23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 174-312482
Offentliggjort
09.09.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

Besøgsdistrikt Odense (ekskl. nattevagt)

(25.11.2016)
Taxa Syd a.m.b.a.
Ove Gjeddes Vej 16
5220 Odense SØ

Besøgsdistrikt Region Syddanmark (kun nattevagt)

(25.11.2016)
Taxa Syd a.m.b.a.
Ove Gjeddes Vej 16
5220 Odense SØ

Besøgsdistrikt Kolding (ekskl. nattevagt)

(25.11.2016)
Vojens Taxi og Servicetrafik ApS
6500
6500 Vojens

Besøgsdistrikt Aabenraa (ekskl. nattevagt)

(25.11.2016)
Vojens Taxi og Servicetrafik ApS
Dyssebakken 65
6500 Vojens

Besøgsdistrikt Esbjerg (ekskl. nattevagt)

(25.11.2016)
DanTaxi Administrationen A/S
Jernbane Allé 68
2720 Vanløse

Lægevagtskørsel i Region Syddanmark


Region Syddanmark

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Mikael Harild
Telefon: +45 76631403
E-mail: Mikael.Harild@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://regionsyddanmark.dk/wm218399
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Region Syddanmark — att. Receptionen
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Mikael Harild. Tilbud skal dog fremsendes/afleveres til receptionen.
Telefon: +45 76631403
E-mail: Mikael.Harild@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.rsyd.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af lægevagtskørsel i Region Syddanmark.

Sagsnr.: 16/18505
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60140000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører Region Syddanmarks indkøb af lægevagtskørsel.

Udbuddet omfatter således kørsel med vagtlæger i Region Syddanmark, når disse læger skal på hjemmebesøg mm. i forbindelse med deres vagter. Den enkelte vagtlæge vælger selv, om han/hun vil benytte sig af regionens kørselsordning. Vagtlægerne aflægger i alt ca. 53 000 hjemmebesøg pr. år hos borgere i regionen.

Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser og det forventede omfang.

Der udbydes 5 delkontrakter:

1) Besøgsdistrikt Odense (ekskl. nattevagt)

2) Besøgsdistrikt Kolding (ekskl. nattevagt)

3) Besøgsdistrikt Esbjerg (ekskl. nattevagt)

4) Besøgsdistrikt Aabenraa (ekskl. nattevagt) og

5) Besøgsdistrikt Region Syddanmark (kun nattevagt).

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 76 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 5
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Besøgsdistrikt Odense (ekskl. nattevagt)

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre på Fyn. Se detaljeret beskrivelse i Kontraktbilag 2 (pkt. 2.3).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.

På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre på Fyn i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):

Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00

Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00

Der skønnes at være 15 803 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Besøgsdistrikt Kolding (ekskl. nattevagt)

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Kolding. Se detaljeret beskrivelse i Kontraktbilag 2 (pkt. 2.3).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.

På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Kolding i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):

Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00

Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00

Der skønnes at være 9 228 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Besøgsdistrikt Esbjerg (ekskl. nattevagt)

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Esbjerg. Se detaljeret beskrivelse i Kontraktbilag 2 (pkt. 2.3).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.

På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Esbjerg i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):

Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00

Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00

Der skønnes at være 6 910 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Besøgsdistrikt Aabenraa (ekskl. nattevagt)

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Aabenraa. Se detaljeret beskrivelse i Kontraktbilag 2 (pkt. 2.3).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.

På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

Delkontrakten omfatter fortrinsvist kørsel i postnumre i og omkring Aabenraa i følgende vagtperioder (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):

Øvrige dage fra kl. 8:00 til kl. 16:00

Hverdage og øvrige dage fra kl. 16:00 til kl. 23:00

Der skønnes at være 5 948 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Besøgsdistrikt Region Syddanmark (kun nattevagt)

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

Delkontrakten omfatter kørsel i hele Region Syddanmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Som et led i aftalen mellem de praktiserende læger og Region Syddanmark om lægevagten, er der etableret en kørselsordning for de vagtlæger, som skal aflægge hjemmebesøg. Formålet med kørselsordningen er at opnå en sikker og effektiv udførelse af lægevagtbesøgene.

På den baggrund ønsker Region Syddanmark at lade kørslen med vagtlæger foretage af en ekstern leverandør. Leverandøren skal stille med såvel køretøj som chauffør.

Delkontrakten omfatter kørsel i hele Region Syddanmark i følgende vagtperiode (»hverdage« og »øvrige dage« er defineret i Kontraktens pkt. 2.4):

Hverdage og øvrige dage fra kl. 23:00 til kl. 8:00

Der skønnes at være 14 279 »kørselstimer« pr. år. under delkontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges af Region Syddanmark 2 gange med op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se pkt. II.2.7) vedr. forlængelse.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.

Udførelse af opgaven med lægevagtskørsel kræver i henhold til Kontrakten taxibevilling eller limousinetilladelse eller tilsvarende fra og med kontraktstart. Tilbudsgiver kan opfylde kravet om tilladelse/bevilling enten selv eller via underleverandører. Det lægges uden yderligere erklæring (end underskriften af Kontraktbilag 2) herom til grund, at tilbudsgiver selv eller via dennes aftaler med underleverandører vil være i stand til at løse opgaven med fornøden tilladelse/bevilling til at udføre den af Kontrakten omfattede kørsel. Tilbudsgiver indestår blot herfor ved tilbudsafgivelse, og der skal derfor ikke fremsendes dokumentation herfor forud for kontraktstart.

Tilbudsgiver skal derimod — i ESPD — som en del af tilbuddet oplyse, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de udelukkelsesgrunde, som fremgår af pkt. VI.3).

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der stilles ikke krav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal fremsende en referenceliste:

Tilbudsgiver skal i ESPD del IV C i punktet »For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type« som foreløbigt bevis udarbejde referenceliste for sammenlignelige ydelser leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover skal Tilbudsgiver angive størrelsesordenen (i form af beløb i DKK ekskl. moms).

Som endelig dokumentation for Tilbudsgiverens relevante erfaring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende underskrevet referenceliste, hvorefter Region Syddanmark forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører løbende levering af kørsel, eksempelvis lægevagtskørsel, patientkørsel eller kørsel med skoleelever. Der skal være tale om en kontrakt/rammeaftale med en offentlig eller privat virksomhed med en værdi på minimum 1,5 millioner danske kroner (ekskl. moms) pr. år.

Bemærk at tilbudsgiver, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6, har mulighed for at indgå i et konsortium eller basere sit tilbud på andres formåen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til Kontrakten.

Der gælder særlige vilkår for udførelsen af Kontrakten, herunder vedr. arbejdsmiljø (kontraktens pkt. 8.4), arbejdsklausul (Kontraktens pkt. 8.3), menneskerettigheder (kontraktens pkt. 19), straffeattester (kontraktens pkt. 8.7),databehandleraftale (kontraktens pkt. 18) og sikkerhedsstillelse (kontraktens pkt.10.5).

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/10/2016
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 13/04/2017
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 13/10/2016
Tidspunkt: 10:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

År 2021.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal i ESPD give oplysninger vedr. følgende udelukkelsesgrunde:

ESPD del III A: Grunde vedrørende straffedomme (alle punkter/grunde i del III A finder anvendelse og skal udfyldes)

ESPD del III B: Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger (alle punkter/grunde i del III B finder anvendelse og skal udfyldes). Ordregiveren vil udelukke en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, Tilbudsgiver er etableret.

ESPD del III C: Grunde vedrørende insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelse af erhvervet:

* Konkurs

* Insolvens

* Tvangsakkord uden for konkurs

* En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret

* Aktiver, der administreres af en kurator

* Erhvervsvirksomheden er indstillet

* Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet

* Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren

* Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure

* Skyldig i afgivelse af groft urigtige oplysninger til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterier er opfyldt

* Skyldig i tilbageholdelse af sådanne oplysninger

* Ude af stand til at fremsende den supplerende dokumentation, som der anmodes om

* Uretmæssigt påvirket ordregiverens beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give Tilbudsgiver uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling (jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6).

Se yderligere udbudsbetingelsernes pkt. 6.

Ang. del IV.1.3: Der er tale om en enkelt aktør pr. delkontrakt.

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres på Region Syddanmarks hjemmeside. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades fra https://regionsyddanmark.dk/wm218399 Evt. rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til Region Syddanmark vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Interesserede virksomheder skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.

Bemærk at oplysninger vedr. tilbudsgivers egnethed mv. skal afgives via »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (også benævnt »ESPD«). Se yderligere udbudsbetingelsernes pkt. 6.

Tilbuddet skal fremsendes/afleveres til den adresse, der fremgår af Del I.3). Antallet af eksemplarer fremgår af udbudsbetingelserne. Tilbud kan ikke fremsendes via e-mail.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/09/2016

Send til en kollega

0.094