Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Struer kommune
Vindere
Skole og svømmekørsel Struer Kommune
(12.05.2023)
Venøbussen
Lønningen 14
7600 Struer
Skole og svømmekørsel Struer Kommune
Struer kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189951
Postadresse: Østergade 11 -15
By: Struer
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7600
Land: Danmark
Kontaktperson: Ellen Due
E-mail: ellenm@struer.dk
Telefon: +45 96848428
Fax: +45 96848109
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/198319575.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.struer.dk/
Del II: Genstand
Skole og svømmekørsel Struer Kommune
Kørsel med folkeskoleelever til skole og svømning i Struer Kommune.
Struer Kommune
Kørsel med folkeskoleelever til skole og svømning i Struer Kommune på skoledage i i tidsrummet 6.30-16.30.
Den udbudte kørsel omhandler følgende kørselstyper:
Skolebuskørsel, jf. folkeskolelovens § 26 samt tilhørende bekendtgørelse nr. 688
(2014):
- Kørsel til og fra undervisning på kommunens folkeskoler
- Kørsel til svømning til/fra kommunens skoler
Det samlede forbrug af skolebus- og svømmekørsel omfattet af udbuddet beløber sig for 2022 til ca.
3.7 mio. kr. Heraf udgør skolebuskørslen ca. 3.4 mio. kr. og svømmekørslen ca. 300.000 kr.
Ordregiver har option på at forlænge aftalen med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles i nærværende udbud krav til tilbudsgivers soliditetsgrad
Der stilles i nærværende udbud krav til tilbudsgivers egenkapital
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og f inansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
Det er et mindstekrav, at soliditetsgraden har været minimum 10% i det senest afsluttede årsregnskab
Det er et mindstekrav, at egenkapitalen har været positiv i det senest afsluttede årsregnskab.
Har Tilbudsgiver ikke afsluttet nogen regnskabsår, er det et minimumskrav, at Tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra Tilbudsgivers bogholderi, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal har en positiv egenkapital. Dokumentationen skal, såfremt der anmodes om det, være attesteret af en uafhængig revisor.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: "Udvælgelse". Egenkapital oplyses i feltet "finansielle nøgletal" og soliditetsgrad oplyses i feltet "øvrige økonomiske og finansielle krav".
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige opgaver der er udført i løbet af de sidste tre år.
Tilbudsgiver skal som minimum vedlægge 1 sammenlignelig reference for skolebuskørsel.
Til brug for vurdering af referencernes sammenlignelighed, bedes referencerne indeholde en kort beskrivelse af befordringen, kontraktperioden, antal årlige timer, kontraktværdi pr. år og kontaktoplysninger hos referencerne. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: "Udvælgelse".
Disse fremgår af udbudsmaterialets kravspecifikation (bilag 2) og udkast til kontrakt.
Der skal på forlangende kunne stilles sikkerhed på 10% af den årlige forventede entreprisesum eksklusive moms.
Der er bodsbestemmelser.
Leverandøren skal opfylde krav om almindelig lovpligtig ansvarsforsikring på anvendte motorkøretøjer. Dette krav skal også opfyldes af eventuelle underleverandører.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Når denne kontrakt udløber
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit "Udelukkelse").
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"):
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, skal dokumentere de oplysninger, som er afgivet i ESPD i forbindelse med tilbudsafgivning, bl.a. ved at indhente en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land.
Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i rammeaftalen eller udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre ordregiver opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om, hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer eller præciseringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver bør således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk