Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6a4cdf26-8c7a-40b8-8261-6033114f9387/publicMaterial
Udbyder
Frederiksberg Kommune
Opdateringer
Frederiksberg Kommune har besluttet at annullere udbuddet om levering af eldrevne ladbiler til Frederiksberg Gartner og Vejservice (FGV), der havde tilbudsfrist d. 10. juni 2022, da der ikke blev modtaget egnede tilbud.
Kommunen har genudbudt opgaven med tilbudsfrist 15. august 2022, kl. 12.00
Udbud af eldrevne ladbiler til Frederiksberg Gartner- og Vejservice
Frederiksberg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 11259979
Postadresse: Frederiksberg Rådhus
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Weigand
E-mail: mowe03@frederiksberg.dk
Telefon: +45 28982053
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6a4cdf26-8c7a-40b8-8261-6033114f9387/homepage
Del II: Genstand
Udbud af eldrevne ladbiler til Frederiksberg Gartner- og Vejservice
Dette udbud vedrører levering af 10 eldrevne ladbiler til Frederiksberg Gartner og Vejservice (FGV). Til køretøjerne skal tilbydes en 6-årig serviceforpligtelse.
Dette udbud vedrører levering af 10 eldrevne ladbiler til Frederiksberg Gartner og Vejservice (FGV). Til køretøjerne skal tilbydes en 6-årig serviceforpligtelse.
De eldrevne skal primært benyttes til almindelig arbejdskørsel i forbindelse med gartnerisk arbejde samt almindelige renhold og løbende vedligeholdelse af byen, herunder entreprenørarbejde i forbindelse med renovering og vedligeholdelse af fortove.
Leveringen af el-ladbilerne skal finde sted snarest muligt efter kontraktindgåelse og senest 31. december 2022. Af budgetmæssige årsager forudsættes det, at der skal ske levering af alle 10 el- ladbiler i 2022, og det betragtes som væsentlig misligholdelse – med kommunens adgang til at hæve aftalen – for el-ladbiler, der måtte blive leveret efter 31. december 2022. jf. kontraktens punkt 9.2.
De nærmere krav til køretøjerne fremgår af udbudsmaterialet.
Frederiksberg Kommune forventer, at den samlede anskaffelse bestående af køretøjer og den tilhørende serviceforpligtelse i en 6-årig periode beløber sig til ca. 6,5 mio. kr., eksklusiv moms.
Serviceforpligtelsen kan indenfor rammerne af udbudslovens § 180 forlænges udover den 6-årige periode efter gensidig aftale mellem kommunen og leverandøren.
Som optioner kan kommunen tilvælge, (1) at de de enkelte køretøjer leveres med Mode 4 Combostik med minimum 40 kW (64 Amp.) og (2) at de leverede køretøjer monteres med trevejs tippelad. Kommunen oplyser senest ved kontraktindgåelse, om der gøres brug af option/optioner.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal for de seneste tre år regnskabsår oplyse:
- Egenkapital
- Soliditetsgrad (udregnet som virksomhedens egenkapital divideret med de samlede aktiver ganget med 100)
1. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i gennemsnit har haft en egenkapital på minimum 1 mio. kr. i de ved tilbudsfristen seneste 3 år afsluttede regnskabsår, og at tilbudsgiver også har haft en egenkapital på minimum 1 mio. kr. i det ved tilbudsfristen senest afsluttede regnskabsår.
2. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en soliditetsgrad på mindst 10 % i gennemsnit i de ved tilbudsfristen 3 seneste afsluttede regnskabsår, og at tilbudsgiver også har haft en soliditetsgrad på mindst 10 % i det ved tilbudsfristen senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal anføre sin betydeligste kontrakt indenfor de seneste 3 år indeholdende leverance af el-ladbiler, der funktions- og størrelsesmæssigt er sammenlignelige med de i nærværende udbud omhandlede køretøjer, hvor der samtidig også indgår serviceaftale for de omhandlede køretøjer, indeholdende beskrivelse af de leverede køretøjer, herunder antal samt hvilke opgaver køretøjerne er indkøbt til at løse (feltet ”Beskrivelse”), kontantværdien for de leverede køretøjer ekskl. moms (feltet ”Beløb”), tidspunktet for det senest leverede køretøj omfattet af kontrakten (feltet ”Slutdato”) og navnet på den offentlige eller private kunde (feltet ”Modtagere”), ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår vareindkøbskontrakter; levering af leverancer af den anførte type”
1. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver angiver 1 reference, der omfatter levering af minimum 5 el-ladbiler, der funktions- og størrelsesmæssigt er sammenlignelige med de udbudte, og hvor levering af minimum 5 ladbiler har fundet sted indenfor de seneste 3 år regnet i forhold til nærværende udbuds til-budsfrist.
Det fremgår af udkast til kontrakt, at den valgte leverandør skal sikre, at de ansatte, som denne og eventuelle underleverandører beskæftiger i Danmark med henblik på opgavens udførelse, har løn- og ansættelsesforhold, der ikke er mindre gunstige end de løn- og ansættelsesforhold, der er gældende for den pågældende branche på den egn, hvor arbejdet udføres, jf. dansk lovgivning og ILO konvention nr. 94.
Leverandøren og eventuelle underleverandører er endvidere forpligtiget til at sikre overholdelse af grundlæggende rettigheder og må herunder ikke forskelsbehandle som følge af køn, race, religion, seksuel orientering, politisk anskuelse, handicap, alder eller etnisk tilhørsforhold.
For nærmere information om ovenstående henvises til udbudsmaterialets kontraktudkast.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver opfordres til at vedlægge sin dokumentation for opfyldelse af minimumskrav til egnethed, allerede ved indgivelsen af sit tilbud. Tilbudsgiveren med den laveste evalueringspris vil blive anmodet om fremsendelse af dokumentation i forlængelse af tilbudsevalueringen, men forud for tildeling, hvis denne tilbudsgiver ikke allerede har vedlagt dokumentationen ved indgivelsen af sit tilbud. Tilbudsgiveren vil blive bedt om at fremlægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD:
• Uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers egenkapital og soliditetsgrad for de seneste tre regnskabsår
• Liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD
Yderligere skal oplyses, at der i udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2) og 7).
Leveringen af el-ladbilerne skal finde sted snarest muligt efter kontraktindgåelse og senest 31. december 2022.
Af budgetmæssige årsager forudsættes det, at der skal ske levering af alle 10 el- ladbiler i 2022, og det betragtes som væsentlig misligholdelse – med kommunens adgang til at hæve aftalen – for el-ladbiler, der måtte blive leveret efter 31. december 2022. jf. kontraktens punkt 9.2.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk