Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=358484&B=KRFO
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
Transport af gods
(14.06.2023)
Jumbo Transport AS
Gammelager 1
2605 Brøndby
Transport af gods
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Baagøe Rasmussen
E-mail: MetteBaagoe.Rasmussen@krfo.dk
Telefon: +45 72554399
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Transport af gods
Formålet med udbuddet er at indgå en rammeaftale om transport af gods mellem Kriminalforsorgens institutioner samt til øvrige virksomheder/offentlige institutioners og privates adresser i Danmark. Kriminalforsorgens ca. 80 institutioner er fordelt i hele landet inkl. Bornholm. Leverandøren skal dagligt afhente/levere gods på flere lokationer i Danmark.
Formålet med udbuddet er at indgå en rammeaftale om transport af gods mellem Kriminalforsorgens institutioner samt til øvrige virksomheder/offentlige institutioners og privates adresser i Danmark. Kriminalforsorgens ca. 80 institutioner er fordelt i hele landet inkl. Bornholm. Leverandøren skal dagligt afhente/levere gods på flere lokationer i Danmark.
Transportopgaven kan variere fra små pakker til paller. Opgaven omfatter pålæsning, transport og levering af diverse gods pakket i pakker op til 30 kg. Eller på paller. Kriminalforsorgen vil ved bestilling af en afhentning sørge for, at godset er i emballeret stand. Desuden omfatter opgaven en returpalleordning samt transport af farligt gods.
Ordregiver kan forlænge rammeaftalen 2 gange med op til tolv (12) måneder ad gangen på uændrede vilkår. Ordregivers option udløses ved skriftlig meddelelse til Leverandøren senest tre (3) måneder før udløb af Rammeaftalen.
Jf. udbudslovens § 49, stk. 2 har Ord.giver valgt ikke at udbyde særskilte delkontrakter. Ordr.giver har, med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn, vurderet, at det ikke er hensigtsmæssigt at foretage en sådan opdeling, da det ikke skønnes at give yderl. virks. og SMV mulighed for at afgive tilbud. Det forventede forbrug forventes at udgøre 4-6 mio. kr. i hele rammeaftalens løbetid.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Mindstekrav til økonomisk- og finansiel formåen:
o Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig, positiv egenkapital beregnet på baggrund af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
o Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en samlet årsomsætning på mindst 500.000 kr. på baggrund af det senest afsluttede regnskabsår.
o Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en gennemsnitlig soliditetsgrad større end 10 % beregnet på baggrund af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. Soliditeten pr. afsluttet regnskabsår udregnes efter følgende formel: Egenkapital / Samlede aktiver * 100 = [soliditetsgrad] %
Tilbudsgiver skal i ESPD’et angive regnskabs- og nøgletal for at dokumentere opfyldelsen af ovenstående mindstekrav.
Som dokumentation for ovenstående mindstekrav vil tilbudsgiver ved verificeringen af ESPD’et blive bedt om at fremsende årsregnskaber eller tilsvarende relevant dokumentation, hvoraf ovenstående informationer skal fremgå. Såfremt ordregiver i medfør af udbudslovens § 151, stk. 5 selv kan fremskaffe årsregnskaber eller tilsvarende relevant dokumentation i en national database, vil ansøger ikke blive bedt om fremsende yderligere dokumentation for disse informationer.
Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig, positiv egenkapital beregnet på baggrund af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
o Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en samlet årsomsætning på mindst 500.000 kr. på baggrund af det senest afsluttede regnskabsår.
o Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en gennemsnitlig soliditetsgrad større end 10 % beregnet på baggrund af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. Soliditeten pr. afsluttet regnskabsår udregnes efter følgende formel: Egenkapital / Samlede aktiver * 100 = [soliditetsgrad] %
Mindstekrav til teknisk- og faglig formåen:
o Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere 2 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelig reference forstås landsdækkende afhentning/levering i Jylland, på Fyn, på Sjælland og på Bornholm, af gods til virksomheder eller offentlige institutioner/organisationer og private med flere leveringsadresser og i et sammenligneligt omfang. Der skal både være kørt med paller og pakker.
Referencelisten skal indeholde angivelse af mindst 2 referencer af sammenlignelig karakter med beskrivelse af opgaverne og de leverede services, kontraktsum og aftaleperiode i de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente kontaktoplysninger for den konkrete reference, såfremt ordregiver finder det nødvendigt at kontakte referencen.
Det er alene eESPD’et, som danner grundlag for vurderingen af referencen og tilbudsgiver bedes derfor være særligt opmærksom på at få inkluderet samtlige efterspurgte informationer i referencebeskrivelsen i eESPD’et.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere 2 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelig reference forstås landsdækkende afhentning/levering i Jylland, på Fyn, på Sjælland og på Bornholm, af gods til virksomheder eller offentlige institutioner/organisationer og private med flere leveringsadresser og i et sammenligneligt omfang. Der skal både være kørt med paller og pakker.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der skal ved tilbudsafgivningen fremsendes en udfyldt tro- og loveerklæring vedr. brug af russiske underleverandører. Dette er anført i udbudsbetingelserne.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
By: København
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk