Fakta om udbudet
Udbyder
Rejsegarantifonden
Vindere
Assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder
(12.11.2016)
SOS International A/S
Nitrivej 6
2000 Frederiksberg
Allonge til aftale om assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder
(28.02.2022)
SOS International A/S
Nitivej 6
2000 Frederiksberg
Assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder
Rejsegarantifonden
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 86484218
Røjelskær 11, 3.
Holte
2840
Danmark
Kontaktperson: Christian Springborg
E-mail: cs@rejsegarantifonden.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rejsegarantifonden.dk
Langelinie Allé 35
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Carsten Sommer Andersen
E-mail: CSA@bechbruun.com
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.bechbruun.com
Langelinie Allé 35
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Carsten Sommer Andersen
E-mail: CSA@bechbruun.com
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.bechbruun.com
Del II: Genstand
Assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder.
Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på assistance til rejsende i tilfælde af økonomiske vanskeligheder hos rejseudbydere, som er omfattet af Rejsegarantifondens dækning. Ordregiver yder bistand til såvel strandede rejsekunder, som ikke-strandede rejsekunder.
Kontrakten indgås for en tidsubegrænset periode med forventet ikrafttræden den 1.1.2017.
Udbuddet gennemføres i overensstemmelse med afsnit II i Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015).
Ordregivers dækning er reguleret i Rejsegarantifondsloven (lovbekendtgørelse nr. 1101 af 3.9.2015) og Bekendtgørelse om registrering, garantistillelse m.v. i Rejsegarantifonden (bekendtgørelse nr. 1421 af 3.12.2015).
For kontrakten gælder, at denne giver ordregiver ret men ikke pligt til at indkøbe de af kontrakten omfattede ydelser på de vilkår, som fremgår heraf. Ordregiver forpligter sig derfor ikke med kontrakten til at aftage en bestemt mængde ydelser.
Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i opgavebeskrivelsen til kontrakten (bilag 1).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
(1) Gennemsnitlig årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår
(2) Soliditetsgrad (soliditetsgrad = egenkapital / aktiver i alt * 100) i det seneste disponible regnskabsår.
(1) Den gennemsnitlige årsomsætning skal udgøre minimum 100 000 000.00 DKK (ekskl. moms)
(2) Soliditetsgraden skal være på minimum 10 %.
(1) Udførelse af tjenesteydelser af den anførte type.
(1) Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 1 levering af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand, herunder drift af alarmcentral, bestilling af indkvartering og bestilling af transport for rejsende med meget kort varsel. Ordregiver anser ikke almindelig aktivitet som rejsebureau eller tilsvarende som tjenesteydelser, der har lighed med kontraktens genstand.
Leverandøren skal stille en vagtcentral, som er bemandet og åben for personlig betjening af telefonopkald 24 timer i døgnet, til rådighed.
Telefonopkald og e-mails samt strandede rejsekunders behov skal kunne håndteres på både flydende dansk og flydende engelsk.
Håndtering af strandede rejsekunders behov skal påbegyndes senest 1 time efter, at ordregiver har henvendt sig til leverandøren med behov for assistance.
Ventetiden for en samtale med en kvalificeret sagsbehandler ved telefonopkald til vagtcentralen må ikke overstige 5 minutter ved en belastning på 1 000 opkald på 24 timer.
Ventetiden for besvarelse af e-mails af en kvalificeret sagsbehandler ved henvendelse til vagtcentralen må ikke overstige 24 timer ved en belastning på 1 000 e-mails på 24 timer.
Leverandøren skal indledningsvis afholde nettoudgifter i forbindelse med strandede rejsekunders behov i i udlandet, herunder til indkvartering, transport med fly, tog, bus og taxa samt ledsagelse mv.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver er ikke berettiget til at være til stede ved ordregivers åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
(1) Udbudsmaterialet og eventuelle supplerende oplysninger, herunder besvarelse af spørgsmål og ændringer i udbudsmaterialet vil være tilgængeligt via den i del I.3) anførte internetadresse. Tilbudsgiver opfordres til at sikre, at udbudsmaterialet er fuldstændigt, og er selv ansvarlig for løbende at holde sig opdateret om supplerende oplysninger på ovenstående hjemmeside.
(2) Udbudsmaterialet vil være offentligt tilgængeligt fra den 24.6.2016.
(3) Alle henvendelser til ordregiver forud for afgivelse af tilbud skal foregå på dansk og ske skriftligt til den i del I.3) anførte kontaktperson via e-mail. Ved henvendelser bedes »Assistance ved rejseudbyderes økonomiske vanskeligheder, 023243-0081« være anført i e-mailens emnefelt. Der kan ikke rettes telefoniske eller personlige henvendelser vedrørende udbuddet.
(4) Tilbud bedes afgivet i: 1 underskrevet original med alle bilag, 2 fysiske kopier med alle bilag og 1 elektronisk kopi med alle bilag (gerne på USB).
(5) Tilbud skal være på dansk. Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer og egnethedsdokumentation må dog gerne være formuleret på engelsk, svensk og norsk.
(6) Ordregiver har fastsat særlige vilkår for tilbud afgivet af en sammenslutning af økonomiske aktører og hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klager i forbindelse med udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om indgåelse af kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk