Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bdbcdc8a-b950-4c26-9d0f-451a8340a945/publicMaterial
Udbyder
Esbjerg Kommune
Vindere
(18.10.2022)
Esbjerg Taxa Busser A/S
Esbjerg N
Udbud af specialkørsel, læge- og speciallægekørsel samt genoptræningskørsel
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189803
Postadresse: Torvegade 74
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: Ditte Munk Vækild
E-mail: dij1@esbjergkommune.dk
Telefon: +45 76161448
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.esbjergkommune.dk/
Del II: Genstand
Udbud af specialkørsel, læge- og speciallægekørsel samt genoptræningskørsel
Esbjerg Kommune udbyder følgende tre kørselsområder:
• Specialkørsel
• Læge- og speciallægekørsel
• Genoptræningskørsel
Der udbydes en fireårig rammeaftale med start 01.05.2023
Delaftale 1, Specialkørsel
Udbuddet vedrører indkøb af specialkørsel til samtlige ordregivers enheder og institutioner. Tilbudsgiver skal stå for at planlægge og udføre kørslen på den for ordregiver mest optimale måde, dvs. der skal ske samkørsel hvor dette kan optimere.
Udbuddet omfatter befordring af borgere i alderen fra 0 år og opefter, som ikke er i stand til at anvende offentlige befordringsmidler. Borgerne har en betydelig varig nedsat funktionsevne og kan have følgehandicap som f.eks. lammelser, epilepsi, blindhed, autisme og døvhed. Desuden har flere borgere en impulsstyret og udadreagerende adfærd. Befordringen stiller store krav til tilbudsgiver, og ikke mindst til samarbejdet mellem tilbudsgiver og ordregiver.
Ordregiver udbyder befordring af borgere fra dennes bopæl eller aflastningsadresse til aktivitetstilbud, skole og lign. Kørslen omfatter desuden kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker arrangeret af undervisningsstedet. Der er tale om rutekørsel.
Der skal påregnes kørsel alle årets hverdage, men kun såfremt der er borgere, som skal befordres. Den daglige kørsel er mindre i skoleferierne og i dagtilbuddenes jule- og sommerferie. Kørslen kan evt. helt bortfalde i ferieperioden.
Delaftale 2, Læge-, speciallæge- og genoptræningskørsel
Esbjerg Kommune yder kørsel til egen læge eller nærmeste speciallæge, når borgeren ikke kan transportere sig selv – pga. dårligt helbred, jf. Sundhedslovens § 170.
Kørslen foregår som hovedregel i tidsrummet 8.00-16.00 på hverdage hele året, men andre tidspunkter kan i få tilfælde forekomme. Aftalen indeholder også kørsel til lægevagt, hvorfor der er behov for, borgerne altid kan komme igennem til leverandøren og bestille en kørsel, ligesom kørslen skal kunne foregå på alle tider af døgnet, alle ugens dage. Der er meget få kørsler til lægevagt.
Derudover befordrer Esbjerg Kommune borgere til genoptræning jf. Sundhedslovens § 140.
Opgaven består i transport af patienter til Genoptræning Esbjerg, Sundhedscenter Højvang, Genoptræning i Ribe, Genoptræning i Bramming og borgerens nærmeste ældrecenter – og hjem igen. Kørsel til specialiseret genoptræning (uden for bygrænsen) er ikke en del af aftalen, men det er kørsel til specialiseret genoptræning til Sydvestjysk Sygehus.
Leverandøren skal stå for at planlægge og udføre kørslen på den for ordregiver mest fordelagtige måde.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til udøvelse af det pågældende erhverv, jf. udbudslovens § 141:
• Være indehaver af autorisation for udøvelse af erhvervet i form af færdselsstyrelsens tilladelse til udførelse af erhvervsmæssig personbefordring
Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
• Egenkapital på min. 3 mio. kr. for de seneste to afsluttede regnskabsår
• Soliditetsgrad på min. 18 % for de seneste to afsluttede regnskabsår
(soliditetsgraden beregnes på følgende måde: (egenkapital * 100) / Aktiver)
Følgende dokumentation vil være tilstrækkelig:
• Årsregnskab eller anden dokumentation for de økonomiske tal
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til udøvelse, jf. udbudslovens § 143:
• Beskrivelse af og erfaringer med de tre betydeligste sammenlignelige persontransporter, der er udført i løbet af de sidste tre år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner.
Med sammenlignelige menes løbende levering til eksempelvis kommuner eller andre offentlige myndigheder med de i udbuddet beskrevne borgergrupper.
Ved afgivelse af tilbud på delaftale 1 skal min. én af referencerne være på rutekørsel og borgere som beskrevet i afsnit 3.2.1.
Enkeltleveringer vil ikke være gældende som reference.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver vil i dette udbud anvende følgende frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137: stk. 1, nr. 1, nr. 3 og nr. 5.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk