23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 069-119343
Offentliggjort
08.04.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Danske Spil A/S

Vindere

Rammeaftale om operationel leasing af motorkøretøjer

(18.08.2016)
DNB Bank ASA, Filial af DNB Bank ASA, Norge
Arne Jacobsens Allé 15
2300 København S

Rammeaftale om operationel leasing af motorkøretøjer


Danske Spil A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Danske Spil A/S
64011715
Korsdalsvej 135
Brøndby
2605
DANMARK
Kontaktperson: Maj-Britt Böwadt
E-mail: mab@ramboll.com
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.danskespil.dk

I.1) Navn og adresser
Danske Lotteri Spil A/S
33034482
Korsdalsvej 135
Brøndby
2605
DANMARK
Kontaktperson: Maj-Britt Böwadt
E-mail: mab@ramboll.com
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.danskespil.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.eu-supply.com/ds.asp
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.eu-supply.com/ds.asp
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: spillevirksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale om operationel leasing af motorkøretøjer.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omfatter indgåelse af en rammeaftale om operationel leasing af motorkøretøjer til brug for ordregivers sælgere og teknikere, herunder en drift- og servicepakke i tilknytning til de leasede motorkøretøjer.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
34136000
34136200
50112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

 

Hos ordregiver i Brøndby. Drifts- og servicepakken skal kunne leveres i hele Danmark.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet omfatter indgåelse af en rammeaftale om operationel leasing af motorkøretøjer til brug for ordregivers sælgere og teknikere, herunder en drift- og servicepakke i tilknytning til de leasede motorkøretøjer.

Rammeaftalen indgås med én leverandør.

Der er tale om et fælles udbud, idet udbuddet sker på vegne af følgende ordregivere: Danske Spil A/S og Danske Lotteri Spil A/S.

Rammeaftalen omfatter leasing af personbiler på såvel hvidplade som papegøjeplade samt varevogne og kassevogne på papegøjeplade. Der kan kun tilbydes én bilmodel/type for hhv. personbil, varevogn og kassevogn.

Varevogne og kassevogne skal indgå i ordregivers daglige drift, mens personbiler vil være fast tilknyttet en bestemt person. Personbilerne skal kunne anvendes til såvel tjenestekørsel som privatkørsel.

Det forventes, at ordregivers initiale træk på rammeaftalen omfatter 13 personbiler, 7 varevogne og 1 kassevogn til brug for ordregivers salgs- og servicefunktioner.

Derudover omfatter rammeaftalen leasing af motorkøretøjer i rammeaftalens løbetid som følge af eksempelvis nyansættelser, udskiftning af motorkøretøjer ved udløb af individuelle leasingkontrakter samt generelle kapacitetsudvidelser hos ordregiver. Indgåelse af sådanne leasingaftaler vil ske løbende efter behov i hele rammeaftalens løbetid. Det er ordregivers skøn, at rammeaftalen kommer til at omfatte yderligere 4 personbiler og 2 varevogne.

Udover leasing af motorkøretøjer skal leverandøren levere en drifts- og servicepakke, der bl.a. omfatter reparation og vedligeholdelse, skift af vinter- og sommerdæk, autoassistance og lånebilsordning. Drifts- og servicepakken skal kunne leveres i alle dele af Danmark.

Ordregiver forpligter sig ikke til at foretage et bestemt træk på rammeaftalen i dennes løbetid. Det ovenfor estimerede antal motorkøretøjer er baseret på historiske data samt antagelser om fremtidigt behov.

Rammeaftalen løber i 4 år uden option på forlængelse. Leasing af motorkøretøjer vil ske på individuelle leasingkontrakter med de tilhørende drifts- og servicepakker for en leasingperiode på 3 år.

Leasing af motorkøretøjer er karakteriseret som et varekøb. Udover varekøbet omfatter udbuddet de nævnte serviceydelser, der er kategoriserede som tjenesteydelser.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling af udbuddet i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet), kan det oplyses, at det er ordregivers vurdering, at den omfattede anskaffelse ikke har en sådan størrelse eller kompleksitet, at anskaffelsen med fordel kan opdeles på flere delkontrakter.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Tilbudsgiver skal, jf. Udbudslovens § 148, som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:

— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 2 og stk. 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og

— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136, nr. 1 — 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og

— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer)

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Ved afgivelse af tilbud som konsortium skal konsortiet endvidere udfylde og underskrive dokumentet »Erklæring om konsortiedannelse«.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal, jf. Udbudslovens § 148, som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:

— Tilbudsgivers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed).

— Tilbudsgivers soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed). Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.

Ved tilbud fra konsortier og tilbud med underleverandører: Der vil ved vurderingen af samlet omsætning og soliditetsgrad ikke ske en sammenlægning af konsortiedeltagernes eller hovedleverandør og underleverandørs økonomiske nøgletal med henblik på at beregne en gennemsnitlig omsætning og/eller en gennemsnitlig soliditetsgrad for konsortiet i sin helhed. Vurderingen af konsortiedeltagernes og tilbud med underleverandører økonomiske og finansielle formåen vil derimod ske på basis af dels en vurdering af de enkelte konsortiedeltagere / hovedleverandør / underleverandør, dels en samlet overordnet vurdering af konsortiets/hovedleverandør og underleverandørs økonomiske og finansielle formåen i sin helhed.

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter de relevante dele af ovennævnte erklæringer. Tilbuddet skal endvidere være vedlagt støtteerklæring(er) eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiver faktisk kan råde over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen. Herunder skal dokumentationen godtgøre, at den/hver af de nævnte enheder er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.

Som dokumentation kan dokumentet »Støtteerklæring — økonomisk og finansiel formåen« anvendes.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal, jf. Udbudslovens § 148, som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:

— Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende leverancer og tjenesteydelser, tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år. Referencelisten bør maksimalt omfatte de 15 betydeligste lignende leasingkontrakter, som tilbudsgiver har udført indenfor de seneste 3 år. Der gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver ved udfyldelsen af sine referencer i ESPD-dokumentet i feltet »beskrivelse« skal sørge for, at beskrivelsen af de enkelte referencer er fyldige og fyldestgørende, således at ordregiver kan vurdere referencerne i forhold til, hvorvidt og i hvilket omfang de er udtryk for tilsvarende leverancer og tjenesteydelser.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelserne, skal de pågældende konkrete dele af tjenesteydelserne udføres af den enhed, som tilbudsgiver baserer sit tilbud på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt fælleseuropæisk udbudsdokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et ESPD-dokument, som omfatter de relevante dele af ovennævnte erklæringer. Tilbuddet skal endvidere være vedlagt støtteerklæring(er) eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiver faktisk kan råde over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Herunder skal dokumentationen godtgøre, at den/hver af de ovennævnte enheder er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.

Som dokumentation kan dokumentet »Støtteerklæring — teknisk og faglig formåen« anvendes.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2015/S 193-349373
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/05/2016
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 09/05/2016
Tidspunkt: 13:00
Sted:

 

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud, herunder til at få oplysninger om indholdet af de de øvrige tilbudsgiveres tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

Rammeaftalen forventes genudbudt ved aftaleophør.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Der afholdes informations- og spørgemøde torsdag den 14.4.2014 kl. 15-17. Nærmere information fremgår af invitationsbrev og udbudsbetingelser.

Bemærk, at der i udbudsmaterialet er vedlagt vejledning til udfyldelse af ESPD, dels en vejledning fra ordregiver, dels Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning fra december 2015.

Hver tilbudsgiver kan alene afgive 1 tilbud.

Tilbudsgiver får fri, direkte og elektronisk adgang til udbudsmaterialet på: www.eu-supply.com/ds.asp

Tilbud skal uploades via EU-Supply. Tilbud kan ikke afgives på anden måde.

Til punkt III.1: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgiveren (jf. herunder lovens § 138).

Til punkt III.1: Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i ESPD-dokumentet jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Tilsvarende kan ordregiver anmode tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende tilbudsgiver fra udbudsprocedure.

Følgende dokumentation vil blive krævet:

For opfyldelse af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 3:

For danske virksomheder:

— Serviceattest

— Såfremt der er udenlandske medlemmer af bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd i virksomheden, skal der — som supplement til serviceattesten — indhentes en straffeattest for de pågældende personer, idet serviceattesten alene dækker danske forhold.

For udenlandske virksomheder:

— Uddrag fra relevant register, certifikat eller tilsvarende dokument(er) udstedt af kompetent myndighed. Udsteder det pågældende land ikke de nævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke alle de nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.

Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.

For opfyldelse af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2:

For danske virksomheder:

— Serviceattest.

For udenlandske virksomheder:

— Certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land. Udsteder det pågældende land ikke de nævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke alle de nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.

Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i Lov om Klagenævnet for Udbud.

De nugældende fristregler af relevans for dette udbud er følgende:

Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/04/2016

Send til en kollega

0.043