Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=377506&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Indkøb af transport af lægemidler for Sygehusapotek Fyn
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Karin Juliussen
E-mail: Karin.elholm.juliussen@rsyd.dk
Telefon: +45 51719215
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Indkøb af transport af lægemidler for Sygehusapotek Fyn
Udbuddet vedrører Sygehusapotek Fyns (Solfaldsvej 38, 5000 Odense C) indkøb af transport af lægemidler til sygehusapoteker, virksomheder, institutioner og privatpersoner i Danmark samt returtransport til Sygehusapotek Fyn.
Udbuddet vedrører Sygehusapotek Fyns (Solfaldsvej 38, 5000 Odense C) indkøb af transport af lægemidler til sygehusapoteker, virksomheder, institutioner og privatpersoner i Danmark samt returtransport til Sygehusapotek Fyn.
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 24 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Egenkapital: Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 1.000.000 danske kroner.
For danske virksomheder, som er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen, er det senest, disponible regnskabsår det regnskabsår, som det på cvr.dk senest offentliggjorte regnskab relaterer sig til. For andre virksomheder (herunder de danske virksomheder, der ikke er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen og udenlandske virksomheder) gælder, at det senest disponible regnskabsår er det, som det senest endeligt afsluttede regnskab vedrører. Regnskabet – for disse andre virksomheder – skal dermed, for at være betragtet som ”endeligt afsluttet”, være afsluttet i henhold til den for virksomheden gældende lovgivning.
Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium, jf. pkt. 6.4, vil Ordregiver tage de i konsortiet deltagende virksomheders samlede egenkapital i betragtning. Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andres økonomiske og finansielle formåen for at overholde minimumskravet, jf. pkt. 6.5, vil Ordregiver tilsvarende summere Tilbudsgivers egenkapital med disse andre virksomheders egenkapital.
Egenkapital: Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 1.000.000 danske kroner.
For danske virksomheder, som er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen, er det senest, disponible regnskabsår det regnskabsår, som det på cvr.dk senest offentliggjorte regnskab relaterer sig til. For andre virksomheder (herunder de danske virksomheder, der ikke er forpligtede til at indsende årsrapport til Erhvervsstyrelsen og udenlandske virksomheder) gælder, at det senest disponible regnskabsår er det, som det senest endeligt afsluttede regnskab vedrører. Regnskabet – for disse andre virksomheder – skal dermed, for at være betragtet som ”endeligt afsluttet”, være afsluttet i henhold til den for virksomheden gældende lovgivning.
Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium, jf. pkt. 6.4, vil Ordregiver tage de i konsortiet deltagende virksomheders samlede egenkapital i betragtning. Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andres økonomiske og finansielle formåen for at overholde minimumskravet, jf. pkt. 6.5, vil Ordregiver tilsvarende summere Tilbudsgivers egenkapital med disse andre virksomheders egenkapital.
Referenceliste: Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfristen.
De 2 referencer skal hver især leve op til følgende:
• Der skal være tale om en kontrakt, hvorunder der i kontraktperioden i gennemsnit er gennemført minimum 70 ugentlige leverancer af lægemidler for referencevirksomheden. Ved lægemidler forstås i denne forbindelse human medincinske lægemidler til behandling af patienter, herunder eksempelvis også væsker til opblanding af lægemidler, skyllevæsker og lignende.
• Som en del af kontrakten skal der være foretaget kørsel af lægemidler til privatpersoner, det vil sige frem til disses private hjem.
• Dele af de ugentlige leverancer skal være transporteret i intervallet 2 – 8 grader celsius og 15 – 25 grader celsius.
• Det er i samme forbindelse et krav, at transporterne er foregået under overholdelse af de på transporttidspunktet gældende regler vedrørende ”God distributionspraksis” (GDP). De nugældende regler kan findes på Lægemiddelstyrelsens hjemmeside: God distributionspraksis.
• Mindst én af de to referencer skal vedrøre en kontrakt, hvor mindst 40 ugentlige leverancer leveres ved kurérkørsel til privatpersoner
Det er yderligere et krav, at de minimum 2 referencer til sammen har bidraget med en nettoomsætning på minimum 1.500.000 danske kroner over de seneste 3 år.
Referenceliste: Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfristen.
De 2 referencer skal hver især leve op til følgende:
• Der skal være tale om en kontrakt, hvorunder der i kontraktperioden i gennemsnit er gennemført minimum 70 ugentlige leverancer af lægemidler for referencevirksomheden. Ved lægemidler forstås i denne forbindelse human medincinske lægemidler til behandling af patienter, herunder eksempelvis også væsker til opblanding af lægemidler, skyllevæsker og lignende.
• Som en del af kontrakten skal der være foretaget kørsel af lægemidler til privatpersoner, det vil sige frem til disses private hjem.
• Dele af de ugentlige leverancer skal være transporteret i intervallet 2 – 8 grader celsius og 15 – 25 grader celsius.
• Det er i samme forbindelse et krav, at transporterne er foregået under overholdelse af de på transporttidspunktet gældende regler vedrørende ”God distributionspraksis” (GDP). De nugældende regler kan findes på Lægemiddelstyrelsens hjemmeside: God distributionspraksis.
• Mindst én af de to referencer skal vedrøre en kontrakt, hvor mindst 40 ugentlige leverancer leveres ved kurérkørsel til privatpersoner
Det er yderligere et krav, at de minimum 2 referencer til sammen har bidraget med en nettoomsætning på minimum 1.500.000 danske kroner over de seneste 3 år.
Kontrakten indeholder bl.a. følgende vilkår:
Leverandørens forpligtelser vedrørende embargo (Udbudsbilag 2)
Socialt ansvar (Kontraktens pkt. 7.2)
Arbejdsklausul (Kontraktens pkt. 9.3)
Straffeattester (Kontraktens pkt. 9.5)
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres elektronisk via det internetbaserede udbudssystem ”CTM” fra Mercell - link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=REGIONSYDDK. Dette gælder således for al skriftlig korrespondance, herunder Ordregivers besvarelse af spørgsmål og Tilbudsgivers fremsendelse af tilbud mv.
Bemærk venligst at både Ordregivers og Tilbudsgivers handlinger i CTM logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal som en del af tilbuddet fremsende Udbudsbilag 1, ”Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument” (herefter ”ESPD”) i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at Tilbudsgiver opfylder eventuelle minimumskrav til egnethed og formåen. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at indhente supplerende oplysninger m.v.
Tilbudsgiver skal udfylde og fremsende ESPD i CTM som en del af tilbuddet. Bemærk at ESPD skal udfyldes direkte i CTM.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 3.
• Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 5.
Det bemærkes, at en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, således alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100.000 kr. eller derover. Bemærk yderligere at Ordregiver dog ikke vil udelukke Tilbudsgiver, der har sådan ubetalt forfalden gæld, hvis Tilbudsgiver har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt (jf. Udbudslovens § 135, stk. 4).
Som dokumentation for danske virksomheder vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende Tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund.
Det skal bemærkes, at lægemidlerne skal transporteres og spores under styrede forhold mht. temperatur og lokation under overholdelse af Lovgivning om God Distributionspraksis (GDP) jf. Lovgivning om GDP (laegemiddelstyrelsen.dk).
Leverandøren skal have en kvalitetsansvarlig person, som har relevant faglig uddannelse og erfaring med GDP-reglerne. Det er den kvalitetsansvarliges ansvar, at kvalitetsstyringssystemet efterleves og vedligeholdes, samt at virksomheden råder over tilstrækkelige kvalificerede ressourcer til udførsel af opgaven.
Nærmere detaljer og betingelser for afgivelse af tilbud fremgår af udbudsbetingelserne, som er vedlagt udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/