Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=338339&B=KA
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Anskaffelse af busser over 3500 kg
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Mikkel Kurtzmann Hansen
E-mail: mikh@kammeradvokaten.dk
Telefon: +45 33152010
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af busser over 3500 kg.
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (herefter FMI) forbereder et udbud af busser over 3500 kg. i klasserne middel, tung og svær, samt periodisk syn, service og reparationer i hele anskaffelsens levetid. FMI ønsker i den forbindelse af stille en række spørgsmål til potentielle leverandører heraf. Se endvidere afsnit VI.3.
Danmark
Forsvaret ønsker at anskaffe en buskapacitet via en rammeaftale med en initialanskaffelse af forvente-ligt 39 busser over 3500 kg. i klasserne middel, tung og svær fordelt på:
2 stk. mini-busser, specialbygget med kontor og VIP.
7 stk. mini-busser, ca. 16-19 pers rutebiler.
4 stk. midi-busser, ca. 29 pers rutebil.
5 stk. busser, ca. 39 pers. turistbus.
3 stk. busser, ca. 54 pers. rutebil.
18 stk. busser, ca. 54 pers. turistbus.
13 stk. bagagetrailer, 3500kg synsfri sammenkobling.
Sammen med anskaffelsen ønskes det at indgå en aftale med leverandøren som omfatter, service og reparationer inden for buskapacitetens levetid – forventet 12-15 år samt uddannelse af betjeningsper-sonel og tekniskpersonel. Der kræves som minimum medkøbt levering af teknisk support og mulighed for køb af komplet reservedelsforsyning i 12 år fra leveringsdato.
Som en del af beskrivelsen af anskaffelsens genstand har FMI fremlagt et udkast til kravspecifikation, som mere detaljeret beskriver den ønskede anskaffelse. FMI understreger, at der med dette dokument alene er tale om et foreløbigt arbejdsudkast til brug for denne forhåndsmeddelelse, som illustrerer FMIs forventninger til, hvordan anskaffelsen vil være beskrevet i udbuddet. Udkast til kravspecifikation kan findes på den digitale udbudssag, jf.linket i afsnit I.3.
Den for udbuddet gældende endelige kravspecifikation vil blive offentliggjort samtidig med udbuddets offentliggørelse, og det på nuværende tidspunkt fremlagte udkast til kravspecifikationen kan og skal således ikke ses som en integreret del af det forestående udbud.
Til afsnit II.1.6) bemærker FMI, at det endnu er uafklaret i hvilket omfang rammeaftalen vil blive opdelt i delaftaler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
FMI har udarbejdet en række spørgsmål (RFI), som interesserede leverandører anmodes om at besvare.
FMI har udarbejdet en svarskabelon, som leverandører i den forbindelse bedes udfylde. Svarskabelonen kan findes på den digitale udbudssag, jf.linket i afsnit I.3.
Leverandører, som ønsker at besvare FMIs spørgsmål, skal først logge ind på det digitale udbudssytem. Har du ikke et login, skal du først registrere dig online. En vejledning for leverandører kan findes her: https://eu.eu-supply.com/img/brandings/ka_quickguide.pdf
Log ind i systemet og klik på ”Acceptér”. Ved at acceptere får du under "Dokumenter" adgang til svarskabelonen med FMIs spørgsmål, du modtager notifikationer og vil kunne uploade den udfyldte svarskabelon.
Svarskabelonen bedes uploadet via beskedmodulet på den digitale udbudssag senest 26. august 2022, kl.13.00.
Spørgsmål til forhåndsmeddelelsen, det forventede udbud eller de af FMI udarbejdede spørgsmål mv. bedes ligeledes stillet på den digitale udbudssag, jf. linket i afsnit I.3, senest 22. august 2022, kl. 13.00.
Det bemærkes, at datoen i II.3) er tentativ.