23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 193-602112
Offentliggjort
06.10.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Syddanmark

Udbud af lægevagtskørsel


Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Potempa
E-mail: peterp@rsyd.dk
Telefon: +45 40466329
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af lægevagtskørsel

Sagsnr.: 23/8570
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Som et led i aftalen mellem PLO Syddanmark og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af lægevagtskørsel i dag- og aftentimerne. Udbuddet omfatter således kørsel med vagtlæger i Region Syddanmark uden for tidsrummet fra kl. 23.00 til kl. 08.00. Den enkelte vagtlæge vælger dog selv, om han/hun vil benytte sig af regionens eksterne leverandør. Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.

Udbuddet er opdelt i 4 delkontrakter.

Den anslåede mængde af kørselstimer i kontraktens løbetid under alle 4 delkontrakter tilsammen er: 92.828 timer

Den maksimale mængde af kørselstimer i kontraktens løbetid under alle 4 delkontrakter tilsammen er: 120.677 timer

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 28 914 556.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1 Odense

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre på Fyn (se kontraktbilag 2, pkt. 2.3) i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.5):

Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00

Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00

Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede mængde af kørselstimer i delkontraktens løbetid er: 42.384 timer

Den maksimale mængde af kørselstimer i delkontraktens løbetid er: 55.100 timer

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2 Kolding

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Kolding og omegn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Kolding (se kontraktbilag 2, pkt. 2.3) i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.5):

Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00

Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00

Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede mængde af kørselstimer i delkontraktens løbetid er: 19.652 timer

Den maksimale mængde af kørselstimer i delkontraktens løbetid er: 25.548 timer

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 3 Esbjerg

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Esbjerg og omegn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Esbjerg (se kontraktbilag 2, pkt. 2.3) i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.5):

Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00

Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00

Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede mængde af kørselstimer i delkontraktens løbetid er: 14.488 timer

Den maksimale mængde af kørselstimer i delkontraktens løbetid er: 18.834 timer

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 4 Aabenraa

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Aabenraa og omegn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Aabenraa (se kontraktbilag 2, pkt. 2.3) i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.5):

Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00

Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00

Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede mængde af kørselstimer i delkontraktens løbetid er: 16.304 timer

Den maksimale mængde af kørselstimer i delkontraktens løbetid er: 21.195 timer

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 101-312026
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delkontrakt 1 Odense

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
13/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Antal tilbud modtaget elektronisk: 5
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Vojens Taxa Service ApS
CVR-nummer: 39460033
Postadresse: Fabriksvej 4
By: Vojens
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6500
Land: Danmark
E-mail: mail@vtstrafik.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 13 940 098.00 DKK / Højeste bud: 26 134 702.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delkontrakt 2 Kolding

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
13/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 6
Antal tilbud modtaget elektronisk: 6
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Vojens Taxa Service ApS
CVR-nummer: 39460033
Postadresse: Fabriksvej 4
By: Vojens
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6500
Land: Danmark
E-mail: mail@vtstrafik.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 5 854 331.00 DKK / Højeste bud: 12 176 308.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delkontrakt 3 Esbjerg

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
13/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Antal tilbud modtaget elektronisk: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Vojens Taxa Service ApS
CVR-nummer: 39460033
Postadresse: Fabriksvej 4
By: Vojens
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6500
Land: Danmark
E-mail: mail@vtstrafik.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 4 620 223.00 DKK / Højeste bud: 8 976 670.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Betegnelse:

Delkontrakt 4 Aabenraa

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
11/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 6
Antal tilbud modtaget elektronisk: 6
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: dk-taxi ApS
CVR-nummer: 39318571
Postadresse: Jomfruløkken 9
By: Randers NØ
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8930
Land: Danmark
E-mail: ns@dk-taxi.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 4 499 904.00 DKK / Højeste bud: 10 101 913.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:

• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.

• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.

• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 3.

• Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 5.

Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.

I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.

Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades fra ovenstående link.. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.

Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet.

Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers handlinger logges i systemet.

Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com

Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via CTM. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.

Tilbuddet skal fremsendes på dansk.

Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/10/2023

Send til en kollega

0.047