Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Vindere
Offentligt udbud af brovagtstjeneste, Trangravsbroen
(21.03.2023)
Broteamet ApS
Ølsemagle Kirkevej 79
4600 Køge
Offentligt udbud af brovagtstjeneste, Trangravsbroen
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Koopmann Jensen
E-mail: g17s@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk/
Del II: Genstand
Offentligt udbud af brovagtstjeneste, Trangravsbroen
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på brovagtstjeneste primært forbundet med Trangravsbroen.
Leverandøren skal i Aftaleperioden præstere de tilbudte Ydelser, som er anført i Bilag 1, hvilket navnlig omfatter:
- Fast bemanding på Trangravsbroen.
- Broåbning,
- Modtagelse af natåbningsgebyr
- Tilsyn,
- Tilsyn på øvrige broer
- Viceværtsfunktion,
- Infotjeneste
- Bagvagt-funktion (tilkaldetjeneste på andre broer i nærheden)
- Assistance til åbninger af Inderhavnsbroen (rydning af broen)
Kontrakten kan forlænges i 2 x 12 måneder.
Kontrakten indeholder option på udvidet fast bemanding, som er afhængig af Fredningsnævnets godkendelse. Se bilag 2 for nærmere information.
Ordregiver forventer at de variable ydelser udgør 620.000 - 744.000 kr. årligt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 5.000.000 (ekskl. moms).
Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 18 % i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 5.000.000 (ekskl. moms).
Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 18 % i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal kunne fremvise 2 referencer vedr. brovagtstjeneste. Hver reference skal være udført indenfor de seneste 3 år, og hver reference skal som minimum have en kontraktværdi på 100.000 DKK (ekskl. moms) indenfor 12 på hinanden følgende måneder.
Tilbudsgiver skal kunne fremvise 2 referencer vedr. brovagtstjeneste. Hver reference skal være udført indenfor de seneste 3 år, og hver reference skal som minimum have en kontraktværdi på 100.000 DKK (ekskl. moms) indenfor 12 på hinanden følgende måneder.
Leverandørener forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftalen (bilag A). Ved opfyldelsen af Aftalen indestår Leverandøren for Leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af aftalens bilag 4.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger/tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3.
Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv.
Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk