Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/aec81c83-32a6-4551-bd2e-5bd90e1912f6/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
Rammeaftale om levering af lastbilydelser med fører, 4-akslet
(21.11.2022)
Vognmand Thomas V. Christiansen
8260 Viby J
Rammeaftale om levering af lastbilydelser med fører, 3-akslet
(21.11.2022)
Vognmand Hans Søballe Pedersen
8260 Viby J
Levering af lastbilydelser til Aarhus Kommune, Entreprenørenheden
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Pedersen
E-mail: vhp@aarhus.dk
Telefon: +45 41855831
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Levering af lastbilydelser til Aarhus Kommune, Entreprenørenheden
Udbuddet omfatter levering af lastbilydelser til Aarhus Kommune, Entreprenørenheden. Der er tale om følgende typer lastbiler med fører:
- 3-akslet (til afvanding)
- 4-akslet (til vejdrift)
Levering af lastbilydelser med fører til bl.a. følgende opgaver (ikke udtømmende liste):
- Oprydning efter rendegraver
- Pallegaffel-kørsel
- Udlægning af asfalt
- Grab-kørsel
Rammeaftale om levering af lastbilydelser med fører, 3-akslet
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter levering af lastbilydelser. Der er tale om følgende typer lastbiler med fører:
- 3-akslet (til afvanding).
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Rammeaftale om levering af lastbilydelser med fører, 4-akslet
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter levering af lastbilydelser. Der er tale om følgende typer lastbiler med fører:
- 4-akslet (til vejdrift).
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune.
Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der er ikke krav hertil.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende leveringer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse. Der skal angives minimum 1 reference og maksimalt 3 referencer.
I referencen bedes angives følgende: årstal for udførelse, navn på virksomhed opgaven er udført for, kontaktperson og kontaktoplysninger, beskrivelse af referencen.
Det er et mindstekrav, at der kan angives mindst 1 reference på arbejde udført med en lastbil tilsvarende den, der skal arbejdes med i den konkrete delaftale.
Aftalen indeholder CSR-bilag, der indeholder en arbejdsklausul og en klausul om etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 134a - 136 gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrunde.
Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed iht. Udbudslovens § 138):
• Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, nr. 1.
• Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, nr. 2.
• Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, nr. 3.
• Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, nr. 4.
• Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, nr. 5.
Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når ordregiver anmoder herom, fremlægge følgende:
• Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Reference-listen fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra de(n) tilbudsgiver(e), som Aarhus Kommune forventer at tildele aftalerne. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier), udfyldes ESPD med oplysningerne for hver deltager i konsortiet. Ved tilbud, der baserer sig på andre enheders tekniske og/eller faglige formåen udfyldes ESPD med oplysningerne for den/disse enhed(er).
Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder også konsortiedeltagere og enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på. Som dokumentation for, at virksomheden og dennes evt. underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af forordning 2022/576, indhentes underskrevet Tro- og loveerklæring vedr. russisk etablering og ejerskab, bilag X.
Den anslåede værdi for delaftale 1 er 4.800.000 kr. ex moms, og for delaftale 2 er den anslåede værdi 12.000.000 kr. ex moms. Disse tal er angivet for en 4 årig periode.
Rammeaftalens maksimale værdi for begge delaftaler samlet er 20 mio. kr. ex moms. Den maksimale værdi er udtryk for den anslåede værdi i den maksimale aftaleperiode på 4 år tillagt en usikkerhedsmargin på 20 %.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor Aarhus Kommune har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Aarhus Kommune om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk