Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8eb4ad74-7f0a-44d2-aec9-9863055e6db8/publicMaterial
Udbyder
MOVIA
FV13E - Udbud af Flextrafik Variabel - Enkeltvognløb
MOVIA
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 29896569
Postadresse: Gammel Køge Landevej 3
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Brøgger Kock
E-mail: sbk@moviatrafik.dk
Telefon: +45 36131692
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8eb4ad74-7f0a-44d2-aec9-9863055e6db8/homepage
Del II: Genstand
FV13E - Udbud af Flextrafik Variabel - Enkeltvognløb
Der forventes at blive kørt ca. 1,3 mio. ture om året af den form for kørsel der udføres i Flextrafik.
For at kunne opretholde forsyningen af disse ydelser i spidsbelastningsperioder – og samtidig sikre en rentabel kollektiv trafik – anses det for værende nødvendigt at søge aftaler med maksimalt 400 operatører pr. priszone pr. vogntype.
Den udbudte kørsel er variabel, hvilket betyder, at Movia ikke garanterer nogen fast mængde af kørsel til den enkelte operatør, der indgås kontrakt med.
Movia Flextrafik varetager kørsel for kommuner og regioner. Movia Flextrafik planlægger og udbyder kørslen, indgår aftaler med vognmænd eller taxafirmaer og varetager alt vedrørende driftsproblemer. Movia Flextrafik sørger desuden for kvalitetssikring i forhold til chaufføruddannelse og vognenes indretning.
----------------------------------------------------------
Flextrafik udbydes i overensstemmelse med EU-reglerne for området og omfatter seks forskellige kørselstyper:
Flexhandicap, som er en lovbestemt ordning, beregnet til gangbesværede borgere, der har fået udleveret ganghjælpemidler fra det offentlige.
Flexpatient er et lovbestemt kørselstilbud til og fra hospital for borgere i Region Sjælland og Region Hovedstaden.
Flexkommune er typisk kørsel til læge, speciallæge, genoptræning osv. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne i kommunen, og det er kommunen, der visiterer borgerne til den.
Flexrute er fast rute-baseret kørsel til blandt andet skole, daghjem og beskyttede værksteder mv. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne i kommunen. Det er kommunen, som visiterer borgerne til ordningen.
Flextur er en kørselsordning, der er åben for alle borgere. Det er den enkelte kommune, der afgør, om man vil tilbyde ordningen til borgerne i kommunen.
Plustur en åben kørselsordning, der fremsøges i rejseplanen, og som alle kan benytte på den del af rejsen, hvor bus eller tog ikke rækker. Det er den enkelte kommune, der afgør, om man vil tilbyde ordningen til borgerne.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I nærværende udbud er der tale om kørsel med enkeltvogne, hvilket betyder, at Movia udsender køreordre til de enkelte vogne. Der forventes at blive kørt ca. 1,3 mio. ture om året af den form for kørsel der udføres i Flextrafik.
For at kunne opretholde forsyningen af disse ydelser i spidsbelastningsperioder – og samtidig sikre en rentabel kollektiv trafik – anses det for værende nødvendigt at søge aftaler med maksimalt 400 operatører pr. priszone pr. vogntype.
Den udbudte kørsel er variabel, hvilket betyder, at Movia ikke garanterer nogen fast mængde af kørsel til den enkelte operatør, der indgås kontrakt med. Tilbudsgiver skal dog være opmærksom på, at kontrakten indeholder krav om, at tilbudsgiver på visse dage er forpligtet til at køre med op til 75% af de igangsatte vogne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal være optaget i CVR-Registret eller tilsvarende udenlandsk register.
Ingen
Ingen
Ved brug af underleverandører skal tilbudsgiver være opmærksom på kontraktens §8
Del IV: Procedure
Trafikselskabet Movia
Gammel Køge Landevej 3
2500 Valby
Der er ikke adgang til åbning af bud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Informationsmøder:
Informationsmøderne er opdelt i møder for henholdsvis enkeltvogne og vogngrupper.
FV13E - Enkeltvogne - Fysisk møde hos Movia - onsdag d. 4. oktober 2023 kl. 10:00 - 11:30
FV13E - Enkeltvogne - Onlinemøde - torsdag d. 5. oktober 2023 kl. 09:00 - 10:00
FV13V - Vogngrupper - Fysisk møde hos Movia - onsdag d. 4. oktober 2023 kl. 12:30 - 14:00
FV13V - Vogngrupper - Onlinemøde - torsdag d. 5. oktober 2023 kl. 11:00 - 12:00
Tilmelding til de fysiske møder er nødvendig og skal ske senest fredag d. 29. september 2023, kl. 12:00 til operatorer@moviatrafik.dk
Antallet af deltagere på de fysiske møder vil være begrænset af lokalets kapacitet og tilmelding lukkes når der er tilmeldt 40 personer pr. møde.
Tilmelding til online møder er nødvendig og skal ske senest fredag d. 29. september 2023, kl. 12:00 til operatorer@moviatrafik.dk. Efter tilmelding sendes et mødelink.
________________________________
Tilbudsgivere og underleverandører, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 134a, 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og/eller 2, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed (self-cleaning), jf. udbudslovens § 138.
Er tilbudsgiver og/eller dennes underleverandører omfattet af udelukkelsesgrunden i §134a, har disse dog ikke adgang til self-cleaning.
Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af tilbudsgiveren. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke tilbudsgiveren.
_________________________________
Spørgsmål af teknisk art bedes rettet til:
ETHICS Support: +45 7022 7007
Åbningstid
Mandag - Fredag: 09:00 - 16:00
-------------------------------------------------------
Spørgsmål omkring udbudsmaterialet bedes rettet til:
Søren Brøgger Kock +45 36 13 16 92
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Efter klagenævnsloven § 7 skal klage over udbud eller beslutninger afholdt i henhold forsyningsdirektivet, der ikke er en klage over ikke at være prækvalificeret, skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelse af bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk