Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Besøgsdistrikt Odense (ekskl. nattevagt)
(25.11.2016)
Taxa Syd a.m.b.a.
Ove Gjeddes Vej 16
5220 Odense SØ
Besøgsdistrikt Region Syddanmark (kun nattevagt)
(25.11.2016)
Taxa Syd a.m.b.a.
Ove Gjeddes Vej 16
5220 Odense SØ
Besøgsdistrikt Kolding (ekskl. nattevagt)
(25.11.2016)
Vojens Taxi og Servicetrafik ApS
6500
6500 Vojens
Besøgsdistrikt Aabenraa (ekskl. nattevagt)
(25.11.2016)
Vojens Taxi og Servicetrafik ApS
Dyssebakken 65
6500 Vojens
Besøgsdistrikt Esbjerg (ekskl. nattevagt)
(25.11.2016)
DanTaxi Administrationen A/S
Jernbane Allé 68
2720 Vanløse
Lægevagtskørsel i Region Syddanmark
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Mikael Harild
Telefon: +45 76631403
E-mail: Mikael.Harild@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Mikael Harild. Tilbud skal dog fremsendes/afleveres til receptionen.
Telefon: +45 76631403
E-mail: Mikael.Harild@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rsyd.dk
Del II: Genstand
Udbud af lægevagtskørsel i Region Syddanmark.
Udbuddet vedrører Region Syddanmarks indkøb af lægevagtskørsel.
Udbuddet omfatter således kørsel med vagtlæger i Region Syddanmark, når disse læger skal på hjemmebesøg mm. i forbindelse med deres vagter. Den enkelte vagtlæge vælger selv, om han/hun vil benytte sig af regionens kørselsordning. Vagtlægerne aflægger i alt ca. 53 000 hjemmebesøg pr. år hos borgere i regionen.
Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser og det forventede omfang.
Der udbydes 5 delkontrakter:
1) Besøgsdistrikt Odense (ekskl. nattevagt)
2) Besøgsdistrikt Kolding (ekskl. nattevagt)
3) Besøgsdistrikt Esbjerg (ekskl. nattevagt)
4) Besøgsdistrikt Aabenraa (ekskl. nattevagt) og
5) Besøgsdistrikt Region Syddanmark (kun nattevagt).
Besøgsdistrikt Odense (ekskl. nattevagt)
Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre på Fyn. Se detaljeret beskrivelse i Kontraktbilag 2 (pkt. 2.3).
Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.
På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.
Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre på Fyn i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):
Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00
Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00
Der skønnes at være 15 803 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.
Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.
Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.
Besøgsdistrikt Kolding (ekskl. nattevagt)
Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Kolding. Se detaljeret beskrivelse i Kontraktbilag 2 (pkt. 2.3).
Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.
På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.
Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Kolding i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):
Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00
Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00
Der skønnes at være 9 228 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.
Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.
Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.
Besøgsdistrikt Esbjerg (ekskl. nattevagt)
Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Esbjerg. Se detaljeret beskrivelse i Kontraktbilag 2 (pkt. 2.3).
Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.
På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.
Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Esbjerg i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):
Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00
Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00
Der skønnes at være 6 910 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.
Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.
Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.
Besøgsdistrikt Aabenraa (ekskl. nattevagt)
Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Aabenraa. Se detaljeret beskrivelse i Kontraktbilag 2 (pkt. 2.3).
Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.
På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.
Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Aabenraa i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):
Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00
Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00
Der skønnes at være 5 948 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.
Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.
Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.
Besøgsdistrikt Region Syddanmark (kun nattevagt)
Delkontrakten omfatter kørsel i hele Region Syddanmark.
Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.
På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.
Delkontrakten omfatter kørsel i hele Region Syddanmark i følgende vagtperiode (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):
Hverdage og øvrige dage fra kl. 23:00 til kl. 8:00
Der skønnes at være 14 279 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.
Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.
Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.
Udførelse af opgaven med lægevagtskørsel kræver i henhold til Kontrakten taxibevilling eller limousinetilladelse eller tilsvarende fra og med kontraktstart. Tilbudsgiver kan opfylde kravet om tilladelse/bevilling enten selv eller via underleverandører. Det lægges uden yderligere erklæring (end underskriften af Kontraktbilag 2) herom til grund, at tilbudsgiver selv eller via dennes aftaler med underleverandører vil være i stand til at løse opgaven med fornøden tilladelse/bevilling til at udføre den af Kontrakten omfattede kørsel. Tilbudsgiver indestår blot herfor ved tilbudsafgivelse, og der skal derfor ikke fremsendes dokumentation herfor forud for kontraktstart.
Tilbudsgiver skal derimod — i ESPD — som en del af tilbuddet oplyse, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de udelukkelsesgrunde, som fremgår af pkt. VI.3).
Der stilles ikke krav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet.
Tilbudsgiver skal fremsende en referenceliste:
Tilbudsgiver skal i ESPD del IV C i punktet »For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type« som foreløbigt bevis udarbejde referenceliste for sammenlignelige ydelser leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover skal Tilbudsgiver angive størrelsesordenen (i form af beløb i DKK ekskl. moms).
Som endelig dokumentation for Tilbudsgiverens relevante erfaring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende underskrevet referenceliste, hvorefter Region Syddanmark forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører løbende levering af kørsel, eksempelvis lægevagtskørsel, patientkørsel eller kørsel med skoleelever. Der skal være tale om en kontrakt/rammeaftale med en offentlig eller privat virksomhed med en værdi på minimum 1,5 millioner danske kroner (ekskl. moms) pr. år.
Bemærk at tilbudsgiver, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6, har mulighed for at indgå i et konsortium eller basere sit tilbud på andres formåen.
Der henvises til Kontrakten.
Der gælder særlige vilkår for udførelsen af Kontrakten, herunder vedr. arbejdsmiljø (kontraktens pkt. 8.4), arbejdsklausul (Kontraktens pkt. 8.3), menneskerettigheder (kontraktens pkt. 19), straffeattester (kontraktens pkt. 8.7),databehandleraftale (kontraktens pkt. 18) og sikkerhedsstillelse (kontraktens pkt.10.5).
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
År 2021.
Tilbudsgiver skal i ESPD give oplysninger vedr. følgende udelukkelsesgrunde:
ESPD del III A: Grunde vedrørende straffedomme (alle punkter/grunde i del III A finder anvendelse og skal udfyldes)
ESPD del III B: Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger (alle punkter/grunde i del III B finder anvendelse og skal udfyldes). Ordregiveren vil udelukke en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, Tilbudsgiver er etableret.
ESPD del III C: Grunde vedrørende insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelse af erhvervet:
* Konkurs
* Insolvens
* Tvangsakkord uden for konkurs
* En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret
* Aktiver, der administreres af en kurator
* Erhvervsvirksomheden er indstillet
* Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
* Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
* Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
* Skyldig i afgivelse af groft urigtige oplysninger til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterier er opfyldt
* Skyldig i tilbageholdelse af sådanne oplysninger
* Ude af stand til at fremsende den supplerende dokumentation, som der anmodes om
* Uretmæssigt påvirket ordregiverens beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give Tilbudsgiver uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling (jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6).
Se yderligere udbudsbetingelsernes pkt. 6.
Ang. del IV.1.3: Der er tale om en enkelt aktør pr. delkontrakt.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres på Region Syddanmarks hjemmeside. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades fra https://regionsyddanmark.dk/wm218399 Evt. rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til Region Syddanmark vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Interesserede virksomheder skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.
Bemærk at oplysninger vedr. tilbudsgivers egnethed mv. skal afgives via »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (også benævnt »ESPD«). Se yderligere udbudsbetingelsernes pkt. 6.
Tilbuddet skal fremsendes/afleveres til den adresse, der fremgår af Del I.3). Antallet af eksemplarer fremgår af udbudsbetingelserne. Tilbud kan ikke fremsendes via e-mail.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk