Fakta om udbudet
Udbyder
FynBus, Midttrafik & Sydtrafik
Vindere
(15.04.2022)
Vojens Taxi Service ApS
Vojens
(15.04.2022)
Flex Fyn ApS
ODENSE NØ
(15.04.2022)
Taxi v/Lars Hansen
Silkeborg
(15.04.2022)
Alsvognen I/S
Sønderborg
(15.04.2022)
Movicare ApS
København S
Profylaksebekendtgørelse - tillæg til kontrakter vedr. Hasteudbud - FlexGaranti FG7
FynBus, Midttrafik & Sydtrafik
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29979944, 29943176, 29942897
Postadresse: Tolderlundsvej 9
By: Odense C
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Johansen
E-mail: hjo@midttrafik.dk
Telefon: +45 87408234
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/155dd777-7ee5-4d0f-9837-8329092e4015/homepage
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse - tillæg til kontrakter vedr. Hasteudbud - FlexGaranti FG7
Trafikselskaberne FynBus, Midttrafik og Sydtrafik ønsker at prisregulere i kontrakterne efter Hasteudbud - FlexGaranti FG7, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov for en yderligere regulering af prisen i den
periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
1
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi trafikselskaberne FynBus, Midttrafik og Sydtrafik ønsker at prisregulere i kontrakterne efter Hasteudbud - FlexGaranti FG7, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
Trafikselskaberne ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til timepriserne som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Timeprisen reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er trafikselskabernes vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 89, stk.. 1. litra c.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
2
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi trafikselskaberne FynBus, Midttrafik og Sydtrafik ønsker at prisregulere i kontrakterne efter Hasteudbud -FlexGaranti FG7, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
Trafikselskaberne ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til timepriserne som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Timeprisen reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er trafikselskabernes vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 89, stk.. 1. litra c.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
3
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi trafikselskaberne FynBus, Midttrafik og Sydtrafik ønsker at prisregulere i kontrakterne efter Hasteudbud - FlexGaranti FG7, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
Trafikselskaberne ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til timepriserne som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Timeprisen reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er trafikselskabernes vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 89, stk.. 1. litra c.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
4
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi trafikselskaberne FynBus, Midttrafik og Sydtrafik ønsker at prisregulere i kontrakterne efter Hasteudbud - FlexGaranti FG7, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
Trafikselskaberne ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til timepriserne som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Timeprisen reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er trafikselskabernes vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 89, stk.. 1. litra c.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
5
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi trafikselskaberne FynBus, Midttrafik og Sydtrafik ønsker at prisregulere i kontrakterne efter Hasteudbud - FlexGaranti FG7, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
Trafikselskaberne ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til timepriserne som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Timeprisen reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er trafikselskabernes vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 89, stk.. 1. litra c.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi trafikselskaberne FynBus, Midttrafik og Sydtrafik ønsker at prisregulere yderligere i kontrakterne efter Hasteudbud - FlexGaranti FG7, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
Trafikselskaberne ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til timepriserne som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Timeprisen reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er trafikselskabernes vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 89, stk.. 1. litra c.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: Vojens
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: Sønderborg
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: ODENSE NØ
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsen pkt. V.2.1) er datoen for den tidligste mulige prisregulering.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Trafikselskaberne følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Tillægget til kontrakten vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået et tillæg til kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået et tillæg til kontrakten, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at indgå tillæg til kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk