Fakta om udbudet
Udbyder
Herning Kommune
Levering biler til KomUdbud
Herning Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Torvet 5
Herning
7400
DANMARK
Kontaktperson: Helle Toft Andersen
E-mail: okiha@herning.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.herning.dk/
Via hjemmesiden
Odense
5000
DANMARK
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/57918843.aspx
Del II: Genstand
EU-Udbud på levering biler til KomUdbud.
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.
Herning og Ikast-Brande Kommune
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.
Følgende kommuner er en del af rammeaftalerne:
Delaftale 1 — Herning og Ikast-Brande Kommune
Delaftale 2 — Esbjerg Kommune
Delaftale 3 — Fredericia Kommune
Delaftale 4 — Sønderborg Kommune.
De fabriksnye biler er inddelt i syv (7) segmenter, hvor der i hvert segment vil være op til tre (3) bilmærker/-modeller.
Tildelingen af rammeaftalerne vil ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
I forbindelse med efterfølgende køb på rammeaftalerne, vil dette ske ved en ren priskonkurrence, hvor der skal tages afsæt i den lavest månedlige TCO ud fra det konkrete behov. Grundtanken er »build a car« princippet — det vil sige, at den enkelte kommune — efter eget ønske — selv har mulighed for at tilkøbe ekstraudstyr til den bil/de biler, som ønskes leveret.
Esbjerg Kommune
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.
Følgende kommuner er en del af rammeaftalerne:
Delaftale 1 — Herning og Ikast-Brande Kommune
Delaftale 2 — Esbjerg Kommune
Delaftale 3 — Fredericia Kommune
Delaftale 4 — Sønderborg Kommune.
De fabriksnye biler er inddelt i syv (7) segmenter, hvor der i hvert segment vil være op til tre (3) bilmærker/-modeller.
Tildelingen af rammeaftalerne vil ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
I forbindelse med efterfølgende køb på rammeaftalerne, vil dette ske ved en ren priskonkurrence, hvor der skal tages afsæt i den lavest månedlige TCO ud fra det konkrete behov. Grundtanken er »build a car« princippet — det vil sige, at den enkelte kommune — efter eget ønske — selv har mulighed for at tilkøbe ekstraudstyr til den bil/de biler, som ønskes leveret.
Delaftale 3 — Fredericia Kommune
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.
Følgende kommuner er en del af rammeaftalerne:
Delaftale 1 — Herning og Ikast-Brande Kommune
Delaftale 2 — Esbjerg Kommune
Delaftale 3 — Fredericia Kommune
Delaftale 4 — Sønderborg Kommune.
De fabriksnye biler er inddelt i syv (7) segmenter, hvor der i hvert segment vil være op til tre (3) bilmærker/-modeller.
Tildelingen af rammeaftalerne vil ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
I forbindelse med efterfølgende køb på rammeaftalerne, vil dette ske ved en ren priskonkurrence, hvor der skal tages afsæt i den lavest månedlige TCO ud fra det konkrete behov. Grundtanken er »build a car« princippet — det vil sige, at den enkelte kommune — efter eget ønske — selv har mulighed for at tilkøbe ekstraudstyr til den bil/de biler, som ønskes leveret.
Delaftale 4 — Sønderborg Kommune
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler på levering af fabriksnye biler til de medlemskommuner af KomUdbud, som har forpligtet sig.
Følgende kommuner er en del af rammeaftalerne:
Delaftale 1 — Herning og Ikast-Brande Kommune
Delaftale 2 — Esbjerg Kommune
Delaftale 3 — Fredericia Kommune
Delaftale 4 — Sønderborg Kommune.
De fabriksnye biler er inddelt i syv (7) segmenter, hvor der i hvert segment vil være op til tre (3) bilmærker/-modeller.
Tildelingen af rammeaftalerne vil ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
I forbindelse med efterfølgende køb på rammeaftalerne, vil dette ske ved en ren priskonkurrence, hvor der skal tages afsæt i den lavest månedlige TCO ud fra det konkrete behov. Grundtanken er »build a car« princippet — det vil sige, at den enkelte kommune — efter eget ønske — selv har mulighed for at tilkøbe ekstraudstyr til den bil/de biler, som ønskes leveret.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har autorisation til at udøve erhvervet med køb/salg af de tilbudte bilmærker.
Autorisationsbeviset kan være afgivet af en importør, på vegne af den respektive forhandler.
Ordregiver forbeholder sig ret til berigtige oplysningen, hvorfor tilbudsgiver skal forberede sig på at kunne fremvise dokumentationen.
Tilbudsgiver skal opfylde de stillede mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen.
Ordregiver forbeholder sig ret til berigtige oplysningen, hvorfor tilbudsgiver skal forberede sig på at kunne fremvise dokumentationen.
Egenkapital — 10 000 000 DKK
Soliditetsgrad — 10 %
Likviditetsgrad — 100 %.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af bud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbuddet:
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver anvender de bilag Ordregiver har udarbejdet til brug for tilbudsafgivelsen.
Tilbudsgiver der ikke anvender Ordregivers bilag vil ikke komme i betragtning.
Bilag der skal bruges for tilbudsafgivelsen kan frit downloades via Mercelle.dk, og omfatter følgende bilag.
Bilag A — Tilbudslister
Bilag B — Serviceværksteder
Bilag D — Sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium)
Bilag E — Anden virksomheds formåen.
Det fælles europæiske udbudsdokument — ESPD
Ordregiver ønsker ikke andet tilsendt en Bilag A, Bilag B og ESPD'en + Bilag D (hvis bilaget er aktuelt) + Bilag E (hvis bilaget er aktuelt).
Samtlige bilag skal udfyldes på dansk.
Ordregiver skal gøre opmærksom på, at ansvaret for at tilbuddet med bilag er korrekt og fyldestgørende udfyldt alene påhviler tilbudsgiver.
Rammeaftalerne vil i forbindelse med tildelingen ske til de tilbudsgivere, der afgiver de økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Der anvendes følgende underkriterier:
TCO 40 %
Ergonomi og Funktionalitet 60 %
Åbning af tilbud:
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Omkostninger:
Tilbudsgivers omkostninger ved deltagelse i tilbudsafgivelsen og udbuddet som helhed godtgøres ikke af Ordregiver.
Informationsmøde:
For tilbudsafgivelsen vil der blive afholdt et fælles informationsmøde for interesserede tilbudsgivere. Nærmere oplysninger herom fremgår af udbudsmaterialet.
Ekstern rådgivning:
Hvis der måtte være tvivl om udfyldelsen af tilbudslister m.m. anbefaler Ordregiver, at tilbudsgiver søger rådgivning. Ordregiver har pga. de udbudsretlige regler ikke mulighed for at vejlede de enkelte tilbudsgivere individuelt i tilbudsafgivelsen og udfyldelsen af ESPD'en.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Håndhævelseslovens § 7, stk. 2 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk