23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 047-077374
Offentliggjort
08.03.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Nordjyllands Trafikselskab

Opdateringer

Rettelse
(18.03.2016)

I stedet for:
II.2
Værdi eksklusive moms: 9 000 000.00 DKK

Læses:
II.2
Værdi eksklusive moms: 11 500 000.00 DKK

I stedet for:
II.2
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK

Læses:
II.2
Værdi eksklusive moms: 22 000 000.00 DKK

I stedet for:
II.2
Værdi eksklusive moms: 28 000 000.00 DKK

Læses:
II.2
Værdi eksklusive moms: 35 000 000.00 DKK

I stedet for:
II.2
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK

Læses:
II.2
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK

I stedet for:
II.2
Værdi eksklusive moms: 27 000 000.00 DKK

Læses:
II.2
Værdi eksklusive moms: 34 000 000.00 DKK

I stedet for:
II.2
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK

Læses:
II.2
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK

I stedet for:
II.2
Værdi eksklusive moms: 29 000 000.00 DKK

Læses:
II.2
Værdi eksklusive moms: 36 000 000.00 DKK

Udbud af bustrafik i Region Nordjylland


Nordjyllands Trafikselskab

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Nordjyllands Trafikselskab
John F. Kennedys Plads 1 R, 3. sal
Aalborg
9000
DANMARK
Kontaktperson: Birgitte Peters
Telefon: +45 99341111
E-mail: info@ntmail.dk
Fax: +45 99341101
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.nordjyllandstrafikselskab.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.nordjyllandstrafikselskab.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af bustrafik i Region Nordjylland.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbud af bustrafik vedrører lokalruter i Frederikshavn, Thisted, Brønderslev, Vesthimmerland, Rebild, Mariagerfjord og Jammerbugt Kommuner. Udbuddet omfatter 60 driftsbusser og ca. 50 000 køreplantimer pr. år. Kørslen udbydes som B- eller T-kontraktkørsel. Der vil blive indgået kontrakt med driftsstart i august 2016 og med en løbetid på 2, 3 eller 4 år. I kontrakten vil der være mulighed for forlængelse med op til yderligere 1 år på uændret vilkår.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Brønderslev Kommune.

 

Delkontraktnr.: Udbud af alm. B-kontrakt kørsel i Brønderslev Kommune
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Region Nordjylland — Brønderslev Kommune.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

B-kontrakt kørsel med ca. 3 800 køreplantimer pr. år omfattende 4 driftsbusser fordelt på 4 pakker (pakke 230, 274, 276, 278). Specifikationen af pakkerne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der kan bydes på en, flere eller alle pakker. Evalueringen foretages samlet for alle pakker i delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Frederikshavn Kommune.

 

Delkontraktnr.: Udbud af alm. B-kontrakt kørsel i Frederikshavn Kommune
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Region Nordjylland — Frederikshavn Kommune.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

B-kontrakt kørsel med ca. 8 200 køreplantimer pr. år omfattende 11 driftsbusser fordelt på 8 pakker (pakke 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48). Specifikationen af pakkerne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der kan bydes på en, flere eller alle pakker. Evalueringen foretages samlet for alle pakker i delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Jammerbugt Kommune.

 

Delkontraktnr.: Udbud af alm. B-kontrakt kørsel i Jammerbugt Kommune
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Region Nordjylland — Jammerbugt Kommune.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

B-kontrakt kørsel med ca. 11 900 køreplantimer pr. år omfattende 14 driftsbusser fordelt på 13 pakker (pakke 270, 271, 600, 605, 607, 610, 611, 615, 617, 618, 620, 621, 625). Specifikationen af pakkerne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der kan bydes på en, flere eller alle pakker. Evalueringen foretages samlet for alle pakker i delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 28 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Mariagerfjord Kommune.

 

Delkontraktnr.: Udbud af alm. B-kontrakt kørsel i Mariagerfjord Kommune
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Region Nordjylland — Mariagerfjord Kommune.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

B-kontrakt kørsel med ca. 1 100 køreplantimer pr. år omfattende 1 driftsbus fordelt på 1 pakke (pakke 562). Specifikationen af pakkerne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der kan bydes på en, flere eller alle pakker. Evalueringen foretages samlet for alle pakker i delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Rebild Kommune.

 

Delkontraktnr.: Udbud af alm. B-kontrakt kørsel i Rebild Kommune
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Region Nordjylland — Rebild Kommune.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

B-kontrakt kørsel med ca. 12 000 køreplantimer pr. år omfattende 15 driftsbusser fordelt på 12 pakker (pakke 11, 340, 360, 361, 362, 363, 370, 371, 372, 373, 380, 381). Specifikationen af pakkerne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der kan bydes på en, flere eller alle pakker. Evalueringen foretages samlet for alle pakker i delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 27 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Thisted Kommune.

 

Delkontraktnr.: Udbud af alm. T-kontrakt kørsel i Thisted Kommune
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Region Nordjylland — Thisted Kommune.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

T-kontrakt kørsel med ca. 1 500 køreplantimer pr. år omfattende 2 driftsbusser fordelt på 2 pakker (pakke 828, 829). Specifikationen af pakkerne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der kan bydes på en, flere eller alle pakker. Evalueringen foretages samlet for alle pakker i delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Vesthimmerland Kommune.

 

Delkontraktnr.: Udbud af alm. T-kontrakt kørsel i Vesthimmerland Kommune
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK05
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Region Nordjylland — Vesthimmerland Kommune.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

T-kontrakt kørsel med ca. 11 900 køreplantimer pr. år omfattende 13 driftsbusser fordelt på 7 pakker (110, 520, 521, 530, 540, 551, 552). Specifikationen af pakkerne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der kan bydes på en, flere eller alle pakker. Evalueringen foretages samlet for alle pakker i delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 29 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Mulighed for forlængelse af aftalen med op til 12 måneder.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter busloven. Udførelse af kørslen er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring efter busloven.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

 

Udførelse af kørslen er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring efter busloven.

 

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/04/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/09/2016
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/04/2016
Tidspunkt: 12:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Afgivelse af anmodning om deltagelse hhv. afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via en særlig hjemmeside der indeholder udbudsmaterialet samt de fornødne faciliteter til den elektroniske afgivelse af virksomhedens tilbud. https://www.ethics.dk/asp4/tender/nt_0122_20160205.nsf Virksomheden kan her via funktionen »Tilmelding« (anført i menuen til venstre for bekendtgørelsen) få tildelt brugernavn og opgive adgangskode til udbudshjemmesiden. Virksomheder der ønsker at afgive tilbud, skal udfylde de særlige skemaer og blanketter i PDF-format der indeholder den konkrete og detaljerede udformning af de krævede oplysninger samt oplysninger om evt. krav til dokumentation.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: kifu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

45 kalenderdage efter offentliggørelse af bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:www.ks.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/03/2016

Send til en kollega

0.078