23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.03.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Solrød Kommune

Befordring for Solrød Kommune


Solrød Kommune

183397-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Specialiseret personbefordring ad vej – Befordring for Solrød Kommune
OJ S 62/2024 27/03/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn : Solrød Kommune
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel : Befordring for Solrød Kommune
Beskrivelse : Udbuddet vedrører befordring af Borgere visiteret af Solrød Kommune.
Identifikator for proceduren : 67ee2794-2265-4601-a572-eb093692abeb
Intern identifikator : 88.20.04.Ø54-6-23
Type af procedure : Åben
Proceduren er en hasteprocedure : nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering   ( cpv ): 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
2.1.2.
Udførelsessted
By : Solrød Strand
Postnummer : 2680
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 29 400 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 44 100 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud : 7
Betingelser for kontrakten :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver : 7
2.1.6.
Grunde til udelukkelse :
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:<p/>a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,<p/>b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,<p/>c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og<p/>d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt : LOT-0001
Titel : Delaftale 1: Den almene folkeskole - specialklasser, specialsvømning og sygetransport
Beskrivelse : Befordring af elever til specialklasser og specialsvømning, samt Sygetransport af elever til Solrød kommunes folkeskoler.
Intern identifikator : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering   ( cpv ): 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
By : Solrød Strand
Postnummer : 2680
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato : 01/07/2024
Varigheds slutdato : 30/06/2030
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 3 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 4 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10% i det senest afsluttede årsregnskab.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Have en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækning på minimum 10.000.00,00 kr.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal for at være egnet opfylde følgende krav til egnethed: • Have den nødvendige tilladelse i henhold til lov om buskørsel (buskørselsloven) og/eller • i henhold til lov om taxikørsel (taxiloven).
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise referencer på to tilsvarende Aftaler inden for de seneste tre år og dermed kunne vise erfaring med tilsvarende ydelser. Kravet gælder for hver delaftale, det vil sige to referencer på hver af de delaftaler der afgives tilbud på. Følgende skal oplyses for hver reference: • Referencens navn og kontaktoplysninger • Opgavens indhold og omfang • Angive Kontrakt- eller Aftaleperioden
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (pointantal, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (pointantal, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 29/04/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 6   Måned
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Indhentning af manglende dokumenter efter tilbudsfristen gælder ikke bilag 2 og bilag 4.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 29/04/2024   12:00:00 (UTC+2)
Sted : Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Der kræves en fortrolighedsaftale : ja
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Begrundelse for rammeaftalens varighed : Det vurderes, at for dele af den kommende aftale, kan der ske en del variation i kørselsbehovet, ligesom der er mulighed for, at der foretages politiske prioriteringer, der påvirker mængden af kørsler under aftalen. Det vurderes derfor, at den kommende aftaleform er en Rammeaftale. Udbud på befordring indebærer en stor og omfattende proces med inddragelse af mange interessenter. Endvidere er der behov for høj leveringssikkerhed i aftaleperioden grundet, at den leverede ydelse ofte omfatter kørsel af borgere med særlige behov samt børn og ældre. Derfor vil det være hensigtsmæssigt med en længere aftaleperiode end de 4 år jf. udbudslovens §95, stk. 2. Den kommende Rammeaftale vil derfor have en løbetid på 6 år.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling : Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Solrød Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Solrød Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Solrød Kommune
Organisation, der behandler tilbud : Solrød Kommune
5.1.
Delkontrakt : LOT-0002
Titel : Delaftale 2: Den almene folkeskole - svømmekørsel og idrætskørsel
Beskrivelse : Befordring af elever til svømning og idræt i Solrød Kommune.
Intern identifikator : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering   ( cpv ): 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
By : Solrød Strand
Postnummer : 2680
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato : 01/07/2024
Varigheds slutdato : 30/06/2030
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 1 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 2 250 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10% i det senest afsluttede årsregnskab.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Have en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækning på minimum 10.000.00,00 kr.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal for at være egnet opfylde følgende krav til egnethed: • Have den nødvendige tilladelse i henhold til lov om buskørsel (buskørselsloven) og/eller • i henhold til lov om taxikørsel (taxiloven).
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise referencer på to tilsvarende Aftaler inden for de seneste tre år og dermed kunne vise erfaring med tilsvarende ydelser. Kravet gælder for hver delaftale, det vil sige to referencer på hver af de delaftale der afgives tilbud på. Følgende skal oplyses for hver reference: • Referencens navn og kontaktoplysninger • Opgavens indhold og omfang • Angive Kontrakt- eller Aftaleperioden
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (pointantal, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (pointantal, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 29/04/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 6   Måned
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Indhentning af manglende dokumenter efter tilbudsfristen gælder ikke bilag 2 og bilag 4.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 29/04/2024   12:00:00 (UTC+2)
Sted : Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Der kræves en fortrolighedsaftale : ja
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Begrundelse for rammeaftalens varighed : Det vurderes, at for dele af den kommende aftale, kan der ske en del variation i kørselsbehovet, ligesom der er mulighed for, at der foretages politiske prioriteringer, der påvirker mængden af kørsler under aftalen. Det vurderes derfor, at den kommende aftaleform er en Rammeaftale. Udbud på befordring indebærer en stor og omfattende proces med inddragelse af mange interessenter. Endvidere er der behov for høj leveringssikkerhed i aftaleperioden grundet, at den leverede ydelse ofte omfatter kørsel af borgere med særlige behov samt børn og ældre. Derfor vil det være hensigtsmæssigt med en længere aftaleperiode end de 4 år jf. udbudslovens §95, stk. 2. Den kommende Rammeaftale vil derfor have en løbetid på 6 år.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling : Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Solrød Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Solrød Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Solrød Kommune
Organisation, der behandler tilbud : Solrød Kommune
5.1.
Delkontrakt : LOT-0003
Titel : Delaftale 3: Naturbørnehaven
Beskrivelse : Befordring af børnehavebørn til og fra Naturbørnehaven.
Intern identifikator : 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering   ( cpv ): 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
By : Solrød Strand
Postnummer : 2680
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato : 01/07/2024
Varigheds slutdato : 30/06/2030
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 2 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 4 050 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10% i det senest afsluttede årsregnskab.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Have en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækning på minimum 10.000.00,00 kr.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal for at være egnet opfylde følgende krav til egnethed: • Have den nødvendige tilladelse i henhold til lov om buskørsel (buskørselsloven) og/eller • i henhold til lov om taxikørsel (taxiloven).
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise referencer på to tilsvarende Aftaler inden for de seneste tre år og dermed kunne vise erfaring med tilsvarende ydelser. Kravet gælder for hver delaftale, det vil sige to referencer på hver af de delaftale der afgives tilbud på. Følgende skal oplyses for hver reference: • Referencens navn og kontaktoplysninger • Opgavens indhold og omfang • Angive Kontrakt- eller Aftaleperioden
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (pointantal, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (pointantal, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 29/04/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 6   Måned
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Indhentning af manglende dokumenter efter tilbudsfristen gælder ikke bilag 2 og bilag 4.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 29/04/2024   12:00:00 (UTC+2)
Sted : Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Der kræves en fortrolighedsaftale : ja
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Begrundelse for rammeaftalens varighed : Det vurderes, at for dele af den kommende aftale, kan der ske en del variation i kørselsbehovet, ligesom der er mulighed for, at der foretages politiske prioriteringer, der påvirker mængden af kørsler under aftalen. Det vurderes derfor, at den kommende aftaleform er en Rammeaftale. Udbud på befordring indebærer en stor og omfattende proces med inddragelse af mange interessenter. Endvidere er der behov for høj leveringssikkerhed i aftaleperioden grundet, at den leverede ydelse ofte omfatter kørsel af borgere med særlige behov samt børn og ældre. Derfor vil det være hensigtsmæssigt med en længere aftaleperiode end de 4 år jf. udbudslovens §95, stk. 2. Den kommende Rammeaftale vil derfor have en løbetid på 6 år.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling : Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Solrød Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Solrød Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Solrød Kommune
Organisation, der behandler tilbud : Solrød Kommune
5.1.
Delkontrakt : LOT-0004
Titel : Delaftale 4: Center for Børn og Familier
Beskrivelse : Befordring af børn og unge for Center for Børn og Familier samt børn til Kognitiv motorisk træning (KMT).
Intern identifikator : 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering   ( cpv ): 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
By : Solrød Strand
Postnummer : 2680
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato : 01/07/2024
Varigheds slutdato : 30/06/2030
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 6 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 9 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10% i det senest afsluttede årsregnskab.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Have en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækning på minimum 10.000.00,00 kr.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal for at være egnet opfylde følgende krav til egnethed: • Have den nødvendige tilladelse i henhold til lov om buskørsel (buskørselsloven) og/eller • i henhold til lov om taxikørsel (taxiloven).
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise referencer på to tilsvarende Aftaler inden for de seneste tre år og dermed kunne vise erfaring med tilsvarende ydelser. Kravet gælder for hver delaftale, det vil sige to referencer på hver af de delaftale der afgives tilbud på. Følgende skal oplyses for hver reference: • Referencens navn og kontaktoplysninger • Opgavens indhold og omfang • Angive Kontrakt- eller Aftaleperioden
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (pointantal, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (pointantal, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 29/04/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 6   Måned
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Indhentning af manglende dokumenter efter tilbudsfristen gælder ikke bilag 2 og bilag 4.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 29/04/2024   12:00:00 (UTC+2)
Sted : Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Der kræves en fortrolighedsaftale : ja
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Begrundelse for rammeaftalens varighed : Det vurderes, at for dele af den kommende aftale, kan der ske en del variation i kørselsbehovet, ligesom der er mulighed for, at der foretages politiske prioriteringer, der påvirker mængden af kørsler under aftalen. Det vurderes derfor, at den kommende aftaleform er en Rammeaftale. Udbud på befordring indebærer en stor og omfattende proces med inddragelse af mange interessenter. Endvidere er der behov for høj leveringssikkerhed i aftaleperioden grundet, at den leverede ydelse ofte omfatter kørsel af borgere med særlige behov samt børn og ældre. Derfor vil det være hensigtsmæssigt med en længere aftaleperiode end de 4 år jf. udbudslovens §95, stk. 2. Den kommende Rammeaftale vil derfor have en løbetid på 6 år.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling : Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Solrød Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Solrød Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Solrød Kommune
Organisation, der behandler tilbud : Solrød Kommune
5.1.
Delkontrakt : LOT-0005
Titel : Delaftale 5: Genoptræningen, Borgerservice samt Visitationen
Beskrivelse : Befordring af Borgere til Genoptræning samt befordring af Borgere for Borgerservice og Visitationen.
Intern identifikator : 5
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering   ( cpv ): 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
By : Solrød Strand
Postnummer : 2680
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato : 01/07/2024
Varigheds slutdato : 30/06/2030
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 1 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 2 700 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgiver skal have en
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Have en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækning på minimum 10.000.00,00 kr.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal for at være egnet opfylde følgende krav til egnethed: • Have den nødvendige tilladelse i henhold til lov om buskørsel (buskørselsloven) og/eller • i henhold til lov om taxikørsel (taxiloven).
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise referencer på to tilsvarende Aftaler inden for de seneste tre år og dermed kunne vise erfaring med tilsvarende ydelser. Kravet gælder for hver delaftale, det vil sige to referencer på hver af de delaftale der afgives tilbud på. Følgende skal oplyses for hver reference: • Referencens navn og kontaktoplysninger • Opgavens indhold og omfang • Angive Kontrakt- eller Aftaleperioden
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (pointantal, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (pointantal, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 29/04/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 6   Måned
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Indhentning af manglende dokumenter efter tilbudsfristen gælder ikke bilag 2 og bilag 4.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 29/04/2024   12:00:00 (UTC+2)
Sted : Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Der kræves en fortrolighedsaftale : ja
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Begrundelse for rammeaftalens varighed : Det vurderes, at for dele af den kommende aftale, kan der ske en del variation i kørselsbehovet, ligesom der er mulighed for, at der foretages politiske prioriteringer, der påvirker mængden af kørsler under aftalen. Det vurderes derfor, at den kommende aftaleform er en Rammeaftale. Udbud på befordring indebærer en stor og omfattende proces med inddragelse af mange interessenter. Endvidere er der behov for høj leveringssikkerhed i aftaleperioden grundet, at den leverede ydelse ofte omfatter kørsel af borgere med særlige behov samt børn og ældre. Derfor vil det være hensigtsmæssigt med en længere aftaleperiode end de 4 år jf. udbudslovens §95, stk. 2. Den kommende Rammeaftale vil derfor have en løbetid på 6 år.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling : Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Solrød Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Solrød Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Solrød Kommune
Organisation, der behandler tilbud : Solrød Kommune
5.1.
Delkontrakt : LOT-0006
Titel : Delaftale 6: Daghjem
Beskrivelse : Befordring af ældre til Daghjem på Aktivitets og frivillighedscenteret.
Intern identifikator : 6
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering   ( cpv ): 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
By : Solrød Strand
Postnummer : 2680
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato : 01/07/2024
Varigheds slutdato : 30/06/2030
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 3 600 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 5 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgiver skal have en
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Have en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækning på minimum 10.000.00,00 kr.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal for at være egnet opfylde følgende krav til egnethed: • Have den nødvendige tilladelse i henhold til lov om buskørsel (buskørselsloven) og/eller • i henhold til lov om taxikørsel (taxiloven).
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise referencer på to tilsvarende Aftaler inden for de seneste tre år og dermed kunne vise erfaring med tilsvarende ydelser. Kravet gælder for hver delaftale, det vil sige to referencer på hver af de delaftale der afgives tilbud på. Følgende skal oplyses for hver reference: • Referencens navn og kontaktoplysninger • Opgavens indhold og omfang • Angive Kontrakt- eller Aftaleperioden
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (pointantal, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (pointantal, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 29/04/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 6   Måned
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Indhentning af manglende dokumenter efter tilbudsfristen gælder ikke bilag 2 og bilag 4.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 29/04/2024   12:00:00 (UTC+2)
Sted : Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Der kræves en fortrolighedsaftale : ja
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Begrundelse for rammeaftalens varighed : Det vurderes, at for dele af den kommende aftale, kan der ske en del variation i kørselsbehovet, ligesom der er mulighed for, at der foretages politiske prioriteringer, der påvirker mængden af kørsler under aftalen. Det vurderes derfor, at den kommende aftaleform er en Rammeaftale. Udbud på befordring indebærer en stor og omfattende proces med inddragelse af mange interessenter. Endvidere er der behov for høj leveringssikkerhed i aftaleperioden grundet, at den leverede ydelse ofte omfatter kørsel af borgere med særlige behov samt børn og ældre. Derfor vil det være hensigtsmæssigt med en længere aftaleperiode end de 4 år jf. udbudslovens §95, stk. 2. Den kommende Rammeaftale vil derfor have en løbetid på 6 år.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling : Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Solrød Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Solrød Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Solrød Kommune
Organisation, der behandler tilbud : Solrød Kommune
5.1.
Delkontrakt : LOT-0007
Titel : Delaftale 7: Center for Borgerservice, Job og Social
Beskrivelse : Befordring af Borgere for Center for Borgerservice, Job og Social.
Intern identifikator : 7
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering   ( cpv ): 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
By : Solrød Strand
Postnummer : 2680
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato : 01/07/2024
Varigheds slutdato : 30/06/2030
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 10 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 16 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår. • Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10% i det senest afsluttede årsregnskab.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal, for at være egnet, opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen: • Have en gyldig erhvervsansvarsforsikring med en dækning på minimum 10.000.00,00 kr.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal for at være egnet opfylde følgende krav til egnethed: • Have den nødvendige tilladelse i henhold til lov om buskørsel (buskørselsloven) og/eller • i henhold til lov om taxikørsel (taxiloven).
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise referencer på to tilsvarende Aftaler inden for de seneste tre år og dermed kunne vise erfaring med tilsvarende ydelser. Kravet gælder for hver delaftale, det vil sige to referencer på hver af de delaftale der afgives tilbud på. Følgende skal oplyses for hver reference: • Referencens navn og kontaktoplysninger • Opgavens indhold og omfang • Angive Kontrakt- eller Aftaleperioden
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Vægtning (pointantal, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bæredygtighed
Vægtning (pointantal, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 29/04/2024   10:00:00 (UTC+2)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt : 6   Måned
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Indhentning af manglende dokumenter efter tilbudsfristen gælder ikke bilag 2 og bilag 4.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 29/04/2024   12:00:00 (UTC+2)
Sted : Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbuddene.
Betingelser for kontrakten :
Der kræves en fortrolighedsaftale : ja
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Begrundelse for rammeaftalens varighed : Det vurderes, at for dele af den kommende aftale, kan der ske en del variation i kørselsbehovet, ligesom der er mulighed for, at der foretages politiske prioriteringer, der påvirker mængden af kørsler under aftalen. Det vurderes derfor, at den kommende aftaleform er en Rammeaftale. Udbud på befordring indebærer en stor og omfattende proces med inddragelse af mange interessenter. Endvidere er der behov for høj leveringssikkerhed i aftaleperioden grundet, at den leverede ydelse ofte omfatter kørsel af borgere med særlige behov samt børn og ældre. Derfor vil det være hensigtsmæssigt med en længere aftaleperiode end de 4 år jf. udbudslovens §95, stk. 2. Den kommende Rammeaftale vil derfor have en løbetid på 6 år.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling : Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Solrød Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Solrød Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Solrød Kommune
Organisation, der behandler tilbud : Solrød Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Solrød Kommune
Registreringsnummer : 68534917
Postadresse : Solrød Center 1    
By : Solrød
Postnummer : 2680
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Heidi Jensen
E-mail : htj@solrod.dk
Telefon : +45 56182255
Internetadresse : https://www.solrod.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Land : Danmark
Telefon : +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : db77c39d-d5a0-46bb-b3a9-aacb3fc2c953   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 26/03/2024   11:22:24 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 26/03/2024   12:01:31 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 183397-2024
EUT-S-nummer : 62/2024
Offentliggørelsesdato : 27/03/2024

Send til en kollega

0.062