedsperioder til variabel kørsel (Læge- og genoptræningskørsel).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
2 400 timer i alt pr. år fordelt på de 2 pakker (+ tomkørsel).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 47 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af de enkelte kørselspakker.
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: F-aftaler over 48 mdr. i Jammerbugt Kommune
1) Kort beskrivelse:
8 pakker med fast kørsel til aktivitetscentre og skoler med specialklasser i Jammerbugt Kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
7 880 timer i alt pr. år fordelt på de 8 pakker (+ tomkørsel).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af de enkelte kørselspakker.
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: F-aftaler over 12 mdr. i Mariagerfjord Kommune
1) Kort beskrivelse:
4 pakker med fast kørsel til skoler med specialklasser og aktivitetscentre i Mariagerfjord Kommune.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
2 680 timer i alt pr. år fordelt på de 4 pakker (+ tomkørsel).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af de enkelte kørselspakker.
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: F-aftaler over 48 mdr. i Morsø Kommune
1) Kort beskrivelse:
8 pakker med fast kørsel til skoler og specialskoler i Morsø Kommune, eventuelt i kombination med SFO-kørsel.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60112000, 60120000, 60130000

3) Mængde eller omfang:
4 240 timer i alt pr. år fordelt på de 8 pakker (+ tomkørsel).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Se Udbudsbetingelserne for en beskrivelse af de enkelte kørselspakker.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Tilbudspriser angives i aktuelt prisniveau. Kørslen afregnes månedsvist a conto senest den 10. bankdag i måneden efter. Endelig afregning foretages sammen med a conto-afregningen i den påfølgende måned.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter busloven eller tilladelse til offentlig servicetrafik eller taxibevilling efter taxiloven. Udførelse af kørslen er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring efter busloven og/eller taxiloven.
Bydernes egnethed til at udføre opgaven bedømmes ud fra følgende materiale som skal inkluderes i tilbuddet:
Stamoplysninger om byders virksomhed. Oplysningerne afgives på PDF-skemaet NT_Stamoplysninger.pdf som findes på udbudshjemmesiden (se udbudsbetingelsernes bilag B).
Erklæring om beskyttelse på arbejdspladsen mv. i henhold til artikel 39 i EU's Forsyningsvirksomhedsdirektiv (2004/17/EF af 31.3.2004). Erklæringen afgives som en del af det afslutningsvist signerede følgebrev i forbindelse med afslutning af tilbuddet (se udbudsbetingelsernes bilag B).
Bydere om hvem NT er vidende om at de inden for de sidste 2 år har fået opsagt en kontrakt om udførelse af offentligt betalt kørsel pga. en væsentlig misligholdelse af entreprenørens forpligtelser, vil blive betragtet som uegnede til at udføre opgaven. Tilsvarende gælder bydere der som leder eller kontaktperson har tegnet en virksomhed som inden for de sidste 2 år har fået opsagt en kontrakt om udførelse af offentligt betalt kørsel. Endelig gælder det samme bydere hvis adfærd som ansat hos en kontraktholder om offentligt betalt kørsel har været den direkte eller en stærkt medvirkende faktor til at vedkommendes arbejdsgivers kontrakt er blevet ophævet inden for de sidste 2 år.
NT forbeholder sig i øvrigt ret til at kassere en tilbudsgiver der inden for de sidste 2 år har afstedkommet så mange driftssvigt eller klager i forbindelse med kørsel for NT at det med rette sår tvivl om entreprenørens teknisk-faglige formåen som leverandør af personbefordring.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Byderen skal — i henhold til »Lov om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love«, lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 — afgive tro og love-erklæring herom. Denne erklæring skal indsendes sammen med tilbuddet.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der er i udbudsbetingelserne specificeret hvilke krav der stilles til vognenes indregistrering, kapacitet og udstyr.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Udførelse af kørslen er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring efter busloven og/eller tilladelse til offentlig servicetrafik eller taxitilladelse efter taxiloven.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter (med undtagelse af dynamiske indkøbssystemer)
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
14.1.2016 - 16:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 1.9.2016
IV.3.7) Åbning af bud
Dato: 14.1.2016 - 16:01

StedNordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1R, 3. sal
Att: Lars C. Larsen
9000 Aalborg
DANMARK

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Afgivelse af anmodning om deltagelse hhv. afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via en særlig hjemmeside der indeholder udbudsmaterialet samt de fornødne faciliteter til den elektroniske afgivelse af virksomhedens tilbud.

Adgangen til udbudshjemmesiden opnås direkte via https://www.ethics.dk/asp4/tender/nt_0824_20151125.nsf

Virksomheden kan her via funktionen »Tilmelding« (anført i menuen til venstre for bekendtgørelsen) få tildelt brugernavn og opgive adgangskode til udbudshjemmesiden.
Virksomheder der ønsker at afgive tilbud, skal udfylde de særlige skemaer og blanketter i PDF-format der indeholder den konkrete og detaljerede udformning af de krævede oplysninger samt oplysninger om evt. krav til dokumentation.
Der gøres allerede nu opmærksom på at der i tilbudsevalueringen vil indgå anvendelse af det elektroniske støtteværktøj Ethics. Dette vil blive beskrevet nærmere i udbudsmaterialet.
Kontraktkonceptet indgår i udbudsmaterialet.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30.11.2015

Send til en kollega

0.112