23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 167-473301
Offentliggjort
31.08.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Vindere

Udbud af 1. stk. slamsuger opbygget på 3-akslet chassis

(02.12.2022)
Bucher Municipal A/S
Lillehøjvej 15
8600 Silkeborg

Udbud af 1. stk. slamsuger opbygget på 3-akslet chassis


Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Vallentin Strand
E-mail: iw97@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/185080067.aspx
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/185080067.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/185080067.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af 1. stk. slamsuger opbygget på 3-akslet chassis

Sagsnr.: 2022-0390768
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34144410 Slamsugere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på levering af 1. stk. slamsuger opbygget med Højtrykspumpe, vakuumpumpe og vejbrøndstårn, inklusiv levering af 3-akslet chassis. Slamsugeren skal benyttes til rensning og spuling af kommunale vejbrønde i Københavns Kommune.

Derudover ønskes option på serviceaftale og værkstedstimer for henholdsvis slamsugeropbygning og lastvognschassis.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 200 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34139100 Chassiser med førerhus
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

København

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Slamsugeren skal indgå i Teknik- og Miljøforvaltningens daglige drift i forhold til spuling og sugning af hovedsageligt vejbrønde. Hovedparten af arbejdet foregår i Københavns Kommune, hvorfor der forventes et begrænset antal kørte kilometer pr. år

Slamsugeren vil skulle køre på alle tider af døgnet, alle ugens dage, året rundt. Der vil til tider kunne forekomme 2-holdsskift på køretøjet.

Da slamsugeren ofte vil skulle bruges på trafikerede veje og ved cykelstier, lægges der vægt på sikkerhed og arbejdsmiljø, både for brugerne af slamsugeren, men også i forhold til andre trafikanter.

Slamsugeren vil endvidere skulle bruges i tæt bebyggelse, på mindre matrikler og i indre by i København med smalle gader, der ønskes derfor en opbygning, der har en kort akselafstand og er manøvredygtig.

Der ønskes en opbygning, med skabe og hylder på begge sider af slamsugeren, der giver mest mulig skabsplads i form af volumen og hyldemeter til værktøj og slanger.

Slamsugeren skal ikke benyttes til ADR.

Slamsugeren skal leveres hurtigst muligt og senest 1. december 2023, ved en forventet kontraktunderskrivelse senest 1. november 2022. Ved senere underskrivelse, skubbes leveringstermin tilsvarende.

Tilbudsgiver skal, som option, tilbyde serviceaftale og pris på værkstedtimer for henholdsvis slamsugeropbygning og lastvognschassis.

Tilbudsgiver skal have adgang til værkstedsfaciliteter i forhold til servicering og reparation af slamsugeranlæg og lastvognschassis, beliggende maksimalt 50 kilometer fra Ordregivers adresse i København S.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiver skal som optioner tilbyde serviceaftaler ,på henholdsvis servicering af slamsugeranlæg og chassis. Begge servicekontrakter skal baseres på service og vedligeholdelse efter leverandørens/fabrikantens anvisninger. Derudover skal der som option også tilbydes montør og værkstedstimer.

Servicekontrakten vil, i fald den accepteres, blive et underbilag til leverancekontrakten. Ordregiver forbeholder sig muligheden for at indgå servicekontrakt direkte med underleverandører.

Prisen for servicekontrakten i 96 måneder og de tilbudte værkstedstimer vil indgå i ordregivers bedømmelse af det samlede tilbud. Ordregiver er ikke forpligtet til at inkludere en servicekontrakt i den samlede kontrakt.

Derudover ønsker der priser på;

- Levering af udstyr til brug på slamsugeren

- Pris for afholdelse af kursusforløb.

Prisen for ovenforstående optioner vil indgå i ordregivers bedømmelse af det samlede tilbud, men ordregiver er ikke forpligtet til at gøre brug af de pågældende optioner i den samlede kontrakt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 15.000.000.

- Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 8.000.000 (ekskl. moms).

- Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:

- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 15.000.000.

- Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 8.000.000 (ekskl. moms).

- Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 5 leveringer (1. slamsuger tæller som en levering) af tilsvarende slamsugere, der er udført inden for de seneste 3 år. Ved tilsvarende slamsugere forstås slamsugere opbygget på 3- eller 4-akslede chassiser med vakuumpumpe, højtrykspumpe og i minimum i to af leveringerne skal slamsugeren være leveret med et vejbrøndstårn med hydraulisk løft.

Af referencelisten i det fælles europæiske udbudsdokument skal som minimum fremgå; tidspunkt for levering (dato/år), ordregiver (Navn på ordregiver er tilstrækkeligt) samt kort beskrivelse af den leverede slamsuger i forhold til at møde ovenstående krav.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:

- Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 5 leveringer (1. slamsuger tæller som en levering) af tilsvarende slamsugere, der er udført inden for de seneste 3 år. Ved tilsvarende slamsugere forstås slamsugere opbygget på 3- eller 4-akslede chassiser med vakuumpumpe, højtrykspumpe og i minimum i to af leveringerne skal slamsugeren være leveret med et vejbrøndstårn med hydraulisk løft.

Af referencelisten i det fælles europæiske udbudsdokument skal som minimum fremgå; tidspunkt for levering (dato/år), ordregiver (Navn på ordregiver er tilstrækkeligt) samt kort beskrivelse af den leverede slamsuger i forhold til at møde ovenstående krav.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Leverandøren er forpligtet til at overholde Leverandørens samfundsansvar og Ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Leverandørens samfundsansvar og Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftaleudkaster (bilag A).

Ved opfyldelsen af Aftalen indestår Leverandøren for Leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af aftalens bilag 5.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/09/2022
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/09/2022
Tidspunkt: 14:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøger/tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger/tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ansøger/tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2, medmindre ansøger/tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3.

Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv.

Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold.

Hvis tilbuddet afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører:

- Skal de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører hver især angives klart og entydigt.

- Skal sammenslutningen udpege én fælles repræsentant eller ledende partner i relation til udbuddet.

- Må ingen af de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører være omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudsbetingelsernes pkt. 6.1.

Det er alene et krav, at sammenslutningen af økonomiske aktører tilsammen opfylder minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og faglig formåen.

En økonomisk aktør kan alene være deltager i én sammenslutning af økonomiske aktører. Samme økonomiske aktør kan dog godt være deltager i én sammenslutning og samtidig lade andretilbudsgivere basere deres egnethed på sig, jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.4, eller være underleverandør til flere tilbudsgivere.

Tildeles sammenslutningen af økonomiske aktører den udbudte kontrakt, så skal de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører påtage sig direkte, solidarisk og ubegrænset hæftelse for opfyldelsen af kontrakten.

Hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen:

- Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, være juridisk forpligtet over for tilbudsgiver til at stille sin formåen til rådighed.

- Må ingen af de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, være omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudsbetingelsernes pkt. 6.1

- Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, jf. Udbudsbetingelsernes pkt.6.2.1, påtage sig direkte, solidarisk og ubegrænset hæftelse for opfyldelsen af kontrakten.

- Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på vedrørende dele af kontrakten, jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.2, også anvendes som underleverandører, jf. Udbudsbetingelsernes pkt.5.8, og udføre de pågældende dele ved opfyldelsen af kontrakten.

Det er alene et krav, at tilbudsgiver og de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, tilsammen opfylder minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og faglig formåen.

En økonomisk aktør kan godt samtidig lade flere tilbudsgivere basere deres egnethed på sig eller være underleverandør til flere tilbudsgivere.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/08/2022

Send til en kollega

0.048