23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 235-426505
Offentliggjort
04.12.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Brovagtstjeneste på oplukkelige broer i København


Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37, Stuen (receptionen)
Att: Carsten Bigum
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: carham@tmf.kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Brovagtstjeneste på oplukkelige broer i København.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kontrakt omfatter brovagtstjeneste og viceværtsfunktion på følgende oplukkelige broer i Københavns Havn: Knippelsbro, Bryghusbroen, Langebro, Bryggebroen, Teglværksbroen og Inderhavnsbroen samt på gang- og cykelbroen Ny Langebro, når denne forventeligt ibrugtages i 2018. Opgaven omfatter tillige viceværtsfunktion på Nyhavnsbroen (Nyhavnsbroen åbnes af Nyhavnsforeningen/Skipperlauget i Nyhavn).
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

63712310

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Et forventet antal månedlige gennemsejlinger af Københavns Havn på mellem 1-22 (flest om sommeren) forudsætter koordineret broåbning af 3-4 broer. Hertil kommer yderligere et lille månedligt antal åbninger af 2 mindre betydende broer. Alle broåbninger ved tilkald efter forudgående varsling. Opgaven inkluderer viceværtstjeneste på broerne (lettere vedligehold, renhold, oprydning og overblik over igangværende service- og vedligeholdelsesarbejde).
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 700 000 og 2 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelse med 2 x 1 år.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Fremgår af udbudsmaterialet.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal klart og entydigt i tilbuddet angive hvilken juridisk person, der er Tilbudsgiver og dermed ansvarlig over for Ordregiver.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, e og f, er udelukket fra at deltage i udbuddet.
Tilbudsgivere med forfalden ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 er tillige udelukket fra at deltage i udbuddet.
Som dokumentation for at Tilbudsgiver ikke er udelukket efter Udbudsdirektivets artikel 45 eller lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, skal Tilbudsgiver med tilbuddet fremsende erklæring herom.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige Tilbudsgivere, skal de i konsortiet deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med. En juridisk person kan alene være deltager i ét konsortium, men samme juridiske person kan godt være deltager i ét konsortium og samtidig være underleverandør til andre Tilbudsgivere. Deltagere i konsortiet hæfter direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel kontrakt.
Når tilbud afgives af et konsortium, skal følgende fremsendes:
Erklæring om fælles befuldmægtiget, med klar og entydig angivelse af de i konsortiet deltagende juridiske personer og den fælles befuldmægtigede, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med.
For hver deltager i konsortiet skal fremsendes dokumentation for Tilbudsgivers egnethed (personlige forhold) som anført i pkt. 6.1.1.
For hver deltager i konsortiet skal fremsendes dokumentation om Tilbudsgivers egnethed (økonomisk og finansiel formåen). Konsortiedeltagerne skal tilsammen leve op til minimumskravene, hvorfor det er ikke et krav, at hver deltager i konsortiet lever op til minimumskravene.
For hver deltager i konsortiet skal fremsendes dokumentation om Tilbudsgivers egnethed (teknisk/faglig formåen). Konsortiedeltagerne skal tilsammen leve op til minimumskravene, hvorfor det er ikke et krav, at hver deltager i konsortiet lever op til minimumskravene.
Hvis Tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) økonomiske og finansielle formåen og/eller på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) tekniske/faglige formåen, kræver Ordregiver i den udbudte kontrakt, at den pågældende tredjemand påtager sig solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse eller påtager sig ubegrænset garanti for opfyldelse af ethvert økonomisk krav, der måtte udspringe af kontrakten.
Når Tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) ressourcer, skal følgende fremsendes:
Erklæring om henvisning til andres ressourcer for hver økonomisk aktør (underleverandør).
For hver økonomisk aktør (underleverandør) skal fremsendes dokumentation.
Hvis Tilbudsgiver vil dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen med henvisning til tredjemands ressourcer, skal Tilbudsgiver også fremsende dokumentation for den pågældende tredjemands økonomiske/finansielle formåen. Det er alene et krav, at Tilbudsgiver og tredjemand tilsammen skal opfylde minimumskravene.
Hvis Tilbudsgiver vil dokumentere sin teknisk/faglige formåen med henvisning til tredjemands ressourcer, skal Tilbudsgiver også fremsende dokumentation for den pågældende tredjemands teknisk/faglige formåen. Det er alene et krav, at Tilbudsgiver og tredjemand tilsammen skal opfylde minimumskravene.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal, der tillige skal omfatte erklæring fra Tilbudsgiver om eventuelle væsentlige forandringer indtruffet efter tidspunktet for aflæggelse af den yngste årsrapport. Sidstnævnte erklæring skal ikke afgives, hvis børsregler forhindrer dette.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal gennemsnitligt i de seneste 3 år have haft en samlet årlig omsætning (ekskl. moms) på minimum 1 200 000 DKK.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referencer for brovagtstjeneste eller sammenlignelige opgaver, der er udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt den offentlige eller private modtager. Referencerne kan omfatte opgaver, der fortsat er i kraft og ikke er fuldt ud gennemført.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal fremlægge referencer omfattende mindst 1 brovagtstjenesteopgave eller en med brovagtstjeneste sammenlignelig opgave, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Pris/økonomi. Vægtning 50

2. Bemandingens kompetencer og erfaring. Vægtning 50

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015-0233005
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
1.2.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Udbudsmaterialet kan findes på og downloades fra http://www.kk.dk/udbud

Tilbuddet skal sendes eller afleveres til:
Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Islands Brygge 37, receptionen, 2300 København S.
Tilbudsgiver vil efter anmodning få en kvittering udvisende dato og klokkeslæt for afleveringen.
Tilbud bedes sendt eller afleveret i en lukket kuvert mærket: »Brovagtstjeneste på oplukkelige broer i København — Må ikke åbnes i poståbningen«
Tilbuddet bedes afgivet på papir i 1 originalt eksemplar. Det originale eksemplar skal være underskrevet. Ordregiver ser gerne, at Tilbudsgiver samtidigt afleverer 1 elektronisk eksemplar på USB-stik.
Tilbud skal inkludere følgende dokumenter:
— Erklæring om Udbudsdirektivets artikel 45 og forfalden ubetalt gæld til det offentlige
— Udfyldt og underskrevet tilbudsliste
— Erklæring om fælles befuldmægtiget (hvis konsortie)
— Erklæring om henvisning til andres ressourcer (hvis tilbud baseret på underleverandør)
— Erklæring om økonomiske nøgletal
— Bilag med referencer for tilbudsgivers varetagelse af brovagtstjeneste eller sammenlignelige opgaver
— Bilag med CV (kompetencer og erfaring) for brofoged og nøglemedarbejdere ift. den tilbudte opgavevaretagelse.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
1.12.2015

Send til en kollega

0.047