23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 072-125033
Offentliggjort
13.04.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Herning Kommune

Levering biler til KomUdbud


Herning Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Herning Kommune
Torvet 5
Herning
7400
DANMARK
Kontaktperson: Helle Toft Andersen
E-mail: okiha@herning.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.herning.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/57918843.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S
Via hjemmesiden
Odense
5000
DANMARK
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/57918843.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/57918843.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

EU-Udbud på levering biler til KomUdbud.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34110000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 22 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 4
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Herning og Ikast-Brande Kommune

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.

Følgende kommuner er en del af rammeaftalerne:

Delaftale 1 — Herning og Ikast-Brande Kommune

Delaftale 2 — Esbjerg Kommune

Delaftale 3 — Fredericia Kommune

Delaftale 4 — Sønderborg Kommune.

De fabriksnye biler er inddelt i syv (7) segmenter, hvor der i hvert segment vil være op til tre (3) bilmærker/-modeller.

Tildelingen af rammeaftalerne vil ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.

I forbindelse med efterfølgende køb på rammeaftalerne, vil dette ske ved en ren priskonkurrence, hvor der skal tages afsæt i den lavest månedlige TCO ud fra det konkrete behov. Grundtanken er »build a car« princippet — det vil sige, at den enkelte kommune — efter eget ønske — selv har mulighed for at tilkøbe ekstraudstyr til den bil/de biler, som ønskes leveret.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/11/2016
Slut: 31/10/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Esbjerg Kommune

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.

Følgende kommuner er en del af rammeaftalerne:

Delaftale 1 — Herning og Ikast-Brande Kommune

Delaftale 2 — Esbjerg Kommune

Delaftale 3 — Fredericia Kommune

Delaftale 4 — Sønderborg Kommune.

De fabriksnye biler er inddelt i syv (7) segmenter, hvor der i hvert segment vil være op til tre (3) bilmærker/-modeller.

Tildelingen af rammeaftalerne vil ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.

I forbindelse med efterfølgende køb på rammeaftalerne, vil dette ske ved en ren priskonkurrence, hvor der skal tages afsæt i den lavest månedlige TCO ud fra det konkrete behov. Grundtanken er »build a car« princippet — det vil sige, at den enkelte kommune — efter eget ønske — selv har mulighed for at tilkøbe ekstraudstyr til den bil/de biler, som ønskes leveret.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/11/2016
Slut: 31/10/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 3 — Fredericia Kommune

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.

Følgende kommuner er en del af rammeaftalerne:

Delaftale 1 — Herning og Ikast-Brande Kommune

Delaftale 2 — Esbjerg Kommune

Delaftale 3 — Fredericia Kommune

Delaftale 4 — Sønderborg Kommune.

De fabriksnye biler er inddelt i syv (7) segmenter, hvor der i hvert segment vil være op til tre (3) bilmærker/-modeller.

Tildelingen af rammeaftalerne vil ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.

I forbindelse med efterfølgende køb på rammeaftalerne, vil dette ske ved en ren priskonkurrence, hvor der skal tages afsæt i den lavest månedlige TCO ud fra det konkrete behov. Grundtanken er »build a car« princippet — det vil sige, at den enkelte kommune — efter eget ønske — selv har mulighed for at tilkøbe ekstraudstyr til den bil/de biler, som ønskes leveret.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/11/2016
Slut: 31/10/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 4 — Sønderborg Kommune

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.

Følgende kommuner er en del af rammeaftalerne:

Delaftale 1 — Herning og Ikast-Brande Kommune

Delaftale 2 — Esbjerg Kommune

Delaftale 3 — Fredericia Kommune

Delaftale 4 — Sønderborg Kommune.

De fabriksnye biler er inddelt i syv (7) segmenter, hvor der i hvert segment vil være op til tre (3) bilmærker/-modeller.

Tildelingen af rammeaftalerne vil ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.

I forbindelse med efterfølgende køb på rammeaftalerne, vil dette ske ved en ren priskonkurrence, hvor der skal tages afsæt i den lavest månedlige TCO ud fra det konkrete behov. Grundtanken er »build a car« princippet — det vil sige, at den enkelte kommune — efter eget ønske — selv har mulighed for at tilkøbe ekstraudstyr til den bil/de biler, som ønskes leveret.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/11/2016
Slut: 31/10/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har autorisation til at udøve erhvervet med køb/salg af de tilbudte bilmærker.

Autorisationsbeviset kan være afgivet af en importør, på vegne af den respektive forhandler.

Ordregiver forbeholder sig ret til berigtige oplysningen, hvorfor tilbudsgiver skal forberede sig på at kunne fremvise dokumentationen.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal opfylde de stillede mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen.

Ordregiver forbeholder sig ret til berigtige oplysningen, hvorfor tilbudsgiver skal forberede sig på at kunne fremvise dokumentationen.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Egenkapital — 10 000 000 DKK

Soliditetsgrad — 10 %

Likviditetsgrad — 100 %.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/05/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 19/05/2016
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der er ikke adgang til at overvære åbningen af bud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbuddet:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver anvender de bilag Ordregiver har udarbejdet til brug for tilbudsafgivelsen.

Tilbudsgiver der ikke anvender Ordregivers bilag vil ikke komme i betragtning.

Bilag der skal bruges for tilbudsafgivelsen kan frit downloades via Mercelle.dk, og omfatter følgende bilag.

Bilag A — Tilbudslister

Bilag B — Serviceværksteder

Bilag D — Sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium)

Bilag E — Anden virksomheds formåen.

Det fælles europæiske udbudsdokument — ESPD

Ordregiver ønsker ikke andet tilsendt en Bilag A, Bilag B og ESPD'en + Bilag D (hvis bilaget er aktuelt) + Bilag E (hvis bilaget er aktuelt).

Samtlige bilag skal udfyldes på dansk.

Ordregiver skal gøre opmærksom på, at ansvaret for at tilbuddet med bilag er korrekt og fyldestgørende udfyldt alene påhviler tilbudsgiver.

Rammeaftalerne vil i forbindelse med tildelingen ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.

Der anvendes følgende underkriterier:

TCO 40 %

Ergonomi og Funktionalitet 60 %

Åbning af tilbud:

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Omkostninger:

Tilbudsgivers omkostninger ved deltagelse i tilbudsafgivelsen og udbuddet som helhed godtgøres ikke af Ordregiver.

Informationsmøde:

For tilbudsafgivelsen vil der blive afholdt et fælles informationsmøde for interesserede tilbudsgivere. Nærmere oplysninger herom fremgår af udbudsmaterialet.

Ekstern rådgivning:

Hvis der måtte være tvivl om udfyldelsen af tilbudslister m.m. anbefaler Ordregiver, at tilbudsgiver søger rådgivning. Ordregiver har pga. de udbudsretlige regler ikke mulighed for at vejlede de enkelte tilbudsgivere individuelt i tilbudsafgivelsen og udfyldelsen af ESPD'en.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Håndhævelseslovens § 7, stk. 2 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/04/2016

Send til en kollega

0.078