Fakta om udbudet
Udbyder
Naturstyrelsen
Køb og servicering af biler til Naturstyrelsen.
Naturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Naturstyrelsen
33157274
Haraldsgade 53
Att: Anne Marie Aarlund Sørensen
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72544931
Mailadresse: anmas@nst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://naturstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/250996
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=155824&B=NST
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=155824&B=NST
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Miljø
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 4
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 40 000 000 og 60 000 000 DKK
Hyppigheden og værdien af de kontrakter, der skal tildeles: Løbende i hele aftaleperioden.
Bilerne anvendes ved driften af styrelsens arealer, til overvågningsopgaver samt til løsning af styrelsens myndighedsopgaver.
Bilerne skal have den rette balance mellem gode køreegenskaber til de angivne kørselsmønster og gode arbejdspladsforhold i såvel kabine som i og omkring bagage-/varerum.
Rammeaftalen danner udelukkende grundlag for mulige indgåelse af aftaler om levering og servicering af biler. Leverandøren er således ved indgåelse af Rammeaftalen ikke garanteret nogen minimumsomsætning.
34100000, 34110000, 34136000, 34136100, 34136200, 34139100, 50112000, 34113000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 40 000 000 og 60 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: Ekstra udstyr og opbygning af bilerne.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: PersonbilerEn stor del af bilerne forventes leveret i van-udgaver.
Estimat for fordeling af bilvarianter på delaftale 1:
— 50 % 1A) Personbil
— 50 % 1B) Cross-over model.
34110000, 34100000, 34136000, 34136100, 34136200, 34139100, 50112000, 34113000
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 13 000 000 og 16 000 000 DKK
Kørslen vil primært dække over landevejskørsel og kørsel på skov- og markveje.
Hovedparten af denne gruppe små varebiler skal leveres i van-udgaver, men enkelte skal leveres i en MPV-udgave til 7 personer.
Estimat for fordeling af bilvarianter på delaftale 2:
— 90 % 2A) Lille varebil
— 10 % 2B) MPV.
34136100, 34100000, 34110000, 34136000, 34136200, 34139100, 50112000, 34113000
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 6 000 000 og 9 000 000 DKK
Kørslen vil primært dække over kørsel på landeveje, skov- og markveje samt i lettere terræn.
Hovedparten af denne gruppe varebiler skal leveres med træk som bl.a. anvendes til trailerkørsel med både og materiel. En vis mængde skal leveres med firehjulstræk.
En mindre mængde skal leveres som mandskabsvogne.
Estimat for fordeling af bilvarianter på delaftale 3:
— 45 % 3A) Mellem kassevogn
— 45 % 3B) Mellem ladvogn
— 5 % 3C) Stor kassevogn
— 5 % 3D) Stor ladvogn.
34136200, 34100000, 34110000, 34136000, 34136100, 34139100, 50112000, 34113000
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 15 000 000 og 23 000 000 DKK
Brugen vil dække over nogen kørsel på landeveje men i høj grad også på skov- og markveje samt i sværere terræn.
Der vil være tale om pickups og SUVére med træk som bl.a. anvendes til trailerkørsel med større både og mindre traktorer.
Estimat for fordeling af bilvarianter på delaftale 4:
— 15 % 4A) Stor SUV
— 85 % 4B) Pickup.
34113000, 34100000, 34110000, 34136000, 34136100, 34136200, 34139100, 50112000
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 5 000 000 og 10 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det vil være et kontraktmæssigt krav, at Leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
1. En tro og love-erklæring hvormed det bekræftes, at tilbudsgiver ikke er dømt for én eller flere af de former for kriminalitet, der er nævnt i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1, eller som er omfattet af et eller flere af de forhold, der er nævnt i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a-c.
2. En tro og love-erklæring hvormed det bekræftes, at tilbudsgiver ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger jf. LBK nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldners muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
Ordregiver kan efterfølgende kræve, at den Tilbudsgiver man ønsker at indgå aftale med, fremsender en fuld serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen som yderligere dokumentation inden kontrakten underskrives. Serviceattesten må tidligst være udstedt 3 måneder før tilbudsfristens udløb.
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringerne vedrører netop den juridiske enhed (fx selskab), der afgiver anmodningen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på »http://www.retsinformation.dk«), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk