Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5600eee7-fc6c-4e42-b9c9-93e7d3fbfc5f/publicMaterial
Udbyder
Midttrafik
Opdateringer
Udbudsproceduren er afbrudt grundet manglende offentliggørelse af udbudsmaterialet på tidspunktet for offentliggørelsen af udbudsbekendtgørelsen.
Udbudsproceduren er afbrudt grundet manglende offentliggørelse af udbudsmaterialet på tidspunktet for offentliggørelsen af udbudsbekendtgørelsen.
64. udbud - Skoleruter i Herning Kommune
Midttrafik
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29943176
Postadresse: Søren Nymarks Vej 3
By: Højbjerg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8270
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Toftegaard
E-mail: ato@midttrafik.dk
Telefon: +45 31921823
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5600eee7-fc6c-4e42-b9c9-93e7d3fbfc5f/homepage
Del II: Genstand
64. udbud - Skoleruter i Herning Kommune
Skolekørsel i Herning Kommune
Pakke 1
Udbuddet omfatter driften af skolebusser til skolerne i Aulum, Hodsager, Haderup, Sørvad og Ørnhøj. Dette omfatter ca. 3.581 køreplantimer om året med anvendelse af 6 kontraktbusser og tilstrækkeligt reservemateriel.
Der er krav om tilbud på følgende optioner:
a) Option på kørsel med Euronorm 6 busser
b) Option på kørsel med HVO biodiesel
c) Option på videoovervågning
Parterne kan efter gensidig aftale forlænge kontrakten med op til to år.
Der er krav om tilbud på følgende optioner:
a) Option på kørsel med Euronorm 6 busser
b) Option på kørsel med HVO biodiesel
c) Option på videoovervågning
Kontraktens slutdato jf. pkt. II.2.7 er angivet med forventning om skoleårets udløb i 2027.
Pakke 2
Udbuddet omfatter driften af skolebusser til skolerne i Lindbjerg, Skalmeje, Sunds og Ilskov. Dette omfatter ca. 2.182 køreplantimer om året med anvendelse af 4 kontraktbusser og tilstrækkeligt reservemateriel.
Der er krav om tilbud på følgende optioner:
a) Option på kørsel med Euronorm 6 busser
b) Option på kørsel med HVO biodiesel
c) Option på videoovervågning
Parterne kan efter gensidig aftale forlænge kontrakten med op til to år.
Der er krav om tilbud på følgende optioner:
a) Option på kørsel med Euronorm 6 busser
b) Option på kørsel med HVO biodiesel
c) Option på videoovervågning
Kontraktens slutdato jf. pkt. II.2.7 er angivet med forventning om skoleårets udløb i 2027.
Pakke 3
Udbuddet omfatter driften af skolebusser til skolerne i Lundgård, Tjørring, Sinding-Ørre, Snejbjerg, Engbjerg, Timring og Vildbjerg. Dette omfatter ca. 2.925 køreplantimer om året med anvendelse af 4 kontraktbusser og tilstrækkeligt reservemateriel.
Der er krav om tilbud på følgende optioner:
a) Option på kørsel med Euronorm 6 busser
b) Option på kørsel med HVO biodiesel
c) Option på videoovervågning
Parterne kan efter gensidig aftale forlænge kontrakten med op til to år.
Der er krav om tilbud på følgende optioner:
a) Option på kørsel med Euronorm 6 busser
b) Option på kørsel med HVO biodiesel
c) Option på videoovervågning
Kontraktens slutdato jf. pkt. II.2.7 er angivet med forventning om skoleårets udløb i 2027.
Pakke 4
Udbuddet omfatter driften af skolebusser til skolerne i Skarring, Sdr. Felding, Kibæk, Lind, Kølkær, Arnborg og Højgaard. Dette omfatter ca. 3.336 køreplantimer om året med anvendelse af 6 kontraktbusser og tilstrækkeligt reservemateriel.
Der er krav om tilbud på følgende optioner:
a) Option på kørsel med Euronorm 6 busser
b) Option på kørsel med HVO biodiesel
c) Option på videoovervågning
Parterne kan efter gensidig aftale forlænge kontrakten med op til to år.
Der er krav om tilbud på følgende optioner:
a) Option på kørsel med Euronorm 6 busser
b) Option på kørsel med HVO biodiesel
c) Option på videoovervågning
Kontraktens slutdato jf. pkt. II.2.7 er angivet med forventning om skoleårets udløb i 2027.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Midttrafik anvender alle obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. Udbudsloven § 134a, § 135 og § 136. Derudover anvender Midttrafik de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. Udbuds-loven § 137, nr. 1 – 5.
.
Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet fremsende en udfyldt udgave af Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) jf. nedenfor.
.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet eller udgør en sammenslutning af virksomheder (konsortier) skal der afleveres flere ESPD'er, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 4. ESPD'et er en egen-erklæring, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver, andre enheder eller konsortiet opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse. Disse oplysninger skal senere verificeres.
.
Der skal udfyldes følgende i ESPD’et:
Del II: Oplysninger om den økonomiske aktør
Punkt A: Oplysninger om den økonomiske aktør
Punkt B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter
Punkt C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet
Punkt D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på
.
Del III: Udelukkelsesgrunde
Punkt A: Grunde vedr. straffedomme
Punkt B: Grunde vedr. betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger: Hvis der er udestående betalinger, oplyses ”Ja” og det udestående beløb oplyses.
Punkt C: Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet:
Tilbudsgiver skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er Ordregiver forpligtet til at udelukke tilbudsgiveren, jf. dog udbudslovens § 135, stk. 4 , 5 og 6.
Tilbudsgiver skal yderligere bekræfte, at denne ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1:
- Tilsidesættelse af visse forpligtelser, jf. nr. 1.
- Forhold vedr. insolvens/konkurs el. lign., jf. nr. 2.
- Aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. nr. 3
- Mislighold af tidligere offentlig kontrakt, jf. nr. 4
- Uretmæssig påvirkning af Ordregivers beslutningsproces, jf. nr. 5
.
Del IV: Udvælgelse
Punkt B: Økonomisk og finansiel formåen
- Finansielle nøgletal, jf. pkt. III.1.2)
.
ESPD udfyldes af tilbudsgiver i udbudssystemet.
Tilbudsgiver skal oplyse om soliditetsgraden i de seneste to afsluttede regnskabsår.
Soliditetsgrad skal mindst være 10 %.
Ingen mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet.
Til sikkerhedsstillelse for kontrakten stilles en anfordringsgaranti på 50.000 kr. pr. kontraktbus. Garantien skal stilles gennem et af Midttrafik godkendt pengeinstitut/kautionsforsikringsselskab og indestå indtil tre måneder efter kontraktens udløb, medmindre der forinden er rejst krav mod garantien. Garantien skal på anfordring fra Midttrafik frigives, uden at Midttrafik kan dokumentere sin ret ved forlig, endelig domstolsafgørelse eller voldgiftskendelse.
Der henvises til kontrakten vedlagt udbudsmaterialet.
Ingen krav til retlig form, men hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter direkte, ubegrænset og solidarisk for kontraktens udførelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne. Ved brug af underleverandør skal omfang specificeres i tilbuddet. Hovedleverandøren vil have det fulde ansvar overfor ordregiveren. Dersom et konsortium får tildelt aftalen, skal hvert medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse og ansvar for aftalen.
Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af erhvervet i form af en tilladelse efter busloven § 1 stk. 1 (grundtilladelse) og tilladelse for det nødvendige antal busser.
Der henvises til kontrakten vedlagt udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til deltagelse i åbning af udbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, jf. adressen i punkt I.3.
.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. Ordregiver yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne eller udbudsprocessen i øvrigt.
.
Midttrafik afholder informationsmøde vedrørende udbuddet, hvor de væsentligste detaljer omkring udbuddet og ansøgning om prækvalifikation vil blive gennemgået.
Informationsmødet afholdes på den dato, der er angivet i tidsplanen for udbuddet, jf. Udbudsbetingelserne pkt. 1.1. Der er mulighed for både fysisk deltagelse hos Midttrafik og online deltagelse via Microsoft Teams – ved få fysiske tilmeldinger forbeholder Midttrafik sig ret til udelukkende at afholde mødet online. Tilmelding til informationsmødet skal ske til kontaktpersonen anført i Udbudsbetingelserne pkt. 1.1.
.
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet ETHICS.
Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet.
.
Tilbudsgiver, andre enheder og konsortier skal på ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens §§144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i forbindelse med tilbudsafgivelsen .Hvis tilbudsgiver er fra Danmark fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tidspunktet for anmodningen. Som dokumentation for opfyldelse af mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, kan tilbudsgiver fremlægge det/de seneste regnskab(er) eller en revisorerklæring med angivelse af de pågældende nøgletal.
.
Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i konsortiet eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. Oplysninger om økonomiske nøgletal kan ske gennem årsregnskaber eller fremlæggelse af en erklæring om tilbudsgivers egenkapital medmindre Ordregiver kan skaffe de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database eller Ordregiver allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klager over tildelingsbeslutning skal indgives senest 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk