Fakta om udbudet
Udbyder
Naturstyrelsen
Vindere
Landevejstransport af rundtræ på Sjælland
(09.11.2016)
Wieland Vognmandsforretning ApS
Storegade 51
8765 Klovborg
Landevejstransport af rundtræ i Jylland og på Fyn
(09.11.2016)
Gert Andersen A/S
Auningvej 41
8544 Mørke
Landevejstransport af rundtræ i Jylland og på Fyn
(09.11.2016)
Wieland Vognmandsforretning ApS
Storegade 51
8765 Klovborg
Landevejstransport af rundtræ på Bornholm
(09.11.2016)
Gert Andersen A/S
Auningvej 41
8544 Mørke
Landevejstransport af rundtræ på Sjælland
(09.11.2016)
CLT Trætransport ApS
Håndværkervej 4
6600 Vejen
Landevejstransport af rundtræ på Sjælland
(09.11.2016)
HedeDanmark A/S
Klostermarken 12
8800 Viborg
Landevejstransport af rundtræ i Jylland og på Fyn
(09.11.2016)
Auning Transport ApS
Engelsholmvej 39
8940 Randers SØ
Landevejstransport af rundtræ i Jylland og på Fyn
(09.11.2016)
CLT Trætransport ApS
Håndværkervej 4
6600 Vejen
Landevejstransport af rundtræ på Sjælland
(09.11.2016)
Gert Andersen A/S
Auningvej 41
8544 Mørke
Landevejstransport af rundtræ på Sjælland
(09.11.2016)
Auning Transport ApS
Engelsholmvej 39
8940 Randers SØ
Landevejstransport af rundtræ i Jylland og på Fyn
(09.11.2016)
HedeDanmark A/S
Klostermarken 12
8800 Viborg
Landevejstransport af rundtræ på Bornholm
(09.11.2016)
Vognmand Lennart Ipsen
Stavdalvej 44
3760 Gudhjem
Landevejstransport af rundtræ
Naturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
33157274
Førstballevej 2
Randbøl
7183
DANMARK
Kontaktperson: Dennis Robertson
Telefon: +45 72543000
E-mail: dro@nst.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naturstyrelsen.dk/
Del II: Genstand
Landevejstransport af rundtræ.
Udbuddet omfatter en rammeaftale med 3 delaftaler, som skal udføres på hhv. Sjælland, Jylland/Fyn og Bornholm, om transport af rundtræ fra danske statsskove til forskellige modtagere (f.eks. havn, jernbanevogn, industri eller depot). Ved rundtræ forstås træstammer, som i de fleste tilfælde er afkortede. Modtager vil primært være i Danmark og primært inden for den geografiske landsdel, den enkelte aftale omfatter, men kan undtagelsesvis også være i en anden landsdel eller uden for landets grænser.
Der er tale om en rammeaftale med genåbning af konkurrencen gennem miniudbud.
Landevejstransport af rundtræ på Sjælland
Transport på hele Sjælland.
Landevejstransport fra de sjællandske statsskove til modtagere som nærmere defineret i pkt. II.1.4), idet modtagere på denne aftale dog primært forventes at være beliggende i Nordsjælland, herunder Hundested Havn.
Konkurrencen agtes i rammeaftaleperioden løbende at blive genåbnet gennem afholdelse af miniudbud med den hensigt at indgå rammekontrakt med vinderen af det enkelte miniudbud.
Værdien i pkt. II.2.6) er den højest estimerede værdi af delaftalen i den længst mulige rammeaftaleperiode på 4 år (idet rammeaftalen indgås for en periode på 1 år med mulighed for forlængelse i 3*1 år). Værdien i de 4 år antages at komme til at ligge i intervallet fra 4 til 12 000 000 DKK svarende til transport af mellem 120 000 og 320 000 KFM træ, ligeledes i den 4-årige periode.
Aftalen kan forlænges i 3 gange 1 år.
Højeste antal påtænkte deltagere i delaftale 1 er 10 økonomiske aktører.
Landevejstransport af rundtræ i Jylland og på Fyn
Transport i/på hele Jylland og Fyn.
Landevejstransport fra de jyske og fynske statsskove til modtagere som nærmere defineret i pkt. II.1.4).
Konkurrencen agtes i rammeaftaleperioden løbende at blive genåbnet gennem afholdelse af miniudbud med den hensigt at indgå rammekontrakt med vinderen af det enkelte miniudbud.
Værdien i pkt. II.2.6) er den højest estimerede værdi af delaftalen i den længst mulige rammeaftaleperiode på 4 år (idet rammeaftalen indgås for en periode på 1 år med mulighed for forlængelse i 3*1 år). Værdien i de 4 år antages at komme til at ligge i intervallet fra 5 til 11 000 000 DKK svarende til transport af mellem 120 000 og 288 000 KFM træ, ligeledes i den 4-årige periode.
Aftalen kan forlænges i 3 gange 1 år.
Højeste antal påtænkte deltagere i delaftale 2 er 10 økonomiske aktører.
Landevejstransport af rundtræ på Bornholm
Transport på hele Bornholm.
Landevejstransport fra de bornholmske statsskove til modtagere som nærmere defineret i pkt. II.1.4).
Konkurrencen agtes i rammeaftaleperioden løbende at blive genåbnet gennem afholdelse af miniudbud med den hensigt at indgå rammekontrakt med vinderen af det enkelte miniudbud.
Værdien i pkt. II.2.6) er den højest estimerede værdi af delaftalen i den længst mulige rammeaftaleperiode på 4 år (idet rammeaftalen indgås for en periode på 1 år med mulighed for forlængelse i 3*1 år). Værdien i de 4 år antages at komme til at ligge i intervallet fra 400 000 til 1 400 000 DKK svarende til transport af mellem 24 000 og 72 000 KFM træ, ligeledes i den 4-årige periode.
Aftalen kan forlænges i 3 gange 1 år.
Højeste antal påtænkte deltagere i delaftale 3 er 5 økonomiske aktører.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Del IV, afsnit a: Samlet angivelse for alle udvælgelseskriterier af, hvorvidt den økonomiske aktør opfylder alle de krævede udvælgelseskriterier.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'en Del II, afsnit C. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er en del af en midlertidig sammenslutning som fx et konsortium, skal dette anføres i ESPD'en, Del II, afsnit A, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal da udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Det fælles europæiske udbudsdokument fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiveren opfylder de neden for anførte minimumskrav til egnethed, samt hvordan tilbudsgiveren hvis relevant opfylder de objektive og ikke-diskriminerende kriterier for udvælgelse, jf. udbudslovens § 148, stk. 1.
Før ordregivers beslutning om indgå rammeaftale skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at antage på rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument i henhold til udbudslovens § 151. Der skal i den forbindelse vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet fremlægges revisorpåtegnet erklæring eller årsregnskab, der dokumenterer tilbudsgivers årlige nettoomsætning i hvert af de 3 senest disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiver af gyldig grund, f.eks. at tilbudsgiver er ny aktør på området, ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, skal tilbudsgiver søge sin økonomiske og finansielle egnethed godtgjort på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. Tilbudsgiver skal i så fald henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.
Som mindstekrav kræves for så vidt angår delaftale 1 (Sjælland) og delaftale 2 (Jylland og Fyn) en årlig nettoomsætning på 1 000 000 DKK beregnet som gennemsnit for de 3 senest disponible regnskabsår. For så vidt angår delaftale 3 (Bornholm) kræves en årlig nettoomsætning på 500 000 DKK, ligeledes beregnet som gennemsnit for de 3 senest disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede, årlige nettoomsætning i gennemsnit for de 3 senest disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede, årlige nettoomsætning i gennemsnit for de 3 senest disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Del IV, afsnit a: Samlet angivelse for alle udvælgelseskriterier af, hvorvidt den økonomiske aktør opfylder alle de krævede udvælgelseskriterier.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'en Del II, afsnit C. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er en del af en midlertidig sammenslutning som f.eks. et konsortium, skal dette anføres i ESPD'en, Del II, afsnit A, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal da udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Det fælles europæiske udbudsdokument fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiveren opfylder de neden for anførte minimumskrav til egnethed, samt hvordan tilbudsgiveren hvis relevant opfylder de objektive og ikke-diskriminerende kriterier for udvælgelse, jf. udbudslovens § 148, stk. 1, jf. § 145, stk. 2.
Før ordregivers beslutning om at indgå rammeaftale, skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at antage på rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument i henhold til udbudslovens § 151. Der skal i den forbindelse vedr. teknisk og faglig kapacitet fremlægges følgende dokumentation:
1) En liste over de betydeligste leveringer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale. Leveringerne skal være udført inden for de seneste 3 år regnet fra offentliggørelsen af nærværende rammeaftale.
Referencelisten skal indeholde følgende oplysninger: Modtager — kort beskrivelse af opgaven samt opgavens relevans i forhold til den udbudte opgave — kontaktperson hos den virksomhed/offentlige institution, som projektet er udført for — kontraktperiode — kontraktværdi og/eller transporterede mængder. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer for at berigtige oplysningerne.
2) En liste over det materiel, tilbudsgiver vil kunne disponere over til gennemførelse af rammeaftalen i form af antal forvogne, antal hængere og antal langtømmertrailere eller tilsvarende egnet materiel.
3) Oplysning om, hvorvidt tilbudsgiver har til hensigt at give en del af aftalen i underleverance til tredjemand og i givet fald, hvis de kendes, navnene på de foreslåede underleverandører og den andel, der agtes givet i underleverance.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen, idet mindstekravet til referencer anført neden for dog blot skal opfyldes for sammenslutningen som helhed.
Såfremt tilbudsgiver af gyldig grund, f.eks. at tilbudsgiver er ny aktør på området, ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, skal tilbudsgiver søge sin tekniske og faglige egnethed godtgjort på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. Tilbudsgiver skal i så fald henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.
Ad 1) Som mindstekrav kræves fremlagt mindst 1 lignende reference. Der skal højst fremlægges 5 referencer. Med lignende referencer menes økonomisk og/eller mængdemæssigt ikke ubetydelige transporter af produkter i lighed med den udbudte ydelse, dvs. transport af rundtræ, flis eller tilsvarende produkter fra skov, idet der ønskes dokumenteret erfaring med at køre i/ fra skovområder.
Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Hver af de 3 udbudte delaftaler betragtes som et separat udbud, og hver delaftale kan således aflyses separat.
2) Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiveren baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, hæfter solidarisk for opfyldelsen af rammeaftalen.
3) Udbudsforretningen gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
4) I relation til de afsnit i denne udbudsbekendtgørelse, der omhandler anslåede mængder og priser, bemærkes, at tallene er behæftet med stor usikkerhed. Det understreges endvidere, at der ikke garanteres nogen omsætning på rammeaftalen.
5) Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge sit tilbud det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. En tilbudsgiver, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde udvælgelseskriterierne, skal kun udfylde ét ESPD. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'en Del II, afsnit C. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. Såfremt tilbudsgiver er en del af en midlertidig sammenslutning som f.eks. et konsortium, skal dette anføres i ESPD'en, Del II, afsnit A, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal da udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. Udbudsbetingelserne indeholder uddybende vejledning om udfyldelse af ESPD-en og om ordregivers behandling af den modtagne og udfyldte ESPD.
6) Før beslutning om tildeling af rammeaftale skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-et, fremlægges for ordregiver inden for en passende tidsfrist. Ordregiver vil anmode om denne dokumentation. Ordregiver forbeholder sig desuden mulighed for når som helst i udbudsproceduren at anmode en tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis det skønnes nødvendigt.
7) Ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil desuden udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af den i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte frivillige udelukkelsesgrund, som omfatter forhold, hvor tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvor dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvor denne er under tvangsakkord, hvor dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet, eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i ESPD-en's del III.
8) Vedr. punkt III.1.2) og III.1.3) kan virksomheden basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør). Virksomheden skal godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af rammeaftalen, f.eks. ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille ressourcer til rådighed i rammeaftaleperioden. Skabelon for støtteerklæringen foreligger på ordregivers hjemmeside sammen med det øvrige udbudsmateriale.
9) Der afholdes orienteringsmøde torsdag d. 23.6.2016. Deltagelse er ikke påkrævet, men anbefales. Nærmere beskrivelse herom forefindes i udbudsbetingelserne på ordregivers hjemmeside.
10) Der kan stilles skriftlige spørgsmål til udbudsmaterialet. Spørgsmål og svar vil blive offentliggjort på ordregivers hjemmeside http://naturstyrelsen.dk/annonceringer/udbud under det specifikke udbud. Nærmere information herom fremgå af udbudsbetingelserne.
11) Yderligere krav til tilbudsgivningen fremgår af udbudsbetingelserne på ordregivers hjemmeside.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. gælder følgende klagefrister i forbindelse med dette udbud:
1) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen,
2) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4, eller
3) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk