23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 043-112742
Offentliggjort
02.03.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Slagelse Kommune

Vindere

Udbud af Fribus 2.0

(29.04.2022)
Vikingbus Danmark A/S
2650 Hvidovre

Udbud af Fribus 2.0


Slagelse Kommune

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Slagelse Kommune
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Johanne Lam Rasmussen
E-mail: johra@slagelse.dk
Telefon: +45 58573011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=324301&B=SLAGELSE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=324301&B=SLAGELSE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Kommunal Myndighed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Fribus 2.0

Sagsnr.: 14022022
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60112000 Offentlig vejtransport
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Slagelse Kommune inviterer hermed alle interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud på driften af "Fribus 2.0", dvs. Slagelses Kommunes åbne busruter for hhv. Slagelse/Flakkebjerg (Blå Fribus) og Skælskør/Flakkebjerg (Rød Fribus).

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 23 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Slagelse Kommune inviterer hermed alle interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud på driften af "Fribus 2.0", dvs. Slagelses Kommune åbne busruter for hhv. Slagelse/Flakkebjerg ("Blå Fribus" som omfatter transport med en hovedbus og en ekstrabus) og Skælskør/Flakkebjerg ("Rød Fribus").

Slagelse Kommune har vedtaget, at udbud af Rød og Blå Fribus skal omfatte fossilfri busser. Dette vilkår gælder dog ikke ekstrabussen for Blå Fribus.

Det vil sige, at der skal afgives tilbud på busser der er baseret på fossilfrit busmateriel.

Ved fossilfrit materiel forstås; biogas, HVO, el eller brint.

Der gælder dog særlige lempelser til vilkåret om fossilfrie busser for så vidt angår aftalens første 6 mdr. (Læs nærmere herom i det øvrige udbudsmateriale).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 08/08/2022
Slut: 30/06/2028
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Udbuddet omfatter optioner á 2x1 år dvs. kontrakten kan maksimalt løbe indtil 30. juni 2030

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

- Optioner på kontraktforlængelse á 2x1 år som anført ovenfor.

- Option på foliering af busserne som beskrevet i det øvrige udbudsmateriale.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Soliditetsgrad på minimum 7% for regnskabsåret 2020

- Erhvervsansvarsforsikring eller erhvervs- og produktansvarsforsikring på minimum 1.000.000 DKK.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Minimum 2 referencer for sammenlignelige opgaver udført indenfor de seneste 3 år.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde tilbudsdispositionen, dvs.: Indsende udfyldt tilbudsliste (udbudsbilag 3) samt udfyldt ESPD.

Udover ESPD'ets obligatoriske udelukkelsesgrunde skal tilbudsgiver opfylde kravene for "økonomisk og finansiel kapacitet" samt "teknisk og faglig kapacitet" som beskrevet ovenfor.

Desuden må tilbuddets ikke indeholde forbehold til udbudsmaterialet.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Til sikkerhed for Leverandørens opfyldelse af kontrakten stilles en anfordringsgaranti på 5% af den estimerede samlede kontraktsum pr. år, jf. kontraktudkastet (udbudsbilag 1).

Vindende Tilbudsgiver skal på Ordregivers anmodning herom fremlægge dokumentation for gældende anfordringsgaranti inden kontraktindgåelsen.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

- Såfremt Leverandøren anvender muligheden for tillempet opgaveudførsel ift. kravet om fossilfrie køretøjer for Rød Fribus samt hovedbussen for Blå Fribus, modregner Ordregiver et beløb på 25.000 kr. pr. bus for hver måned i perioden 8. august 2022 til 31. januar 2023, hvor ydelsen ikke leveres med fossilfrit busmateriel.

- Betaling sker pr. løbende måned: 30 dage efter modtagelse af korrekt - faktura, jf. kontraktudkastet.

- Fakturering skal ske elektronisk i OIOUBL-format, jf. kontraktudkastet

- Priserne kan prisreguleres efter 2 år, dvs. fra 1. august 2024, jf. kontraktudkastet

Læs nærmere om nærværende vilkår i det øvrige udbudsmateriale.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Hver økonomisk aktør skal opfylde kravene hvad angår udelukkelsesgrundene iht. ESPD'et. Der skal indsendes et udfyldt ESPD for hver økonomisk aktør, der deltager i sammenslutningen (konsortie). Derudover skal konsortiet dokumenteret med en gyldig konsortieaftale (eller lignende dokumentation) indgået mellem konsortiedeltagerne.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Som angivet i det øvrige udbudsmateriale.

Ordregiver forbeholder sig ret til at op-/nedjustere kørselsvolumen løbende med +/- 10% i forhold til køreplanstimerne, uden at Leverandøren kan opkræve merbetaling.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/04/2022
Tidspunkt: 22:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/04/2022
Tidspunkt: 22:00
Sted:

Åbningen finder sted via EU-Supply. Åbningen kan ikke overværes af andre en Ordregivers repræsentanter.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

•Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller

tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20

kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om

prækvalifikation.

•Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens

afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter

ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. •Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, klagefristen

på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

•Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192),

forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6

måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

•Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen

eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller

forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet

fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

•Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2)

skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har

offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).

•Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at

ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en

kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være inden 30

kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EUTidende

om indgåelse af kontrakt.

Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/02/2022

Send til en kollega

0.063