Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=324301&B=SLAGELSE
Udbyder
Slagelse Kommune
Vindere
Udbud af Fribus 2.0
(29.04.2022)
Vikingbus Danmark A/S
2650 Hvidovre
Udbud af Fribus 2.0
Slagelse Kommune
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Johanne Lam Rasmussen
E-mail: johra@slagelse.dk
Telefon: +45 58573011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand
Udbud af Fribus 2.0
Slagelse Kommune inviterer hermed alle interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud på driften af "Fribus 2.0", dvs. Slagelses Kommunes åbne busruter for hhv. Slagelse/Flakkebjerg (Blå Fribus) og Skælskør/Flakkebjerg (Rød Fribus).
Slagelse Kommune inviterer hermed alle interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud på driften af "Fribus 2.0", dvs. Slagelses Kommune åbne busruter for hhv. Slagelse/Flakkebjerg ("Blå Fribus" som omfatter transport med en hovedbus og en ekstrabus) og Skælskør/Flakkebjerg ("Rød Fribus").
Slagelse Kommune har vedtaget, at udbud af Rød og Blå Fribus skal omfatte fossilfri busser. Dette vilkår gælder dog ikke ekstrabussen for Blå Fribus.
Det vil sige, at der skal afgives tilbud på busser der er baseret på fossilfrit busmateriel.
Ved fossilfrit materiel forstås; biogas, HVO, el eller brint.
Der gælder dog særlige lempelser til vilkåret om fossilfrie busser for så vidt angår aftalens første 6 mdr. (Læs nærmere herom i det øvrige udbudsmateriale).
Udbuddet omfatter optioner á 2x1 år dvs. kontrakten kan maksimalt løbe indtil 30. juni 2030
- Optioner på kontraktforlængelse á 2x1 år som anført ovenfor.
- Option på foliering af busserne som beskrevet i det øvrige udbudsmateriale.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Soliditetsgrad på minimum 7% for regnskabsåret 2020
- Erhvervsansvarsforsikring eller erhvervs- og produktansvarsforsikring på minimum 1.000.000 DKK.
Minimum 2 referencer for sammenlignelige opgaver udført indenfor de seneste 3 år.
Tilbudsgiver skal opfylde tilbudsdispositionen, dvs.: Indsende udfyldt tilbudsliste (udbudsbilag 3) samt udfyldt ESPD.
Udover ESPD'ets obligatoriske udelukkelsesgrunde skal tilbudsgiver opfylde kravene for "økonomisk og finansiel kapacitet" samt "teknisk og faglig kapacitet" som beskrevet ovenfor.
Desuden må tilbuddets ikke indeholde forbehold til udbudsmaterialet.
Til sikkerhed for Leverandørens opfyldelse af kontrakten stilles en anfordringsgaranti på 5% af den estimerede samlede kontraktsum pr. år, jf. kontraktudkastet (udbudsbilag 1).
Vindende Tilbudsgiver skal på Ordregivers anmodning herom fremlægge dokumentation for gældende anfordringsgaranti inden kontraktindgåelsen.
- Såfremt Leverandøren anvender muligheden for tillempet opgaveudførsel ift. kravet om fossilfrie køretøjer for Rød Fribus samt hovedbussen for Blå Fribus, modregner Ordregiver et beløb på 25.000 kr. pr. bus for hver måned i perioden 8. august 2022 til 31. januar 2023, hvor ydelsen ikke leveres med fossilfrit busmateriel.
- Betaling sker pr. løbende måned: 30 dage efter modtagelse af korrekt - faktura, jf. kontraktudkastet.
- Fakturering skal ske elektronisk i OIOUBL-format, jf. kontraktudkastet
- Priserne kan prisreguleres efter 2 år, dvs. fra 1. august 2024, jf. kontraktudkastet
Læs nærmere om nærværende vilkår i det øvrige udbudsmateriale.
Hver økonomisk aktør skal opfylde kravene hvad angår udelukkelsesgrundene iht. ESPD'et. Der skal indsendes et udfyldt ESPD for hver økonomisk aktør, der deltager i sammenslutningen (konsortie). Derudover skal konsortiet dokumenteret med en gyldig konsortieaftale (eller lignende dokumentation) indgået mellem konsortiedeltagerne.
Som angivet i det øvrige udbudsmateriale.
Ordregiver forbeholder sig ret til at op-/nedjustere kørselsvolumen løbende med +/- 10% i forhold til køreplanstimerne, uden at Leverandøren kan opkræve merbetaling.
Del IV: Procedure
Åbningen finder sted via EU-Supply. Åbningen kan ikke overværes af andre en Ordregivers repræsentanter.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
•Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller
tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20
kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om
prækvalifikation.
•Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens
afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter
ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. •Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, klagefristen
på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
•Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192),
forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6
måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
•Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen
eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller
forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet
fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
•Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2)
skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har
offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
•Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at
ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en
kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være inden 30
kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EUTidende
om indgåelse af kontrakt.
Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk