Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=348170&B=AMGROS
Udbyder
AMGROS I/S
Vindere
Udbud af lagerhåndtering og distribution af lægemidler
(28.04.2023)
Nomeco A/S
Borgmester Christensens gade 40
2450 København SV
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 27-01-2023
Time: 12:00
Læses:
Dato: 17-02-2023
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Kontraktens pkt. 19 (forsikring) er ændret og tilføjet Kontraktsbilag 12.
Mindre rettelse i Kontraktsbilag 7.
Derudover er der rettet enkelte stavefejl.
Som følge af ændringerne er tilbudsfristen forlænget.
Udbud af lagerhåndtering og distribution af lægemidler
AMGROS I/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 1447 9880
Postadresse: Dampfærgevej 27-29
By: København Ø
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Pernille Haugaard
E-mail: pah@amgros.dk
Telefon: +45 53746626
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.amgros.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/284126
Del II: Genstand
Udbud af lagerhåndtering og distribution af lægemidler
Amgros er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Amgros forsyner interessenternes sygehusapoteker med lægemidler samt enkelte interessenters videresalg til Færøerne og Grønland. Dette udbud vedrører Amgros lagerhåndtering og distribution af lægemidler til sygehusapotekerne i de fem danske regioner.
Leveringsted er den af Amgros på bestillingen angivne adresse.
Udbuddet omhandler Lagerhåndtering og distribution af lægemidler til Regionernes sygehus apoteker.
Krav og estimeret mængder af lagerhåndteringen fremgår af kontraktbilag 2 og 3, henholdsvis kravspecifikationer og tilbudsliste.
Den anslåede værdi er angivet under pkt. II.1.5 og II.2.6 og er udregnet på baggrund af det historiske forbrug. Den maksimale værdi af rammeaftalen er DKK 83.500.000, som er udregnet på baggrund af måneder historisk med størst forbrug tillagt en anslået indeksregulering
Mulighed forlængelse i 2 x 12 måneder
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 3 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfristen. En reference er sammenlignelig, når den vedrører lagerhåndtering og distribution af lægemidler, jf. udbudsbetingelserne pkt. 7.3.
Del IV: Procedure
Amgros I/S, Dampfærgevej 27-29, 2100 København Ø
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidig modtagne tilbud åbnes samlet efter tilbudsfristens udløb.
Del VI: Supplerende oplysninger
I relation til pkt. II.2.3 bemærkes, at en oversigt over leveringsteder er tilgængelig på Amgros' Leverandør- og udbudsportal, https://levportal.amgros.dk. Oversigten opdateres løbende, såfremt der måtte ske ændringer.
I relation til pkt. II.2.7 har Amgros valgt at udbyde rammeaftalen i en periode på fire år med mulighed forlængelse i yderligere op til to år. Dette skyldes at Amgros vurderer, at netop dette udbud er et ekstraordinært tilfælde, hvorved rammeaftalen må løbe i længere tid jf. undtagelse i §95, stk. 2.
I relation til pkt. II.1.5 og pkt. II.2.6 bemærkes, at den anslåede værdi i pkt. II.1.5 er summen af den anslåede værdi for udbuddet jf. pkt. II.2.6 i rammeaftalens varighed inkl. mulighed for forlængelse, jf. pkt. II.2.7. Den maksimale værdi fremgår af pkt. II.2.4.
I relation til pkt. VI.2 bemærkes, at elektronisk fakturering kræves.
Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.
Postadresse: Nævnenes hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage. Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens §7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at klage indgives til Klagenævnets for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens §6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §6, stk 4.