23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 121-214984
Offentliggjort
27.06.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Rejsegarantifonden

Vindere

Assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder

(12.11.2016)
SOS International A/S
Nitrivej 6
2000 Frederiksberg

Allonge til aftale om assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder

(28.02.2022)
SOS International A/S
Nitivej 6
2000 Frederiksberg

Assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder


Rejsegarantifonden

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rejsegarantifonden
CVR-nummer: 86484218
Røjelskær 11, 3.
Holte
2840
Danmark
Kontaktperson: Christian Springborg
E-mail: cs@rejsegarantifonden.dk
NUTS-kode: DK013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rejsegarantifonden.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.rejsegarantifonden.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Bech-Bruun
Langelinie Allé 35
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Carsten Sommer Andersen
E-mail: CSA@bechbruun.com
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.bechbruun.com

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Bech-Bruun
Langelinie Allé 35
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Carsten Sommer Andersen
E-mail: CSA@bechbruun.com
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.bechbruun.com

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
66510000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på assistance til rejsende i tilfælde af økonomiske vanskeligheder hos rejseudbydere, som er omfattet af Rejsegarantifondens dækning. Ordregiver yder bistand til såvel strandede rejsekunder, som ikke-strandede rejsekunder.

Kontrakten indgås for en tidsubegrænset periode med forventet ikrafttræden den 1.1.2017.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
63510000
63511000
63513000
63515000
63516000
79430000
79512000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet gennemføres i overensstemmelse med afsnit II i Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015).

Ordregivers dækning er reguleret i Rejsegarantifondsloven (lovbekendtgørelse nr. 1101 af 3.9.2015) og Bekendtgørelse om registrering, garantistillelse m.v. i Rejsegarantifonden (bekendtgørelse nr. 1421 af 3.12.2015).

For kontrakten gælder, at denne giver ordregiver ret men ikke pligt til at indkøbe de af kontrakten omfattede ydelser på de vilkår, som fremgår heraf. Ordregiver forpligter sig derfor ikke med kontrakten til at aftage en bestemt mængde ydelser.

Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i opgavebeskrivelsen til kontrakten (bilag 1).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2017
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

(1) Gennemsnitlig årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår

(2) Soliditetsgrad (soliditetsgrad = egenkapital / aktiver i alt * 100) i det seneste disponible regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

(1) Den gennemsnitlige årsomsætning skal udgøre minimum 100 000 000.00 DKK (ekskl. moms)

(2) Soliditetsgraden skal være på minimum 10 %.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

(1) Udførelse af tjenesteydelser af den anførte type.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

(1) Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 1 levering af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand, herunder drift af alarmcentral, bestilling af indkvartering og bestilling af transport for rejsende med meget kort varsel. Ordregiver anser ikke almindelig aktivitet som rejsebureau eller tilsvarende som tjenesteydelser, der har lighed med kontraktens genstand.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Leverandøren skal stille en vagtcentral, som er bemandet og åben for personlig betjening af telefonopkald 24 timer i døgnet, til rådighed.

Telefonopkald og e-mails samt strandede rejsekunders behov skal kunne håndteres på både flydende dansk og flydende engelsk.

Håndtering af strandede rejsekunders behov skal påbegyndes senest 1 time efter, at ordregiver har henvendt sig til leverandøren med behov for assistance.

Ventetiden for en samtale med en kvalificeret sagsbehandler ved telefonopkald til vagtcentralen må ikke overstige 5 minutter ved en belastning på 1 000 opkald på 24 timer.

Ventetiden for besvarelse af e-mails af en kvalificeret sagsbehandler ved henvendelse til vagtcentralen må ikke overstige 24 timer ved en belastning på 1 000 e-mails på 24 timer.

Leverandøren skal indledningsvis afholde nettoudgifter i forbindelse med strandede rejsekunders behov i i udlandet, herunder til indkvartering, transport med fly, tog, bus og taxa samt ledsagelse mv.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/08/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 12/08/2016
Tidspunkt: 12:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgiver er ikke berettiget til at være til stede ved ordregivers åbning af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

(1) Udbudsmaterialet og eventuelle supplerende oplysninger, herunder besvarelse af spørgsmål og ændringer i udbudsmaterialet vil være tilgængeligt via den i del I.3) anførte internetadresse. Tilbudsgiver opfordres til at sikre, at udbudsmaterialet er fuldstændigt, og er selv ansvarlig for løbende at holde sig opdateret om supplerende oplysninger på ovenstående hjemmeside.

(2) Udbudsmaterialet vil være offentligt tilgængeligt fra den 24.6.2016.

(3) Alle henvendelser til ordregiver forud for afgivelse af tilbud skal foregå på dansk og ske skriftligt til den i del I.3) anførte kontaktperson via e-mail. Ved henvendelser bedes »Assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder, 023243-0081« være anført i e-mailens emnefelt. Der kan ikke rettes telefoniske eller personlige henvendelser vedrørende udbuddet.

(4) Tilbud bedes afgivet i: 1 underskrevet original med alle bilag, 2 fysiske kopier med alle bilag og 1 elektronisk kopi med alle bilag (gerne på USB).

(5) Tilbud skal være på dansk. Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer og egnethedsdokumentation må dog gerne være formuleret på engelsk, svensk og norsk.

(6) Ordregiver har fastsat særlige vilkår for tilbud afgivet af en sammenslutning af økonomiske aktører og hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager i forbindelse med udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om indgåelse af kontrakt.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/06/2016

Send til en kollega

0.047