23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 199-567112
Offentliggjort
14.10.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Sydtrafik

Vindere

Regional, Nordvest

(08.02.2023)
Herning Bilen Specialruter A/S
Rind Kirkevej 17
7400 Herning

Billund

(08.02.2023)
Umove Vest A/S
Gotlandsvej 1
8700 Horsens

Vejen

(08.02.2023)
Herning Bilen Specialruter A/S
Rind Kirkevej 17
7400 Herning

Varde

(08.02.2023)
Blåvandshuk Turisttrafik I/S
Strandvejen 10
6840 Oksbøl

19. udbud af buskørsel, Nordvest


Sydtrafik

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Sydtrafik
CVR-nummer: 29942897
Postadresse: Banegårdspladsen 5
By: Vejen
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 6600
Land: Danmark
Kontaktperson: Jørgen Fischer
E-mail: jf@sydtrafik.dk
Telefon: +45 76608680
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dd9023d3-23f8-447a-83ca-56b1b4a12a7c/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dd9023d3-23f8-447a-83ca-56b1b4a12a7c/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dd9023d3-23f8-447a-83ca-56b1b4a12a7c/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dd9023d3-23f8-447a-83ca-56b1b4a12a7c/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

19. udbud af buskørsel, Nordvest

Sagsnr.: 22/02481
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte kørsel omfatter lokalkørsel i Billund- og Vejen Kommune, bybus- og lokalkørsel i Varde Kommune samt regionalkørsel i området.

Kørslen udføres som almindelig rutekørsel og udbydes i 4 udbudsenheder. Kørselsomfanget for de enkelte

ruter er varierende. Detaljerede køre- og vognløbsplaner fremgår af udbudsmaterialet. Udover den

planlagte faste kørsel kan der være behov for dublerings- og ekstrakørsel. Generelt vil busserne vil have driftsstart d. 25.6.2023 samt i forbindelse med skolestart august 2023.

Den samlede udbudte kørsel omfatter 59.248 køreplantimer fordelt på 52 driftsbusser.

Der er virksomhedsoverdragelse af personale.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 1906 - Billund

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Billund Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte kørsel omfatter lokalkørsel i området omkring Billund og Grindsted. Samlet anvendes 11 busser plus reservemateriel til udførelse af 6.682 årlige køreplantimer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 2 år med 1 år ad gangen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der skal afgives tilbud på 4 optioner pr. udbudsenhed.

1) En option for kørsel med 25% biodiesel, 2) en option for kørsel med 50% biodiesel, 3) en option for kørsel med 75% biodiesel og 4) en option for kørsel med 100% biodiesel. Nærmere beskrivelse fremgår af udbudsbetingelserne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 1915 - Vejen

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Vejen Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter lokalkørsel i Vejen Kommune. Samlet anvendes 17 busser plus reservemateriel til udførelse af 11.818 årlige køreplantimer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 2 år - med 1 år ad gangen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 2 år - med 1 år ad gangen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 1997 - Varde

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Varde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter lokalkørsel i Varde Kommune. Samlet anvendes 13 busser plus reservemateriel til udførelse af 12.953 årlige køreplantimer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 2 år - med 1 år ad gangen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 2 år - med 1 år ad gangen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 1998 - Regional, Nordvest

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Billund-, Vejen-, Varde- og Esbjerg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter Regionalkørsel i Billund-, Vejen, Varde- og Esbjerg Kommune. Samlet anvendes 11 busser plus reservemateriel til udførelse af 27.795 årlige køreplantimer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 2 år - med 1 år ad gangen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontraktgiver kan forlænge kontrakten med 2 år - med 1 år ad gangen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal have tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter buslovens § 1 samt tilladelse for det nødvendige antal busser eller et forhåndstilsagn fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen om opnåelse af det nødvendige antal tilladelser til erhvervsmæssig befordring.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Omsætning >= DDK 10.000.000,

Egenkapital >= DKK 500.000,

Tilsagn om garantistillelse på DKK 125.000 pr. driftsbus der tilbydes.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et krav for at opnå udvælgelse, at tilbudsgivers årlige omsætning i det seneste regnskabsår udgør minimum DKK 10.000.000, og at egenkapitalen i det seneste regnskabsår udgør minimum DKK 500.000. Såfremt virksomheden er nyetableret og derfor endnu ikke har aflagt regnskab skal kravet til egenkapital dokumenters på anden vis og budgetteret årlig omsætning skal udgøre minimum DKK 10.000.000.Tilbudsgiver skal i forbindelse med tilbudsafgivelsen fremsende et bindende tilsagn fra et pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet vil stille en anfordringsgaranti på DKK 125.000 pr. driftsbus. Garantien skal dække perioden fra kon-traktstart til ½ år efter kontraktophør.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Vognmandstillaldelse: Dokumentation for tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring (vognmandstilladelse/fællesskabstilladelse) skal afleveres i forbindelse med prækvalifikationsansøgningen.

Referenceliste: Ansøger skal aflevere en referenceliste over opgaver af tilsvarende omfang og kompleksitet udført for andre offentlige virksomheder eller myndigheder eller på anden solid vis kan godtgøre at kunne magte opgaven.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Forud for kontraktindgåelse skal der stilles en anfordringsgaranti på DKK 125.000 pr. driftsbus, der indgår i tilbud.

I forbindelse med tilbudsgivning skal tilbudsgiver fremsende et bindende tilsagn fra et pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at denne vil stille ovenstående anfordringsgaranti, såfremt tilbudsgiver bliver valgt.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Tilbuddet angives i prisniveau for oktober 2022 (indeks = 134,4).

I kontraktperioden reguleres betalingssatserne månedsvis efter udviklingen i Trafikselskaberne i Danmarksfælles omkostningsindeks. Ved kontraktstart reguleres for udviklingen fra tilbudsgivningen til kontraktstart.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Udførelse er forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring jf. busloven.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/12/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 29/04/2021
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/12/2022
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Sydtrafik, Vejen

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke offentlig afgang.

Tilbudsliste vil blive tilsendt tilbudsgiverne via udbudshjemmesiden senest fredag d. 16.12.2020, kl. 16.00.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Der forventes offentliggjort nyt udbudsmateriale i efteråret 2023..

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/10/2022

Send til en kollega

0.049