Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=322098&B=DK_UDBUD
Udbyder
Udenrigsministeriet
Vindere
Udbud af diplomatiske postforsendelser
(18.10.2022)
DSV Air & Sea A/S
Hovedgaden 630
2640 Hedehusene
Udbud af diplomatiske forsendelser
Udenrigsministeriet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 43271911
Postadresse: Asiatisk Plads 2
By: København K
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1448
Land: Danmark
Kontaktperson: Kristine Stage Mikkelsen
E-mail: kls@kromannreumert.dk
Telefon: +45 33920000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.um.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/357535
Del II: Genstand
Udbud af diplomatiske forsendelser
Udenrigsministeriet udbyder en rammeaftale vedrørende diplomatiske forsendelser. Se afsnit II.2.4) for en beskrivelse af udbuddet.
Bemærk: Forsendelser skal leveres til hele verden.
Rammeaftalen vedrører håndtering af Udenrigsministeriets diplomatiske forsendelser fra Danmark til alle danske repræsentationer i udlandet og fra alle danske repræsentationer i udlandet til Danmark. Rammeaftalen omfatter forsendelser ved kurer ekspres, luftfragt samt vejtransport.
Rammeaftalen omfatter også forsendelser til eventuelle nye repræsentationer, som oprettes i rammeaftalens løbetid. Prisen for sådanne forsendelser fastsættes til prisen for forsendelser til den nærmeste repræsentation + 10 %.
Rammeaftalens anslåede værdi er 45-60 mio. kr. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens reelle værdi, herunder henset til usikre brændstofpriser. Intervallets nedre grænse er således udtryk for ordregivers mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens intervallets øvre grænse udtrykker rammeaftalens maksimale værdi.
Den udbudte rammeaftale er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da Udenrigsministeriets arbejdsgange kræver, at der som udgangspunkt anvendes samme leverandør til alle diplomatiske forsendelser.
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver angiver i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier”, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne.
I forhold til dokumentation for teknisk og faglig kapacitet, skal tilbudsgiver fremlægge følgende dokumentation:
- referencer, der dokumenterer erfaring med forsendelser fra, til eller i hver af følgende verdensdele: Asien, Afrika, Nordamerika, Sydamerika, Europa og Oceanien.
Der må maksimalt angives seks referencer. Hvis Tilbudsgiver angiver flere end seks referencer, vil ordregiver alene inddrage de første seks referencer i vurderingen af opfyldelse af mindstekravet.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren kan dokumentere erfaring med forsendelser fra, til eller i hver af følgende verdensdele: Asien, Afrika, Nordamerika, Sydamerika, Europa og Oceanien.
Til brug for ordregivers vurdering af mindstekravets opfyldelse skal tilbudsgiveren vedlægge en eller flere referencer (maks. seks), der dokumenterer erfaring med forsendelser i både Asien, Afrika, Nordamerika, Sydamerika, Europa og Oceanien. En reference kan dække en eller flere verdensdele. Både forsendelser mellem verdensdele og forsendelser internt i en verdensdel kan medvirke til kravets opfyldelse. For hver reference bedes oplyst kunde, kontraktperiode, kontraktværdi og hvilke verdensdele, der er leveret forsendelser fra og til. Referencen skal være udført inden for tre år regnet fra tilbudsfristen. Referencer, der er afsluttet mere end tre år før tilbudsfristens udløb, kan således ikke anvendes til opfyldelse af mindstekravet.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers CSR-krav og arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af rammeaftalen.
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbkg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af rammeaftalen.
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udenrigsministeriet afholder som en del af udbudsproceduren et orienteringsmøde. Udenrigsministeriet opfordrer tilbudsgiver til at deltage i dette orienteringsmøde. Yderligere oplysninger - herunder oplysninger om tilmelding - fremgår af udbudsbetingelserne.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder følgende frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: udbudslovens §§ 137, stk. 1, nr. 2 om konkurs mv., nr. 3 om alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet og nr. 6 om forsøg på at påvirke ordregiverens beslutningsproces. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Forud for tildeling vil ordregiver indhente en tro- og loveerklæring fra den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvor tilbudsgiveren skal erklære, at tilbudsgiveren og underleverandører, der tegner sig for 10 % eller mere af kontraktens værdi, ikke er, ejes af eller handler på vegne af en russisk statsborger, virksomhed eller anden juridisk person, jf. Rådets forordning 2022/576 af 8. april 2022 (femte sanktionspakke mod Rusland).
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk