Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Brovagtstjeneste på oplukkelige broer i København
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37, Stuen (receptionen)
Att: Carsten Bigum
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: carham@tmf.kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.
NUTS-kode DK011
63712310
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 700 000 og 2 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelse med 2 x 1 år.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Fremgår af udbudsmaterialet.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, e og f, er udelukket fra at deltage i udbuddet.
Tilbudsgivere med forfalden ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 er tillige udelukket fra at deltage i udbuddet.
Som dokumentation for at Tilbudsgiver ikke er udelukket efter Udbudsdirektivets artikel 45 eller lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, skal Tilbudsgiver med tilbuddet fremsende erklæring herom.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige Tilbudsgivere, skal de i konsortiet deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med. En juridisk person kan alene være deltager i ét konsortium, men samme juridiske person kan godt være deltager i ét konsortium og samtidig være underleverandør til andre Tilbudsgivere. Deltagere i konsortiet hæfter direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel kontrakt.
Når tilbud afgives af et konsortium, skal følgende fremsendes:
Erklæring om fælles befuldmægtiget, med klar og entydig angivelse af de i konsortiet deltagende juridiske personer og den fælles befuldmægtigede, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med.
For hver deltager i konsortiet skal fremsendes dokumentation for Tilbudsgivers egnethed (personlige forhold) som anført i pkt. 6.1.1.
For hver deltager i konsortiet skal fremsendes dokumentation om Tilbudsgivers egnethed (økonomisk og finansiel formåen). Konsortiedeltagerne skal tilsammen leve op til minimumskravene, hvorfor det er ikke et krav, at hver deltager i konsortiet lever op til minimumskravene.
For hver deltager i konsortiet skal fremsendes dokumentation om Tilbudsgivers egnethed (teknisk/faglig formåen). Konsortiedeltagerne skal tilsammen leve op til minimumskravene, hvorfor det er ikke et krav, at hver deltager i konsortiet lever op til minimumskravene.
Hvis Tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) økonomiske og finansielle formåen og/eller på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) tekniske/faglige formåen, kræver Ordregiver i den udbudte kontrakt, at den pågældende tredjemand påtager sig solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse eller påtager sig ubegrænset garanti for opfyldelse af ethvert økonomisk krav, der måtte udspringe af kontrakten.
Når Tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) ressourcer, skal følgende fremsendes:
Erklæring om henvisning til andres ressourcer for hver økonomisk aktør (underleverandør).
For hver økonomisk aktør (underleverandør) skal fremsendes dokumentation.
Hvis Tilbudsgiver vil dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen med henvisning til tredjemands ressourcer, skal Tilbudsgiver også fremsende dokumentation for den pågældende tredjemands økonomiske/finansielle formåen. Det er alene et krav, at Tilbudsgiver og tredjemand tilsammen skal opfylde minimumskravene.
Hvis Tilbudsgiver vil dokumentere sin teknisk/faglige formåen med henvisning til tredjemands ressourcer, skal Tilbudsgiver også fremsende dokumentation for den pågældende tredjemands teknisk/faglige formåen. Det er alene et krav, at Tilbudsgiver og tredjemand tilsammen skal opfylde minimumskravene.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal gennemsnitligt i de seneste 3 år have haft en samlet årlig omsætning (ekskl. moms) på minimum 1 200 000 DKK.
Referencer for brovagtstjeneste eller sammenlignelige opgaver, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt den offentlige eller private modtager. Referencerne kan omfatte opgaver, der fortsat er i kraft og ikke er fuldt ud gennemført.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal fremlægge referencer omfattende mindst 1 brovagtstjenesteopgave eller en med brovagtstjeneste sammenlignelig opgave, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Pris/økonomi. Vægtning 50
2. Bemandingens kompetencer og erfaring. Vægtning 50
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan findes på og downloades fra http://www.kk.dk/udbud
Tilbuddet skal sendes eller afleveres til:Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Islands Brygge 37, receptionen, 2300 København S.
Tilbudsgiver vil efter anmodning få en kvittering udvisende dato og klokkeslæt for afleveringen.
Tilbud bedes sendt eller afleveret i en lukket kuvert mærket: »Brovagtstjeneste på oplukkelige broer i København — Må ikke åbnes i poståbningen«
Tilbuddet bedes afgivet på papir i 1 originalt eksemplar. Det originale eksemplar skal være underskrevet. Ordregiver ser gerne, at Tilbudsgiver samtidigt afleverer 1 elektronisk eksemplar på USB-stik.
Tilbud skal inkludere følgende dokumenter:
— Erklæring om Udbudsdirektivets artikel 45 og forfalden ubetalt gæld til det offentlige
— Udfyldt og underskrevet tilbudsliste
— Erklæring om fælles befuldmægtiget (hvis konsortie)
— Erklæring om henvisning til andres ressourcer (hvis tilbud baseret på underleverandør)
— Erklæring om økonomiske nøgletal
— Bilag med referencer for tilbudsgivers varetagelse af brovagtstjeneste eller sammenlignelige opgaver
— Bilag med CV (kompetencer og erfaring) for brofoged og nøglemedarbejdere ift. den tilbudte opgavevaretagelse.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk