Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.comdia.com/np-advokater/tenderinformationshow.aspx?Id=122754
Udbyder
Lavuk Entertainment - S/I
Vindere
Rammeaftale om specialkørsel for LAVUK
(21.12.2022)
BEDRE BUS SERVICE ApS
Kanalholmen 1
2650 Hvidovre
Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende specialkørsel for LAVUK
Lavuk Entertainment - S/I
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 37569550
Postadresse: Sibeliusgade 41
By: København Ø
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Hilliger Petersen
E-mail: php@nplaw.dk
Telefon: +45 22262291
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
CVR-nummer: 25625013
Postadresse: Borgervænget 19
By: København Ø
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Hilliger Petersen
E-mail: php@nplaw.dk
Telefon: +45 22262291
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
CVR-nummer: 33740638
Postadresse: Borgervænget 19
By: København Ø
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Hilliger Petersen
E-mail: php@nplaw.dk
Telefon: +45 22262291
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
CVR-nummer: 20240636
Postadresse: Klædemålet 9
By: København Ø
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Hilliger Petersen
E-mail: php@nplaw.dk
Telefon: +45 22262291
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
CVR-nummer: 25903293
Postadresse: Nødebovej 56
By: Fredensborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3480
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Hilliger Petersen
E-mail: php@nplaw.dk
Telefon: +45 22262291
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
Del II: Genstand
Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende specialkørsel for LAVUK
Formålet med dette udbud er at lave en rammeaftale, der dækker ordregivers behov for specialkørsel af borgere for institutionerne. Ydelsen omfattet kørsel, hvor der dels: a) Foreligger et fast kørselsmønster, b) Foreligger kørsel til og fra institutionerne hvor kørselsmønsteret ikke ligger helt fast samt c) Foreligger kørsel for institutionerne på ad hoc basis, til f.eks. biografture, fodbold og andre aktiviteter. De omfattede kørselsordninger er: - Kørsel til/fra særlige dagtilbud og klubtilbud, jf. servicelovens § 32, - Kørsel til/fra specialskoler og STU, jf. folkeskolelovens § 26, - Merudgiftsydelser efter servicelovens § 41, - Kørsel til visiteret aflastning og aktivitet. Der afregnes ikke for kørsel mellem vognens hjemsted og første og sidste tur, samt eventuel tomkørsel mellem ture. De enkelte borgere er alle visiterede til en af de omfattede kørselsordninger. Nogle borgere skal hjælpes ind og ud af vognen. Nogle borgere er desuden visiteret til en speciel service f.eks.: - Almindelige ganghjælpemidler, f.eks. rollator, - Kørestolsbrug, - Ledsaget kørsel, - Borgere med behov for hjælp til/fra hoveddør i gadeniveau, - Hånd til hånd aflevering. Det bemærkes, at det er ca. 1/3 af borgerne, der er visiteret til kørestol (både elektrisk og almindelig) samt almindelige ganghjælpemidler (f.eks. rollator). Baseret på det nuværende kørselsbehov (data fra 2022), er det anslået, at udbuddet vedrører ca. mellem 300-350 timer ugentligt (ferier undtaget). Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland. LAVUK vil løbende og efter behov trække på aftalen. Der er ikke tale om en eksklusiv aftale, og LAVUK er således ikke forpligtet til at anvende rammeaftalen, men har naturligvis til hensigt at anvende den i videst muligt omfang.
Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland.
Formålet med dette udbud er at lave en rammeaftale, der dækker ordregivers behov for specialkørsel af borgere for institutionerne. Ydelsen omfattet kørsel, hvor der dels: a) Foreligger et fast kørselsmønster, b) Foreligger kørsel til og fra institutionerne hvor kørselsmønsteret ikke ligger helt fast samt c) Foreligger kørsel for institutionerne på ad hoc basis, til f.eks. biografture, fodbold og andre aktiviteter. De omfattede kørselsordninger er: - Kørsel til/fra særlige dagtilbud og klubtilbud, jf. servicelovens § 32, - Kørsel til/fra specialskoler og STU, jf. folkeskolelovens § 26, - Merudgiftsydelser efter servicelovens § 41, - Kørsel til visiteret aflastning og aktivitet. Der afregnes ikke for kørsel mellem vognens hjemsted og første og sidste tur, samt eventuel tomkørsel mellem ture. De enkelte borgere er alle visiterede til en af de omfattede kørselsordninger. Nogle borgere skal hjælpes ind og ud af vognen. Nogle borgere er desuden visiteret til en speciel service f.eks.: - Almindelige ganghjælpemidler, f.eks. rollator, - Kørestolsbrug, - Ledsaget kørsel, - Borgere med behov for hjælp til/fra hoveddør i gadeniveau, - Hånd til hånd aflevering. Det bemærkes, at det er ca. 1/3 af borgerne, der er visiteret til kørestol (både elektrisk og almindelig) samt almindelige ganghjælpemidler (f.eks. rollator). Baseret på det nuværende kørselsbehov (data fra 2022), er det anslået, at udbuddet vedrører ca. mellem 300-350 timer ugentligt (ferier undtaget). Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland. LAVUK vil løbende og efter behov trække på aftalen. Der er ikke tale om en eksklusiv aftale, og LAVUK er således ikke forpligtet til at anvende rammeaftalen, men har naturligvis til hensigt at anvende den i videst muligt omfang.
Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, idet det er vurderingen, at det kommercielt er bedre at udbyde ydelserne i én samlet aftale. Baggrunden herfor er, at institutionernes borgere kan være gengangere på de forskellige institutioner, hvorfor der kan opstå behov for samkørsel mellem de forskellige institutioner og at borgerne, på grund af deres handicap har et øget behov for, at det er de samme mennesker, der befordrer dem. Derudover er det LAVUKs vurdering, at der vil opstå stordriftsfordele ved at have den samme leverandør på alle kørsler, ligesom en opdeling vil hindre den nødvendige koordinering for en tilfredsstillende opfyldelse af rammeaftalen.Ordregiver har ret til at forøge rammeaftalens værdi med op til 40 % af rammeaftalens værdi ved en løbetid på 48 måneder, dvs. med op til 18.400.000 kr. ekskl. moms. og inkl. afgifter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver har ikke fastsat egnethedskrav til tilbudsgiver.
Ordregiver har ikke fastsat egnethedskrav til tilbudsgiver.
Ordregiver har ikke fastsat egnethedskrav til tilbudsgiver.
Rammeaftalens pkt. 13 indeholder en arbejdsklausul der indebærer, at Leverandøren jf. buskørselsloven § 18, taxikørselslovens § 5 og ILO-konventionen nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter skal følge, de bestemmelser om løn- og arbejdsvilkår for chauffører der findes i de pågældende kollektive overenskomster. Leverandør skal desuden til enhver tid overholde bestemmelserne i Bilag 5 - Arbejdsklausul. Såfremt der bydes som konsortium eller anden sammenslutning af økonomiske aktører, er det jf. udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.8 et krav, at sammenslutningen hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse såfremt de vinder udbuddet.
Del IV: Procedure
København
Del VI: Supplerende oplysninger
Ad II.1.5): Fsva. det anførte beløb bemærkes, at der er tale om en skønnet estimeret værdi over 4 år.Rammeaftalens maksimale værdi:Rammeaftalens maksimale værdi (inkl. udvidelse af rammeaftalens værdi på 40 %) er 64.400.000 kr. ekskl. moms.Differencen mellem den forventede maksimale værdi af rammeaftalen og rammeaftalens estimerede værdi skyldes, at der kan være relativt store udsving i behovet pga. stor forskel i antallet af visiterede borgere.Ad VI.2 vedr. anvendelse af elektronisk bestilling:Foruden elektronisk bestilling vil der også blive anvendt telefonisk bestilling.Ordregiver opfordrer tilbudsgivere til at stille spørgsmål, hvis der måtte opstå tvivlsspørgsmål om udfyldelsen eller betydningen af ESPD-dokumentet. Ordregiver vil besvare disse spørgsmål løbende, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.7. Spørgsmål skal stilles direkte i Comdia, hvor alle svar også bliver offentliggjort.Om rammeaftalen:LAVUK vil løbende og efter behov trække på aftalen. Der er ikke tale om en eksklusiv aftale, og LAVUK er således ikke forpligtet til at anvende rammeaftalen.LAVUK forventer at tildele rammeaftalen til én leverandør.Tildeling under rammeaftalen vil ske ved direkte tildeling.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er):Klagefristen er jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk