23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 081-245062
Offentliggjort
25.04.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Middelfart Kommune

Kørselsudbud


Middelfart Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Middelfart Kommune
CVR-nummer: 29189684
Postadresse: Nytorv 9
By: Middelfart
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5500
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Barny
E-mail: michael.barny@middelfart.dk
Telefon: +45 88885032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/63986d82-51da-4dc9-9ac0-bea9836d70d5/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kørselsudbud

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Middelfart Kommune (Ordregiver) har udbudt en 8-årig kontrakt på kørsel af borgere, som visiteres til at blive befordret. Udbuddet var opdelt i 4 delaftaler: Delaftale 1: Kørsel til/fra læge, dagcenter samt genoptræning. Delaftale 2: Kørsel til/fra skoler. Delaftale 3: Kørsel til/fra institutioner under Handicap- og Psykiatriforvaltningen. Delaftale 4: Svømmekørsel. Kontrakten forventes at træde i kraft 1. august 2023. Ordregiver har indgået kontrakt med 1 leverandør på delaftale 1 og 2. Delaftale 3 og 4 er aflyst med henblik på snarligt genudbud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 63 200 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel af visiterede borgere til læge, dagcenter og genoptræning

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørsel af borgere, som visiteres til at blive befordret til og fra bl.a. læge, speciallæge og til afprøvning af hjælpemidler samt kørsel til dagcenter, genoptræning/vedligeholdende træning og specialiseret genoptræning.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet i opgaveløsningen / Vægtning: 35%
Kvalitetskriterium - Navn: Overgang til 100% kørsel på el som drivmiddel / Vægtning: 10%
Kvalitetskriterium - Navn: Andel af el som drivmiddel ved driftsstart / Vægtning: 5%
Pris - Vægtning: 50%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Henvendelse kan rettes til Michael Barny på michael.barny@middelfart.dk.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel af visiterede borgere til skole

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 vedrører kørsel til skoler i Middelfart Kommune, STU, kørsler for Børne- Ungeforvaltningen (BUF) samt kørsel til specialskoler uden for Middelfart Kommune.

Kørslen omfatter kørsel fra borgerens adresse til skole/uddannelsesinstitution eller SFO, og retur til hjemadresse(r). Adresser kan variere hvis borgeren skal i aflastning, og/eller har flere hjemadresser. Der kan derudover forekomme kørsler til fysioterapi eller lignende, for omfattede borgere i forbindelse med kørsel til/fra skole.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet i opgaveløsningen / Vægtning: 35%
Kvalitetskriterium - Navn: Overgang til 100% kørsel på el som drivmiddel / Vægtning: 10%
Kvalitetskriterium - Navn: Andel af el som drivmiddel ved driftsstart / Vægtning: 5%
Pris - Vægtning: 50%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Henvendelse kan rettes til Michael Barny på michael.barny@middelfart.dk.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel af visiterede borgere til institutioner under Handicap- og Psykiatriforvaltningen

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60120000 Taxikørsel
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 3 omfatter kørsel fra borgerens adresse til en af de under Handicap og psykiatriforvaltningen, nævnte institutioner, og retur.

Borgere omfattet af nærværende delaftale, har psykiske og/eller fysiske handicaps.

Der kan derudover forekomme ad hoc kørsler for Handicap og psykiatriforvaltningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet i opgaveløsningen / Vægtning: 35%
Kvalitetskriterium - Navn: Overgang til 100% kørsel på el som drivmiddel / Vægtning: 10%
Kvalitetskriterium - Navn: Andel af el som drivmiddel ved driftsstart / Vægtning: 5%
Pris - Vægtning: 50%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Henvendelse kan rettes til Michael Barny på michael.barny@middelfart.dk.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Svømmekørsel

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kørslen omfatter kørsel til og fra Strib Svømmehal. I forbindelse med den lovpligtige svømmeundervisning af folkeskoleelever, er der behov for at kunne fragte eleverne i busser fra folkeskoler i hele kommunen til svømmehallen i Strib. Derudover tilbydes SFO’er at benytte svømmehallen efter skoletid. Der vil normalt være svømmekørsel på alle skoledage (40 uger om året).

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Overgang til 100% kørsel på el som drivmiddel / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 80%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Henvendelse kan rettes til Michael Barny på michael.barny@middelfart.dk.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 037-109302
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kørsel af visiterede borgere til læge, dagcenter og genoptræning

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
13/04/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 5
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Taxa Syd a.m.b.a.
CVR-nummer: 75711115
Postadresse: Ove Gjeddes Vej 16
By: Odense SØ
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5220
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 22 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 28 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Kørsel af visiterede borgere til skole

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
13/04/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 5
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Taxa Syd a.m.b.a.
By: Odense SØ
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 39 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 35 200 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Kørsel af visiterede borgere til institutioner under Handicap- og Psykiatriforvaltningen

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Svømmekørsel

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/04/2023

Send til en kollega

0.048