Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b8e61f0e-153d-43d2-bfc1-fd32e9759be7/publicMaterial
Udbyder
MOVIA
Vindere
K7 – Udbud af kommunebuskørsel i Lejre Kommune
(28.03.2023)
Gadstrup Bustrafik A/S
Ramsøvejen 34 b
4621 Gadstrup
K7 - Udbud af kommunebuskørsel i Lejre Kommune
MOVIA
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: Gammel Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Haroun Mani
E-mail: xham@moviatrafik.dk
Telefon: +45 20879040
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b8e61f0e-153d-43d2-bfc1-fd32e9759be7/homepage
Del II: Genstand
K7 - Udbud af kommunebuskørsel i Lejre Kommune
Trafikselskabet Movia udbyder kontrakt om udførelse af kommunebuskørsel i Lejre Kommune. Ved kommunebuskørsel forstås, at Movia på vegne af Kommunen udbyder kommunale kørselsopgaver.
Kørslen gennemføres som udgangspunkt som speciel rutekørsel og omfatter ca. 2.530 timers kørsel pr. år med hhv. to store busser og to minibusser i Lejre Kommune.
Lejre Kommune
Trafikselskabet Movia udbyder kontrakt om udførelse af kommunebuskørsel i Lejre Kommune. Ved kommunebuskørsel forstås, at Movia på vegne af Kommunen udbyder kommunale kørselsopgaver.
Kørslen gennemføres som udgangspunkt som speciel rutekørsel og omfatter ca. 2.530 timers kørsel pr. år med hhv. to store busser og to minibusser i Lejre Kommune.
I dette udbud – hvor det efterspurgte materiel alene skal benyttes til kommunale kørselsopgaver – indebærer dette, at der eksempelvis ikke stilles de samme farve- og indretningskrav til materiellet, som der gør ved Movias ordinære ruteudbud, ligesom der heller ikke skal monteres rejsekortudsyr.
En væsentlig fravigelse fra Movias ordinære ruteudbud er desuden, at Kommunen fastlægger køreplanerne sammen med operatøren på baggrund af en dialog mellem de af Kommunen udpegede kørselskoordinatorer og operatøren.
Kørslen i de udbudte vognplaner omfatter som udgangspunkt skolekørsel med mulighed for, at der kan komme til at indgå anden kørsel i form af f.eks. svømmekørsel. Kørslen skal udføres på en tilladelse til speciel rutekørsel. Det er derfor operatørens ansvar i relevant omfang at sørge for de fornødne tilladelser.
I perioder, hvor bussen ikke udfører den beskrevne skolekørsel, kan der efter aftale med Kommunen og Movia iværksættes almindelig rutekørsel i form af f.eks. en indkøbsbus. Denne kørsel udføres på Movias generelle tilladelse til almindelig rutekørsel.
Endelig ønskes tilbud på lejlighedsvis kørsel (optionskørsel). Lejlighedsvis kørsel vil kunne ligge på hverdage mellem 06:00 – 23:59. Kørslen betragtes ikke som rutekørsel, men som buskørsel, og skal følge reglerne herfor.
Ruter og tider kan ses i Kontraktbilag B – Kommunebus overblik.
Movia har ret til at forlænge kontraktperioden på uændrede vilkår i op til 24 måneder. Forlængelsen kan ske flere gange, så længe den samlede forlængelsesperiode ikke overstiger 24 måneder.
Der er option på lejlighedsvis kørsel på 200 timer pr. år.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler/udbudsenheder. Årsagen hertil er, at det ikke vurderes kommercielt og økonomisk hensigtsmæssigt som følge af kontraktens omfang og karakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til udøvelse af det pågældende erhverv:
• Tilbudsgiver skal være optaget i CVR-registeret eller tilsvarende udenlandsk register. (Angives i ESPD’et Del II, A)
• Tilbudsgiver (for selskaber den ansvarlige leder) skal have tilladelse fra Trafikstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse) eller tilsvarende udenlandsk tilladelse udstedt i et EU/EØS-land. (Angives i ESPD’et Del IV, A)
-
-
Kontraktudførelsesvilkår fremgår af udkast til kontrakt.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udelukkelsesgrunde:
Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 134 a-136, og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt underudbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 134 a-136, og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
--
Foreløbig dokumentation:
Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene (obligatoriske og frivillige), samt er egnet, skal tilbudsgiver alene indlevere udfyldt ESPD-dokument (via ETHICS).
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument. Konsortiet skal tilsammen opfylde egnethedskravene.
--
Endelig dokumentation:
Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen). For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Tilbudsgivere skal efter krav fra Movia dokumentere opfyldelsen af de fastsatte krav til egnethed ved fremlæggelse af tilladelse fra Trafikstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse) udstedt til den for selskabet ansvarlige leder (eller tilsvarende udenlandsk tilladelse udstedt i et EU/EØS-land).
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der ligeledes indleveres korrekt udfyldt konsortieerklæring for konsortiet som helhed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag 3).
--
Berigtigelse:
Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse af indsendte oplysninger vedrørende tilbudsgivers opfyldelse af egnethed og efterhente manglende oplysninger i ESPD’et og tilbuddet generelt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
- 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk