Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=359023&B=KA
Udbyder
Det Kgl. Bibliotek
Vindere
FLYTNING AF KULTUR- ARVSMATERIALE TIL MAGASIN I VINGE - Fase 2
(04.08.2023)
Møbeltransport Danmark A/S
Islevdalvej 110
2610 Rødovre
FLYTNING AF KULTURARVSMATERIALE TIL NYBYGGET MAGASIN I VINGE - Fase 2
Det Kgl. Bibliotek
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 28988842
Postadresse: Søren Kierkegaards Plads 1
By: Købehavn K
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 1221
Land: Danmark
Kontaktperson: KB - Hanne Lund Hansen
E-mail: hlh@kb.dk
Telefon: +45 91324322
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kb.dk
Del II: Genstand
FLYTNING AF KULTURARVSMATERIALE TIL NYBYGGET MAGASIN I VINGE - Fase 2
Slots- og Kulturstyrelsens nye fællesmagasin for Nationalmuseet og Det Kgl. Bibliotek i Vinge er opført med det formål, at materialer af national betydning kommer til at stå i tidssvarende, klimastyrede rum, så de kan bevares til fremtidige generationer. Der er i efteråret 2022 flyttet ca. 62.000 hyldemeter materiale ind på Det Kgl. Biblioteks del af magasinet. Nærværende projektet omhandler planlægning og gennemførelsen af fase 2 af udflytningen af Det Kgl. Biblioteks samlinger til magasinet i Vinge. Som konsekvens af en større rokade af materialer i forbindelse med indflytningen i det nye magasin i Vinge, omfatter denne fase også en mindre flytning til Det Kgl. Biblioteks magasin på Karen Blixens Plads 7. Det forventes at der i alt skal flyttes 20.000 hyldemeter materiale.
Købehavn K
Slots- og Kulturstyrelsens nye fællesmagasin for Nationalmuseet og Det Kgl. Bibliotek i Vinge er opført med det formål, at materialer af national betydning kommer til at stå i tidssvarende, klimastyrede rum, så de kan bevares til fremtidige generationer. Der er i efteråret 2022 flyttet ca. 62.000 hyldemeter materiale ind på Det Kgl. Biblioteks del af magasinet. Nærværende projektet omhandler planlægning og gennemførelsen af fase 2 af udflytningen af Det Kgl. Biblioteks samlinger til magasinet i Vinge. Som konsekvens af en større rokade af materialer i forbindelse med indflytningen i det nye magasin i Vinge, omfatter denne fase også en mindre flytning til Det Kgl. Biblioteks magasin på Karen Blixens Plads 7. Det forventes at der i alt skal flyttes 20.000 hyldemeter materiale.
Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter jf. udbudslovens § 49 stk. 2, da Det Kgl. Bibliotek kun ønsker at entrerer med én leverandør i forbindelse med flytning af kulturarvsmaterialer til det nye magasin i Vinge.
Der ydes ingen vederlag, honorarer eller lign. for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis Ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde Ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelses af kontrakten.
Del IV: Procedure
Elektronisk i Digitale Udbud.
Det er ikke muligt at overvære åbningen af de indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 anvendelse i dette udbud. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk