Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Delkontrakt 1, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Amager
(09.06.2023)
Cabonline Danmark
Englandsvej 358, bygn. 6
2770 Kastrup
Delkontrakt 1, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Amager
(09.06.2023)
TAXA A/S
Rosenlunds Allé 8
2720 Vanløse
Delkontrakt 1, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Amager
(09.06.2023)
TAXA A/S
Rosenlunds Allé 8
2720 Vanløse
Delkontrakt 1, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Amager
(09.06.2023)
NORDIAN ApS
Vesterlundvej 13
2730 Herlev
Delkontrakt 1, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Amager
(09.06.2023)
Cabonline Danmark
Englandsvej 358, bygn. 6
2770 Kastrup
Delkontrakt 1, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Amager
(09.06.2023)
VIKINGBUS DANMARK A/S
Kanalholmen 1
2650 Hvidovre
Delkontrakt 1, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Amager
(09.06.2023)
Cabonline Danmark ApS
Englandsvej 358, bygn. 6
2770 Kastrup
Visiteret kørsel 2023 genudbud
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Símun Petur Eið
E-mail: dw9a@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/197795126.aspx
Del II: Genstand
Visiteret kørsel 2023 genudbud
Udbuddet 'Visiteret kørsel 2023' annulleres og genudbydes hermed som 'Visiteret kørsel 2023 genudbud', da et egnethedskrav er slettet fra Udbudsbetingelserne og overdraget til Teknisk Specifikation. Se mere herom i dokumentet 'Spørgsmål_Svar red- 24-02-2023'.
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på hele Københavns Kommunes visiterede kørsel, både samkørsel og solokørsel, herunder kørsel af børn, unge, voksne og ældre.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 345.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 564.000.000 mio.kr, da det forventes at antallet af kørselsbevillinger stiger de kommende år
13 delkontrakter.
Udbuddet omfatter 3 kontrakttyper fordelt på 4 geografiske områder i Københavns Kommune (12 sammenlagt).
Derudover er der en kontrakttype, der omfatter hele Københavns Kommunen.
Se udbudsbetingelserne pkt. 3.2
Delkontrakt 1, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Amager
Delkontrakten 1 omfattende Amager (Postnummer 2300 samt evt. øvrige postnumre på Amager)
Kørslen omfatter hovedsageligt samkørsler med minibusser med og uden lift. Aftalen indeholder et mindre antal solokørsler. Aftalen omfatter alle kommunens enheder med behov for samkørsler i minibusser, herunder hovedsageligt specialskoler og aktivitetscentre (herefter AC).
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 20.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 38.000.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 5, samkørsel til specialskoler (hovedsageligt op til 6 personer), Amager
Delkontrakten 5 omfattende Amager (Postnummer 2300 samt evt. øvrige postnumre på Amager)
Kørslen omfatter hovedsageligt samkørsler med storvogn (op til 6 pers.) og personvogne (op til 3 pers.) Aftalen indeholder et mindre antal solokørsel. Aftalen omfatter alle kommunens enheder med behov for samkørsler med ikke flere end 6 personer, herunder hovedsageligt specialskoler. For nogle enheder køres der samkørsel med ikke flere end 3 personer pr. kørsel.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 28.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 49.200.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 9, Solokørsel, Amager
Delkontrakten 9 omfattende Amager (Postnummer 2300 samt evt. øvrige postnumre på Amager)
Kørslen omfatter solokørsel.
Enheder der typisk vil anvende denne aftale, er.
- Ældre borgere i Sundhedsforvaltningen, herunder bl.a. Hjælpemiddelcentret, Voksentandplejen, Kørsler til Hjerneskadecentret i Virum, der hovedsageligt har behov for ad hoc kørsel, gerne mellem 10:00 og 14:00.
- Børn og unge i Socialforvaltningen, bl.a. dagbehandlingstilbuddene, der hovedsageligt har behov for daglig fastkørsel, gerne mellem 7:00-8:00 og retur fordelt på eftermiddagen. Enkelte enheder har kørsel om aftenen.
Enheder hvor kørslerne hovedsageligt er samkørsler, med et mindre antal solokørsler omfattes af delkontrakt 1 og 2.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 3.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 5.200.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delaftale 13, Liftkørsel i hele Københavns Kommune
Delkontrakten 31 omfattende hele Københavns Kommune
Kørslen omfatter liftkørsel. Enheder der typisk vil anvende denne aftaler er, Hjælpemiddelcentret, Voksentandplejen og enkelte dagbehandlingstilbud, mv. Liftkørsel er hovedsageligt solokørsel.
Aftalen omfatter alle kørsler med lift, der ikke er omfattet af delaftale 1 og 2.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 4.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 5.600.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 2, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Østerbro/Indre by
Delkontrakten 2 omfattende Østerbro/Indre by (Postnummer 1000-1499, 2100, 2150 samt evt. øvrige postnumre udenfor Københavns Kommune, undtagen på Amager og Frederiksberg)
Kørslen omfatter hovedsageligt samkørsler med minibusser med og uden lift. Aftalen indeholder et mindre antal solokørsler. Aftalen omfatter alle kommunens enheder med behov for samkørsler i minibusser, herunder hovedsageligt specialskoler og aktivitetscentre (herefter AC).
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 74.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 113.600.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 3, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Nørrebro/Bispebjerg/Vanløse/Brønshøj
Delkontrakten 3 omfattende Nørrebro/Bispebjerg/Vanløse/Brønshøj (Postnummer 2200, 2400, 2700 og 2720)
Kørslen omfatter hovedsageligt samkørsler med minibusser med og uden lift. Aftalen indeholder et mindre antal solokørsler. Aftalen omfatter alle kommunens enheder med behov for samkørsler i minibusser, herunder hovedsageligt specialskoler og aktivitetscentre (herefter AC).
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 62.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 96.800.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 4, samkørsel til specialskoler og aktivitetscentre (hovedsageligt flere end 6 personer), Vesterbro/Valby/Sydhavnen
Delkontrakten 4 omfattende Vesterbro/Valby/Sydhavnen (Postnummer 1500-1799, 2450 og 2500 samt Frederiksberg)
Kørslen omfatter hovedsageligt samkørsler med minibusser med og uden lift. Aftalen indeholder et mindre antal solokørsler. Aftalen omfatter alle kommunens enheder med behov for samkørsler i minibusser, herunder hovedsageligt specialskoler og aktivitetscentre (herefter AC).
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 46.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 74.400.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 6, samkørsel til specialskoler (hovedsageligt op til 6 personer), Østerbro/Indre by
Delkontrakten 6 omfattende Østerbro/Indre by (Postnummer 1000-1499, 2100, 2150 samt evt. øvrige postnumre udenfor Københavns Kommune, undtagen på Amager og Frederiksberg)
Kørslen omfatter hovedsageligt samkørsler med storvogn (op til 6 pers.) og personvogne (op til 3 pers.) Aftalen indeholder et mindre antal solokørsel. Aftalen omfatter alle kommunens enheder med behov for samkørsler med ikke flere end 6 personer, herunder hovedsageligt specialskoler. For nogle enheder køres der samkørsel med ikke flere end 3 personer pr. kørsel.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 26.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 46.400.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 7, samkørsel til specialskoler (hovedsageligt op til 6 personer), Nørrebro/Bispebjerg/Vanløse/Brønshøj
Delkontrakten 7 omfattende Nørrebro/Bispebjerg/Vanløse/Brønshøj (Postnummer 2200, 2400, 2700 og 2720)
Kørslen omfatter hovedsageligt samkørsler med storvogn (op til 6 pers.) og personvogne (op til 3 pers.) Aftalen indeholder et mindre antal solokørsel. Aftalen omfatter alle kommunens enheder med behov for samkørsler med ikke flere end 6 personer, herunder hovedsageligt specialskoler. For nogle enheder køres der samkørsel med ikke flere end 3 personer pr. kørsel.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 42.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 68.800.000 mio.kr.
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 8, samkørsel til specialskoler (hovedsageligt op til 6 personer), Vesterbro/Valby/Sydhavnen
Delkontrakten 8 omfattende Vesterbro/Valby/Sydhavnen (Postnummer 1500-1799, 2450 og 2500 samt Frederiksberg)
Kørslen omfatter hovedsageligt samkørsler med storvogn (op til 6 pers.) og personvogne (op til 3 pers.) Aftalen indeholder et mindre antal solokørsel. Aftalen omfatter alle kommunens enheder med behov for samkørsler med ikke flere end 6 personer, herunder hovedsageligt specialskoler. For nogle enheder køres der samkørsel med ikke flere end 3 personer pr. kørsel.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 36.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 50.400.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 10, Solokørsel, Østerbro/Indre by
Delkontrakten 10 omfattende Østerbro/Indre by (Postnummer 1000-1499, 2100, 2150 samt evt. øvrige postnumre udenfor Københavns Kommune, undtagen på Amager og Frederiksberg)
Kørslen omfatter solokørsel.
Enheder der typisk vil anvende denne aftale, er.
- Ældre borgere i Sundhedsforvaltningen, herunder bl.a. Hjælpemiddelcentret, Voksentandplejen, Kørsler til Hjerneskadecentret i Virum, der hovedsageligt har behov for ad hoc kørsel, gerne mellem 10:00 og 14:00.
- Børn og unge i Socialforvaltningen, bl.a. dagbehandlingstilbuddene, der hovedsageligt har behov for daglig fastkørsel, gerne mellem 7:00-8:00 og retur fordelt på eftermiddagen. Enkelte enheder har kørsel om aftenen.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 3.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 5.200.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 11, Solokørsel, Nørrebro/Bispebjerg/Vanløse/Brønshøj
Delkontrakten 11 omfattende Nørrebro/Bispebjerg/Vanløse/Brønshøj (Postnummer 2200, 2400, 2700 og 2720)
Kørslen omfatter solokørsel.
Enheder der typisk vil anvende denne aftale, er.
- Ældre borgere i Sundhedsforvaltningen, herunder bl.a. Hjælpemiddelcentret, Voksentandplejen, Kørsler til Hjerneskadecentret i Virum, der hovedsageligt har behov for ad hoc kørsel, gerne mellem 10:00 og 14:00.
- Børn og unge i Socialforvaltningen, bl.a. dagbehandlingstilbuddene, der hovedsageligt har behov for daglig fastkørsel, gerne mellem 7:00-8:00 og retur fordelt på eftermiddagen. Enkelte enheder har kørsel om aftenen.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 3.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 5.200.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Delkontrakt 12, Solokørsel, Vesterbro/Valby/Sydhavnen
Delkontrakten 12 omfattende Vesterbro/Valby/Sydhavnen (Postnummer 1500-1799, 2450 og 2500 samt Frederiksberg)
Kørslen omfatter solokørsel.
Enheder der typisk vil anvende denne aftale, er.
- Ældre borgere i Sundhedsforvaltningen, herunder bl.a. Hjælpemiddelcentret, Voksentandplejen, Kørsler til Hjerneskadecentret i Virum, der hovedsageligt har behov for ad hoc kørsel, gerne mellem 10:00 og 14:00.
- Børn og unge i Socialforvaltningen, bl.a. dagbehandlingstilbuddene, der hovedsageligt har behov for daglig fastkørsel, gerne mellem 7:00-8:00 og retur fordelt på eftermiddagen. Enkelte enheder har kørsel om aftenen.
Rammeaftalens anslåede samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 3.000.000 mio. kr.
Rammeaftalens maksimale samlede værdi (inklusive optioner) over 4 år er 5.200.000 mio.kr
Aftalen kan forlænges 2 gange 12 måneder
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af:
- Kopi af gældende forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab.
- Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
- Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 1.000.000 (ekskl. moms).
- Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 100.000 i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal dokumentere sin tekniske og faglige formåen, ved at referencer oplyses i ESPD'en, som udgør den endelige dokumentation
Hver reference skal indeholde:
- Beskrivelser af de præsterede ydelser
- Værdien for hele de præsterede ydelser
- Tidspunkt for udførelsen (dato for start og slut)
- Aftalepart (med navn og kontaktoplysninger - telefonnummer eller mailadresse)
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
- Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 3 leveringer af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.
- Ved levering forstås kontrakt som tilbudsgiver har med selvejende institution, enhed eller kommune eller lignende.
- Ved lighed forstås, at det er talen om kørsel med borgere, som enten er fysisk eller psykisk belastede, der stiller særlige krav til betjening af borgerne.
Der stilles følgende mindstekrav til referencerne:
- At de skal være udført inden for de seneste 3 år regnet fra afgivelsen af tilbud
- Minimum én af referencerne skal være en offentlig kunde
- Minimum én af referencerne skal have en værdi på over ½ mio. kr.
- Ansøger skal have tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftalen (bilag A).
Der er i kontrakten vedlagt et bilag 5 om Leverandørens samfundsansvar (CSR).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. [1,2,3,4,5,6] medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk