Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d75661fc-3f34-41c6-80a9-538ee13999cc/publicMaterial
Udbyder
Odense Kommune
Specialkørsel
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Gitte Almind Skou
E-mail: gisko@odense.dk
Telefon: +45 30356206
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
Specialkørsel
Udbuddet vedrører specialkørsel. De borgere, der er omfattet af befordringen, er alle visiteret (godkendt) til ordningen af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.
Udbuddet er opdelt i 7 delaftaler. Den for delaftalen valgte leverandør skal udføre kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til en på forhånd fastlagt institution, f.eks. skole, genoptræningscenter, aktivitetstilbud eller lignende. For delaftale 5 vil der ligeledes være tale om mere ad hoc-baseret kørsel til f.eks. praktik, brobygning og lignende. Der er tale om visiteret kørsel. Leverandøren skal ligeledes forestå kørselsplanlægningen.
Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2 vedrørende kombinationsrabat, og udbudsbetingelsernes punkt 12 og 13 (primært 13.3) for evalueringen heraf.
Delaftale 1
Odense Kommune
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret (godkendt) til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Delaftalen er afgrænset ved at omfatte kørsel til og fra de institutioner, der er angivet i Kontraktens bilag 2. Den for delaftalen valgte leverandør skal således udføre kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til en på forhånd fastlagt institution. Leverandøren skal ligeledes forestå kørselsplanlægningen. Der er i høj grad tale om kørsel med borgere, der skal tages særlig hensyn til. På delaftale 1 vil der primært være tale om kørsel med børn og unge med særlige behov, ældre med demens eller personer til genoptræning og dermed typisk er gangbesværede.
Ordregiver har mulighed for at forlænge Kontrakten én gang i op til 12 måneder.
Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, jf. Bilag 4, og beskæftigelsesklausul, jf. Bilag 5.
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 gælder. Derudover stiller Ordregiver i dette udbud krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Delaftale 2
Odense Kommune
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret (godkendt) til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Delaftalen er afgrænset ved at omfatte kørsel til og fra de institutioner, der er angivet i Kontraktens bilag 2. Den for delaftalen valgte leverandør skal således udføre kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til en på forhånd fastlagt institution. Leverandøren skal ligeledes forestå kørselsplanlægningen. Der er i høj grad tale om kørsel med borgere, der skal tages særlig hensyn til. På delaftale 2 vil der primært være tale om kørsel med børn og unge med særlige behov samt ældre, der kan være fysisk, psykisk og socialt udfordret.
Ordregiver har mulighed for at forlænge Kontrakten én gang i op til 12 måneder.
Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, jf. Bilag 4, og beskæftigelsesklausul, jf. Bilag 5.
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 gælder. Derudover stiller Ordregiver i dette udbud krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Delaftale 3
Odense Kommune
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret (godkendt) til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Delaftalen er afgrænset ved at omfatte kørsel til og fra de institutioner, der er angivet i Kontraktens bilag 2. Den for delaftalen valgte leverandør skal således udføre kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til en på forhånd fastlagt institution. Leverandøren skal ligeledes forestå kørselsplanlægningen. Der er i høj grad tale om kørsel med borgere, der skal tages særlig hensyn til. På delaftale 3 vil der primært være tale om kørsel med personer, der er (sen)hjerneskadede, har psykisk funktionsnedsættelse (f.eks. ADHD, autisme, angst og lignende) og ældre til genoptræning.
Ordregiver har mulighed for at forlænge Kontrakten én gang i op til 12 måneder.
Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, jf. Bilag 4, og beskæftigelsesklausul, jf. Bilag 5.
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 gælder. Derudover stiller Ordregiver i dette udbud krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Delaftale 4
Odense Kommune
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret (godkendt) til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Delaftalen er afgrænset ved at omfatte kørsel til og fra de institutioner, der er angivet i Kontraktens bilag 2. Den for delaftalen valgte leverandør skal således udføre kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til en på forhånd fastlagt institution. Leverandøren skal ligeledes forestå kørselsplanlægningen. Der er i høj grad tale om kørsel med borgere, der skal tages særlig hensyn til. På delaftale 4 vil der primært være tale om kørsel med personer med medfødt hjerneskade samt personer med forskellige udfordringer, herunder autisme, manglende sprog, immobilitet og lignende.
Ordregiver har mulighed for at forlænge Kontrakten én gang i op til 12 måneder.
Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, jf. Bilag 4, og beskæftigelsesklausul, jf. Bilag 5.
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 gælder. Derudover stiller Ordregiver i dette udbud krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Delaftale 5
Odense Kommune
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret (godkendt) til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Delaftalen er afgrænset ved at omfatte kørsel til og fra de institutioner, der er angivet i Kontraktens bilag 2. Den for delaftalen valgte leverandør skal således udføre kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til en på forhånd fastlagt institution. Leverandøren skal ligeledes forestå kørselsplanlægningen. Der er i høj grad tale om kørsel med borgere, der skal tages særlig hensyn til. På delaftale 5 vil der primært være tale om kørsel med børn og unge med særlige behov samt personer til genoptræning.
Ordregiver har mulighed for at forlænge Kontrakten én gang i op til 12 måneder.
Såfremt der i kontraktperioden bliver behov for befordring til en ny institution, har Ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af Kontrakten. Det kan også omfatte kørsel til institutioner udenfor Odense Kommune.
Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, jf. Bilag 4, og beskæftigelsesklausul, jf. Bilag 5.
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 gælder. Derudover stiller Ordregiver i dette udbud krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Delaftale 6
Odense Kommune
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret (godkendt) til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Delaftalen er afgrænset ved at omfatte kørsel til og fra de institutioner, der er angivet i Kontraktens bilag 2. Den for delaftalen valgte leverandør skal således udføre kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til en på forhånd fastlagt institution. Leverandøren skal ligeledes forestå kørselsplanlægningen. Der er i høj grad tale om kørsel med borgere, der skal tages særlig hensyn til. På delaftale 6 vil der primært være tale om kørsel med børn og unge med særlige behov, herunder som følge af f.eks. ADHD og autisme.
Ordregiver har mulighed for at forlænge Kontrakten én gang i op til 12 måneder.
Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, jf. Bilag 4, og beskæftigelsesklausul, jf. Bilag 5.
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 gælder. Derudover stiller Ordregiver i dette udbud krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Delaftale 7
Odense Kommune
Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret (godkendt) til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Delaftalen er afgrænset ved at omfatte kørsel til og fra de institutioner, der er angivet i Kontraktens bilag 2. Den for delaftalen valgte leverandør skal således udføre kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til en på forhånd fastlagt institution. Leverandøren skal ligeledes forestå kørselsplanlægningen. Der er i høj grad tale om kørsel med borgere, der skal tages særlig hensyn til. På delaftale 7 vil der primært være tale om kørsel med børn og unge med særlige behov samt personer til genoptræning.
Ordregiver har mulighed for at forlænge Kontrakten én gang i op til 12 måneder.
Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, jf. Bilag 4, og beskæftigelsesklausul, jf. Bilag 5.
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 gælder. Derudover stiller Ordregiver i dette udbud krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i hele kontraktperioden have en garanti.
Garantien skal svare til 8 % af den årlige forventede omsætning for de(n) delaftale(r), som tilbudsgiver tildeles, jf. Kontraktens § 29.
I forbindelse med tilbudsafgivelsen skal tilbudsgiver således vedlægge en erklæring fra tilbudsgivers garantistiller indeholdende et forhåndstilsagn om, at der kan stilles en garanti svarende til 8 % summen af den forventede årlige omsætning for de(n) delaftale(r), som der afgives tilbud på. I den forbindelse skal Udbudsbilag J benyttes. Det er garantistiller, der skal underskrive bilaget.
Ved tilbudsafgivelsen indestår tilbudsgiver således for, at garantistillers forhåndstilsagn omfatter, at der kan stilles en garanti svarende til 8 % af summen af den forventede årlige omsætning på de(n) delaftale(r), som tilbudsgiver afgiver tilbud på. Garantibeløbet for hver enkelt delaftale er anført herunder:
Delaftale 1: 718.400 kr. (8 % af forventet årlig omsætning på 8.980.000 kr.)
Delaftale 2: 848.400 kr. (8 % af forventet årlig omsætning på 10.605.000 kr.).
Delaftale 3: 522.000 kr. (8 % af forventet årlig omsætning på 6.525.000 kr.).
Delaftale 4: 643.760 kr. (8 % af forventet årlig omsætning på 8.047.000 kr.).
Delaftale 5: 821.520 kr. (8 % af forventet årlig omsætning på 10.269.000 kr.).
Delaftale 6: 581.360 kr. (8 % af forventet årlig omsætning på 7.267.000 kr.).
Delaftale 7: 865.440 kr. (8 % af forventet årlig omsætning på 10.818.000 kr.).
Tilbudsgiver skal angive mindst 3 sammenlignelige referencer, der ikke er mere end 3 år gamle. Alderen på referencen regnes i forhold til referencens slutdato og tilbudsfristen for dette udbud. Referencens slutdato må således ikke ligge før 7. juni 2020. Der kan også være tale om referencer, der vedrører igangværende løbende aftaler, men i det tilfælde, skal referencen som minimum have været gældende i 6 måneder på tidspunktet for tilbudsfristen, og skal således være påbegyndte senest d. 7. december 2022. For alle oplyste referencer gælder det, at referencerne skal vedrøre et løbende samarbejde, og dermed en fast aftale om gentagende kørsler. Samarbejdet skal som minimum have været gældende i en periode på 6 sammenhængende måneder. Der må ikke være tale om enkeltstående kørsler. Referencerne skal være udført for en offentlig ordregiver.
Referencerne skal overordnet vedrøre opgaver af samme art, som den udbudte. Det betyder, at: Mindst 1 reference skal indeholde kørselsplanlægning. Mindst 2 referencer skal vedrøre lukket og visiteret kørsel. Dog skal minimum én af disse referencer vedrøre befordring af den type borger, som også er kendetegnende ved den delaftale, der afgives tilbud på. Dette i henhold til nedenstående:
Tilbudsgiver til delaftale 1 og 2 skal have minimum én reference, der vedrører enten 1) kørsel med specialbørnehavebørn eller specialskolebørn eller 2) kørsel med demente eller personer med demenslignende adfærd. Der skal således være tale om kørsel med borgere, der har brug for en stor grad af guidens.
Tilbudsgiver til delaftale 3 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med senhjerneskadede.
Tilbudsgiver til delaftale 4 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med psykisk udviklingshæmmede.
Tilbudsgiver til delaftale 5 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med autister.
Tilbudsgiver til delaftale 6 og 7 skal have minimum én reference, der vedrører kørsel med specialskolebørn, der har brug for en stor grad af struktur og genkendelighed.
Der henvises til det i udbudsmaterialet vedlagte kontraktudkast inkl. bilag, som vil udgøre kontraktgrundlaget for den endelige kontrakt mellem Ordregiver og de(n) valgte leverandør(er).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Primo 2025
Tilbudsgiver gøres opmærksom på, at Udbudsbilag B1-B7 - Oversigt over omfattede borgere, ikke er vedlagt ved offentliggørelsen af udbudsmaterialet, og at dette dokument skal rekvireres særskilt. Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 3.1.1 for nærmere information.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk