Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Ringkøbing-Skjern Kommune
Vindere
Udbud af el-dreven personbefordring
(28.06.2022)
VIKINGBUS DANMARK A/S
Kanalholmen 1
2650 Hvidovre
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 09-05-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 12-05-2022
Time: 12:00
IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 09-05-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 12-05-2022
Time: 12:00
Udbud af el-dreven personbefordring
Ringkøbing-Skjern Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189609
Postadresse: Ved Fjorden 6
By: Ringkøbing
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Postnummer: 6950
Land: Danmark
Kontaktperson: Kell Christensen
E-mail: indkob@rksk.dk
Telefon: +45 99741636
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/176990817.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.rksk.dk/
Del II: Genstand
Udbud af el-dreven personbefordring
Ringkøbing-Skjern Kommune har blandt andet til opgave at transportere visiterede målgrupper til forskellige aktiviteter - primært børn og unge til specialundervisning og ældre borgere til daghjem. De bestillende enheder er specialskoler, skoler og sundhedscentre, men i kontraktperioden kan andre enheder komme på tale.
Ordregiver kræver af miljømæssige årsager, at transporten udføres med eldrevne køretøjer, dog således at der accepteres en implementeringsperiode, hvorefter der i starten kan anvendes både el-drevne og dieseldrevne køretøjer.
Ringkøbing-Skjern Kommune
Det estimerede årlige forbrug er omkring 890.000 besatte kilometer - det vil sige kørsler, hvor der er mindst en visiteret borger i vognen; men det faktiske antal kilometer kan være højere eller lavere. Såfremt antallet af kilometer afviger væsentligt i nedadgående retning henvises til mulighederne for kontraktændringer i henhold til Udbudsloven § 180. Ved særlige situationer, som ved Corona, henvises til Force majeure bestemmelserne i pkt. 3.8.2.
2 gange et år
Forlængelse af kontrakten i to gange et år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal kunne fremvise autorisation for at udøve erhvervet (EP-godkendelse - Tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lov om buskørsel, jf. bekendtgørelse 2167 af 21. december 2020 eller tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lov om taxi 1538 af 19. december 2017).
Mindstekravet er, at tilbudsgiver har en erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 mio. kr.
Mindstekravet er, at tilbudsgiver har en positiv egenkapital i de seneste tre regnskabsår.
Mindstekravet er, at tilbudsgiver har en soliditetsgrad (Egenkapital x 100/Aktiver) på minimum 20% i de seneste tre regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver skal i Mercell angive de 3 betydeligste sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de sidste tre år, med beskrivelse af referencerne, tidspunktet for udførelse af referencerne, angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og mailadresse samt omsætning for referencen.
Angivelse af eventuelle underleverandører skal indskrives i Mercell.
Med sammenlignelige referencer forstås kørselsydelser, hvis størrelse og kompleksitet svarer til den udbudte opgave.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk