Fakta om udbudet
Udbyder
Den danske stat /ved Moderniseringsstyrelsen
Rammeaftale vedrørende indkøb af flytteydelser (Flytteaftalen)
Den danske stat /ved Moderniseringsstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
10213231
Landgreven 4, Postboks 2193
København K
1017
Danmark
Kontaktperson: Silas Bøcher Knudsen & Rikke Skovgård Hansen
Telefon: +45 33928000
E-mail: flytteydelser@modst.dk
Fax: +45 33928896
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://modst.dk/
Internetadresse for køberprofilen: http://statensindkøb.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende indkøb af flytteydelser (Flytteaftalen).
Moderniseringsstyrelsen har udbudt rammeaftale vedrørende flytteydelser på vegne af hele staten. Rammeaftalen er opdelt i 5 delaftaler. Ydelsens nærmere indhold og opdeling i delaftaler følger af udbudsbekendtgørelse 2016/S 126-225295, punkt. II.2.4) samt udbudsmaterialet.
Delaftale 1 — Nordjylland og nordlige del af Midtjylland
Nordjylland og nordlige del af Midtjylland.
Se punkt II.1.4).
Delaftale 2 –Sydjylland og sydlige del af Midtjylland
Sydjylland og sydlige del af Midtjylland.
Se punkt II.1.4).
Delaftale 2 — Fyn
Fyn.
Se punkt II.1.4).
Delaftale 4 — Sjælland og Bornholm (minus hovedstaden og nordlige del af Sjælland)
Sjælland og Bornholm (minus hovedstaden og nordlige del af Sjælland).
Se punkt II.1.4).
Delaftale 5 — Hovedstaden og nordlige del af Sjælland
Hovedstaden og nordlige del af Sjælland.
Se punkt II.1.4).
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 1 — Nordjylland og nordlige del af Midtjylland
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 2 –Sydjylland og sydlige del af Midtjylland
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 2 — Fyn
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 4 — Sjælland og Bornholm (minus hovedstaden og nordlige del af Sjælland)
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 5 — Hovedstaden og nordlige del af Sjælland
Del VI: Supplerende oplysninger
Ved prækvalifikationsfristen den 22.8.2016 havde 14 virksomheder anmodet om prækvalifikation til at afgive tilbud på flytteaftalen. Moderniseringsstyrelsen havde forventninger om at prækvalificere seks virksomheder til at afgive tilbud på delaftale 1, 2, 3 og 4 samt 8 virksomheder til at afgive tilbud på delaftale 5. Ved gennemgang af anmodningerne viste det sig, at syv af anmodningerne om prækvalifikation var ukonditionsmæssige. Dette medførte, at antallet af konditionsmæssige anmodninger ikke nåede op på det antal, Moderniseringsstyrelsen havde forudsat at ville prækvalificere for at opnå den bedst muligt konkurrence. På denne baggrund annulleres udbuddet af flytteaftalen. Moderniseringsstyrelsen genudbyder aftalen snarest muligt.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen Efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens §171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk