Fakta om udbudet
Udbyder
Boliggården
Flytteydelser til Boliggårdens Afdeling 15 - Stævnen
Boliggården
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64565311
Postadresse: Trækbanen 16
By: Helsingør
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3000
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Overgaard
E-mail: lco@mowe.dk
Telefon: +45 70224999
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.boliggaarden.dk
Del II: Genstand
Flytteydelser til Boliggårdens Afdeling 15 - Stævnen
Boliggården annullerer udbuddet af Aftale om flytteydelser.
Boliggården har set sig nødsaget til at annullere udbud af Hovedentrepriseaftale om skimmelsanering og genhusningspavilloner. Tidsplanen for Hovedentrepriseaftale om skimmelsanering og genhusning vil derfor ændre sig væsentligt, hvilket også betyder, at tidsplanen for flytteydelser vil ændre sig væsentligt. Boliggården ser sig derfor også nødsaget til at annullere udbuddet af Aftale om flytteydelser. Boliggården forventer at genudbyde aftalen inden for en kort periode.”
Boliggårdens afdeling 32 - Stævnen er opført i 1984-1985 og består af 151 én- og toetages rækkehuse. Hvert rækkehus udgør ét lejemål.
Stævnen fik i 2014 foretaget en skimmelrenovering af bebyggelsens terrændæk, og i 2017 er der på ny konstateret indeklimagener forårsaget af skimmelvækst i strøgulvkonstruktionen.
Skimmelsaneringen udføres i to etaper, hvoraf etape 1, omfattende 54 rækkehuse, er afsluttet.
Dette udbud omfatter flytteydelser i forbindelse med genhusning af beboerne i de øvrige 97 rækkehuse under skimmelsaneringen i etape 2.
Flytningen skal ske i klynger, og omfatter blandt andet nedpakning af genstande, udflytning af inventar og indbo med henblik på genhusning eller flytning til lager.
Det er vigtigt for Boliggården, at flyttefirmaet har forståelse for, at Stævnen er et alment boligbyggeri, og at der er tale om en sag, der har stået på i mange år. Det er derfor et succeskriterie, at Stævnens beboere og administration får en god helhedsoplevelse af flytningen og opmagasineringen af deres ejendele.
Kontrakten er ikke opdelt, da det vurderes, at en opdeling vil være forbundet med uforholdsmæssige store omkostninger for Boliggården.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Flytteydelser til Boliggårdens Afdeling 15 - Stævnen
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske via Boliggårdens anvendte elektroniske udbudssystem jf. punkt 1.3). Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Interesserede bedes holdes sig orienteret om udbuddet via det elektroniske udbudssystem.
>
Tilbud skal afgives på dansk, og kontrakten vil blive indgået på dansk. Spørgsmål skal formuleres på dansk.
>
Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende virksomheder. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på.
>
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151 og 152, stk. 3. Ordregiver kan kræve fremlæggelse af dokumentation på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen, såfremt det skønnes nødvendigt. Dokumentationskravet gælder også for deltagende virksomheder i konsortier og støttende enheder.
>
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1.nr. 2) konkurs, insolvens eller likvidationsbehandling, lignende situation i henhold til tilsvarende procedure iht. national lovgivning.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
Klager over annullation af udbud, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, skal i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud, indgives til Klagenævnet for Udbud.
I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:
Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen).
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere/tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1) anførte internet-adresse
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk