23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 022-061368
Offentliggjort
31.01.2023
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

https://s2c.mercell.com/today/30293

Udbyder

Frederiksberg Forsynings Serviceselskab A/S

Vognmandskørsel


Frederiksberg Forsynings Serviceselskab A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Forsynings Serviceselskab A/S
CVR-nummer: 28500769
Postadresse: Stæhr Johansens Vej 38-40
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Fris
E-mail: afri@servia.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.servia.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://s2c.mercell.com/buyer/23040
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Vand A/S
CVR-nummer: 29922071
Postadresse: Stæhr Johansens Vej 38
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2000
Land: Danmark
E-mail: afri@servia.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.servia.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://s2c.mercell.com/buyer/23040
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Spildevand A/S
CVR-nummer: 29922098
Postadresse: Stæhr Johansens Vej 38
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2000
Land: Danmark
E-mail: afri@servia.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.servia.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://s2c.mercell.com/buyer/23040
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Fjernvarme A/S
CVR-nummer: 10157056
Postadresse: Stæhr Johansens Vej 38
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2000
Land: Danmark
E-mail: afri@servia.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.servia.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://s2c.mercell.com/buyer/23040
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Bygas A/S
CVR-nummer: 33045719
Postadresse: Stæhr Johansens Vej 38
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2000
Land: Danmark
E-mail: afri@servia.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.servia.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://s2c.mercell.com/buyer/23040
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Fjernkøling A/S
CVR-nummer: 34606110
Postadresse: Stæhr Johansens Vej 38
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2000
Land: Danmark
E-mail: afri@servia.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.servia.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://s2c.mercell.com/buyer/23040
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://s2c.mercell.com/today/30293
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://s2c.mercell.com/today/30293
I.6) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Multiforsyning

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Vognmandskørsel

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører rammeaftale om vognmandskørsel til Ordregiver af blandt andet jord (forurenet og ikke-forurenet), grus, stabil, rør og andet materiel/materiale.

Der er tale om materiel i forskellige størrelser og dimensioner.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
14200000 Sand og ler
14210000 Grus, sand, knuste sten og skærver/tilslagsmaterialer
60100000 Vejtransport
60181000 Udlejning af lastbiler med chauffør
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
90522200 Bortskaffelse af forurenet jord
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Frederiksberg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører rammeaftale om vognmandskørsel til Ordregiver af blandt andet jord (forurenet og ikke-forurenet), grus, stabil, rør og andet materiel/materiale.

Da Ordregiver foretager løbende vedligehold og renovering af vand-, gas- og fjernvarmerør i Frederiksberg Kommune, vil der opstå et behov for at bortkøre følgende:

• Jord (forurenet og ikke-forurenet, grus, stabil og lignende skal transporteres fra arbejdsstedet i Frederiksberg Kommune til godkendt deponi

• Rør og andet materiel skal transporteres til og fra forskellige adresser hovedsageligt i Frederiksberg Kommune

Der er tale om materiel i forskellige størrelser og dimensioner.

Det maksimale forbrug på rammeaftalen kan dog beløbe sig til 50 % mere end den faktiske

tilbudssum inkl. reguleringer jf. Samhandelsaftalens afsnit 4.2.

Den forventede omsætning er udregnet på baggrund forventede aktivitetsomsætning med de

forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke

bindende for Ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 24 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2x24 mdr

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der modtages flere end 3-5 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver, på et objektivt

og ikke-diskriminerende grundlag, foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere.

Udvælgelsen vil ske på følgende måde:

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til rammeaftalen, vurderet på

baggrund af de adspurgte informationer omkring økonomisk og finansiel styrke samt bedste

erfaring med tilsvarende leverancer/ydelser. I forhold til sidstnævnte vil Ordregiver udvælge de

ansøgere, som skønnes at have fremvist de mest sammenlignelige referencer i forhold til den

udbudte genstand.

Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte

referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte genstand.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver forbeholder sig retten til at indgå aftale med en Tilbudsgiver på baggrund af det indledende tilbud.

Ordregiver forbeholder sig ret til at ændre forløbet ved forudgående underretning. Såfremt Ordregiver tilføjer yderligere en forhandlingsrunde, forbeholder Ordregiver sig ret til at reducere antallet af Tilbudsgivere efter modtagelse af et eventuelt 2. forhandling

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

• Årsomsætning

• Soliditetsgrad

• Egenkapital

• Årsresultat

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

• Årsomsætning på minimum DKK 10 mio. årligt i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår

• Soliditetsgrad på minimum 30% i det seneste afsluttede regnskabsår.

• Egenkapital på minimum DKK 5 mio. i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.

• Positivt årsresultat i det seneste afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 Det er et minimumskrav, at ansøgers lastvogne, som skal udføre ydelser for Ordregiver,

opfylder euronorm 6-D.

 Det er et minimumskrav, at ansøger kan stille med fem (5) 4-akslet lastvogne som er

udstyret med kran-grab.

 Ansøger skal oplyse minimum to (2) referencer som dokumenterer erfaring med bortkørsel

af jord i tætbebyggede områder. Reference må maksimalt ligge tre (3) år tilbage fra

tidspunktet for ansøgning for optagelse om prækvalifikation.

 Ansøger skal oplyse minimum to (2) referencer som dokumenterer erfaring med kørsel af

rør på op til 12 meter og andet materiel i tætbebyggede områder. Reference må maksimalt

ligge tre (3) år tilbage fra tidspunktet for ansøgning for optagelse om prækvalifikation.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 248-725171
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 15/02/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen elleret dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/01/2023

Send til en kollega

0.047