Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8e215ebb-59be-4aa7-a459-36a4a49a7451/publicMaterial
Udbyder
Gentofte Kommune
Vindere
Indsamling og transport af affald i Gentofte Kommune 2024
(28.04.2023)
City Container Danmark A/S
Lynge
Indsamling og transport af affald i Gentofte Kommune
Gentofte Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19438414
Postadresse: Bernstorffsvej 161
By: Charlottenlund
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2920
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Sandvig
E-mail: msgd@gentofte.dk
Telefon: +45 29377603
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8e215ebb-59be-4aa7-a459-36a4a49a7451/homepage
Del II: Genstand
Indsamling og transport af affald i Gentofte Kommune
Indsamling og transport af affald fra husstande i Gentofte Kommune
Gentofte Kommune
Nærværende udbud vedrører indsamling og transport af affald fra borgere i Gentofte Kommune. Det drejer sig om mad- og restaffald en gang om ugen fra ca. 10.200 villaer, ca. 2.400 beboelser i rækkehuse og en eller flere gange ugentligt fra ca. 20.500 etageboliger fordelt på ca. 600 specifikke etageejendomme. Tilsvarende tørre genanvendelige fraktioner i 2-delte beholdere (papir og glas) og (metal og plast, mad- og drikkekartoner). Villa- og rækkehuse vil få mulighed for egne 240 L beholder til pap. Etageejendomme har separate 1-kammer beholdere til rest- og madaffald, plast, metal, pap, tekstilaffald og småt elektronik. Endelig er der ydelser vedrørende storskrald og haveaffald.
Ydelsen er nærmere beskrevet i Bilag 2 Opgavebeskrivelse/Kravspecifikation.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til lov nr. 1564 af 15. december 2015, ”Udbudsloven”, hvilket betyder, at enhver egnet tilbudsgiver har ret til at afgive tilbud.
Kontrakten udbydes som en kontrakt. Kommunen vurderer, at der er væsentlige administrative fordele forbundet med én kontrakt. Kommunen udbyder en lang kontrakt, hvor der er behov for fleksibilitet til ændringer i indsamlingsordninger, som ikke er grundlæggende ændringer. Denne ændringsadgang sikres ved at have én samlet kontrakt, hvor forskydninger indenfor rammen holdes inden for én kontrakt.
Den udbudte kontrakter træder i kraft ved underskrift og gælder for perioden 26. februar 2024 -29. februar 2032. Endvidere indeholder kontrakten en option på forlængelse i 2 x 12 måneder. Vilkårene for udnyttelse af optionen fremgår af udbudsmaterialets kontrakt
2 x 12 måneder
Option på forlængelse jf. ovenfor
Underkriteriet Kvalitet består af 3 underkriterier:
• Organisering, styring og kontrol af kvaliteten i opgaveløsningen
• Håndtering og afhjælpning af afvigelser
• Instruktioner og kvalitetsmål for renovationsmedarbejderne
De 3 delkriterier vægter lige meget i den samlede vurdering af underkriteriet
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Samlet årsomsætning
Egenkapital
Soliditetsgrad
Som mindstekrav gælder, at Tilbudsgiver som gennemsnit af de tre seneste afsluttede regnskabsår skal have haft en samlet omsætning på minimum 50.000.000 DKK/år.
Som mindstekrav gælder, at Tilbudsgiver ved afslutning af det seneste regnskabsår haft en egenkapital på minimum 10.000.000 DKK.
Som mindstekrav gælder, at Tilbudsgiver ved afslutning af det seneste regnskabsår haft en soliditetsgrad på mindst 10%.
Liste over de betydeligste sammenlignelige kontrakter inden for affaldsindsamling hos husstande, tilbudsgiver har leveret inden for de seneste 3 år
Som mindstekrav kræves dokumenteret erfaring i form af referencer fra mindst 3 tilsvarende eller sammenlignelige opgaver udført inden for de seneste tre år. Forstået således at for minimum tre referencers vedkommende skal som minimum et helt års affaldsindsamling være udført indenfor de seneste tre år forud for tilbudsdagen. Med "tilsvarende eller sammenlignelige opgaver" forstås kontrakter med kommuner, subsidiært affaldsselskaber eller tilsvarende, af et omfang i samme størrelsesorden som den udbudte og med et indhold, der omfatter indsamling af tilsvarende affaldsfraktioner af sammenligneligt omfang og i sammenlignelige byområder.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud
Del VI: Supplerende oplysninger
2033
I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2) og 7).
Som dokumentation for opfyldelse af mindstekrav til egnethed, vil Tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD:
• Tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser Tilbudsgivers årlige omsætning og egenkapital og soliditetsgrad de seneste 3 regnskabsår, eller så længe virksomheden har eksisteret.
• Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for Tilbudsgivers opfyldelse af kravet om erfaring i form af mindst 3 tilsvarende eller sammenlignelige opgaver.
Som sikkerhed for sine forpligtelser i henhold til kontrakten skal Leverandøren stille en ubetinget og uigenkaldelig anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab eller tilsvarende sikkerhed, som godkendes af Kommunen.
Garantien skal stilles senest 10 kalenderdage efter, at Leverandøren har underskrevet kontrakten. Hvis en garanti ikke kan stilles inden for fristen, skal der foreligge en erklæring fra et anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at en garanti, der opfylder kravene, vil blive stillet.
Garantien skal udgøre 10% af den samlede kontraktsum, jf. Tilbudslisten.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk