1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aarhus Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Levering af specialkørsel til Aarhus Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af kørsel til visiterede borgere i Aarhus Kommune. Kørslen foretages i medfør af lov, og er derfor betegnet som kørsel for offentlige myndigheder. Den udbudte kørsel omfatter visiteret kørsel til/fra borgernes bopæl, specialskoler, skoler med specialklasser, institutioner, lokalcentre, behandlingssteder mm. i Aarhus Kommune, hvor der foreligger både et fast og variabelt kørselsmønster. Den udbudte kørsel omfatter også kørsel til nogle specialklasser på Kommunes folkeskoler. Ved behov kan der desuden være kørsel til sprogklasser, samt kørsel til specialbørnehaver, såfremt det giver mening for Aarhus Kommune. Der udbydes to delkontrakter og en tilbudsgiver kan maksimalt tildeles én delkontrakt.
Identifikator for proceduren
:
42444095-c958-4279-bfd4-8f9977994587
Tidligere bekendtgørelse
:
fa24ea64-5213-4e91-9759-2200be56d5c9-01
Intern identifikator
:
169925
Type af procedure
:
Åben
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
322 500 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Der indhentes dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå kontrakt med. Tilbudsgiver skal fremsende dokumentation for ESPD inden for en frist, der meddeles af Aarhus Kommune. Hvis dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel. Hvis tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Hvis tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser: •Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed •Afgivet for en notar •Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland. Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere, udfyldes ESPD med oplysningerne for hver deltager i konsortiet. Ved tilbud, der baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen udfyldes ESPD med oplysningerne for den/disse enhed(er). Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på. Som dokumentation for, at virksomheden og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af Rådets forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, litra a-c (indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og ændret ved forordning nr. 2023/427 af 25. februar 2023) som beskrevet i afsnit 5.1 Udelukkelse pga. russisk ejerskab eller etablering indhentes underskrevet Tro- og loveerklæring vedrørende russisk etablering og ejerskab, se udbudsbilag 9. Ordregiver kan kræve yderligere dokumentation i form af koncerndiagrammer, ejerskabsfortegnelser mv. Ordregiver indhenter ikke yderligere dokumentation for Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen end det, som kræves ved tilbudsafgivning. Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af denne udelukkelsesgrund. Desuden gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrunde. • § 137, stk. 1, nr. 1-nr. 5.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Delkontrakt 1
Beskrivelse
:
Delkontrakt 1 indeholder kørsel til Langagerskolen samt kørsel i MSO dog med undtagelse af tilfælde hvor Aarhus Kommune kan pulje kørsel jf. udbudsbetingelsernes afsnit 3.5.Der skal ved delkontrakten leveres følgende vogne: 3 stk. Lille vogn – type 1 10 stk. Stor vogn – type 2 23 stk. Stor vogn – type 5. Forventet kørsels timeantal: 23.998,45 pr. år. Forventet medhjælper timeantal: 271,60 pr. år. Aarhus Kommunes anslåede samlede forbrug af ydelser, der er omfattet af delkontrakten, udgør på årsbasis cirka 23,5 mio. danske kr. ekskl. moms.
Intern identifikator
:
169925
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej,
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport),
60100000
Vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
Kontrakten omfatter følgende tilkøbsmuligheder: Option på tilkøb af ekstra vogne (type 0 og 1) Aarhus Kommune har mulighed for tilkøb af indsættelse af 6 ekstra vogne med vogntype 0 og 1. Optionen kan tages i brug helt eller delvist og ad en eller flere omgange i løbet af kontraktperioden. Option på tilkøb af ekstra vogne (type 2 og 5) Aarhus Kommune har mulighed for tilkøb af indsættelse af 6 ekstra vogne med vogntype 2 og 5. Optionen kan tages i brug helt eller delvist og ad en eller flere omgange i løbet af kontraktperioden Generelt ved optioner Leverandøren er forpligtet til at indsætte ekstra vogne (jf. optionerne ovenfor) i Kontrakten med et varsel på 10 arbejdsdage. Leverandøren kan, efter aftale med Kørselskontoret, i en kortere periode opnå dispensation fra vogntypekrav. Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogne efter Aarhus Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i Kontrakten. <br>
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/08/2024
Varigheds slutdato
:
31/07/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kontrakten kan af Aarhus Kommune forlænges i op til 1 år med 6 måneder ad gangen på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, men som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges kontrakten på uændrede vilkår, skal der sendes meddelelse herom til Leverandøren senest 3 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse. Forlænges kontrakten på ændrede vilkår, vil Kontraktens overordnede karakter ikke blive ændret. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 3 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse. Såfremt optionen udnyttes, ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse ved optionens udløb. Leverandøren kan ikke kræve Kontraktperioden forlænget. <br>
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
117 500 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger
:
Det er et krav, at Leverandøren har en gyldig tilladelse i henhold til Buslovens § 1 (LBK nr. 542 af 15/05/2023 med ændringer) og/eller Taxilovens § 1 (LBK nr. 434 af 22/04/2023 med ændringer). Tilbudsgiver skal derfor sende en sådan tilladelse ud fra de vogne, der tages i anvendelse for at udføre kørsel til delkontrakt 1 og/eller delkontrakt 2. En tilladelse er unik og kan kun påføres én vogn jf. dog at én vogn kan tilbydes begge delkontrakter, da en tilbudsgiver maksimalt kan tildeles en delkontrakt. Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: • Har gyldig bustilladelse (for kørsel med type 5) eller taxabevilling (for kørsel med type 0,1 og 2) eller som er i besiddelse af forhåndstilsagn fra den relevante myndighed om, at det fornødne antal tilladelser kan opnås i tilfælde af tildeling af kontrakt. Byder Tilbudsgiver på delkontrakt 1, skal Tilbudsgiver have 36 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 36 vogne. Byder Tilbudsgiver på delkontrakt 2, skal Tilbudsgiver have 59 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 59 vogne. Byder Tilbudsgiver i stedet på både delkontrakt 1 og 2, skal Tilbudsgiver fremsende tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger for alle de vogne, som Tilbudsgiver byder på/tilbyder Aarhus Kommune, dog kan en tilladelse dække samme vogn, der tilbydes til to forskellige delkontrakter jf. at Tilbudsgiver maksimalt kan vinde en af delkontrakterne. Tilbudsgiver skal derfor minimum fremsende 59 unikke tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til minimum 59 vogne (svarende til den største kontrakt) såfremt der bydes på begge delkontrakter. Tilbyder Tilbudsgiver slet ikke nogen af de samme vogne til delkontrakt 1 og 2, skal Tilbudsgiver sende 36 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 36 vogne til delkontrakt 1, samt 59 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 59 vogne for delkontrakt 2. Såfremt Tilbudsgiver benytter en eller flere af de samme vogne til tilbud på både delkontrakt 1 og 2 OG benytter de samme tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til disse vogne, der tilbydes begge delkontrakter, skal dette klart angives med en oversigt over hvilken vogn, der tilbydes til begge delkontrakter og hvilken tilladelse eller bevilling eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevilling, der benyttes til samme vogn på to tilbud. Dette kan angives i en word-fil eller lignende. Anvendes underleverandører gælder dette krav også for disse underleverandører.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Ledelse
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Uddannelse
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Opgaveudførelse
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Delkontrakt 2
Beskrivelse
:
Delkontrakt 2 indeholder kørsel til Stensagerskolen og voksenhandicap dog med undtagelse af tilfælde hvor Aarhus Kommune kan pulje kørsel jf. udbudsbetingelsernes afsnit 3.5.Der skal ved delkontrakten leveres følgende vogne: 11 stk. Lille vogn – type 1 48 stk. Stor vogn – type 5. Forventet kørsels timeantal: 34.161,40 pr. år. Forventet medhjælper timeantal: 2657,55 pr. år. Aarhus Kommunes anslåede samlede forbrug af ydelser, der er omfattet af delkontrakten, udgør på årsbasis cirka 41 mio. danske kr. ekskl. moms.
Intern identifikator
:
169925
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering
(
cpv
):
60130000
Specialiseret personbefordring ad vej,
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport),
60100000
Vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
Kontrakten omfatter følgende tilkøbsmuligheder: Option på tilkøb af ekstra vogne (type 0 og 1) Aarhus Kommune har mulighed for tilkøb af indsættelse af 6 ekstra vogne med vogntype 0 og 1. Optionen kan tages i brug helt eller delvist og ad en eller flere omgange i løbet af kontraktperioden. Option på tilkøb af ekstra vogne (type 2 og 5) Aarhus Kommune har mulighed for tilkøb af indsættelse af 6 ekstra vogne med vogntype 2 og 5. Optionen kan tages i brug helt eller delvist og ad en eller flere omgange i løbet af kontraktperioden Generelt ved optioner Leverandøren er forpligtet til at indsætte ekstra vogne (jf. optionerne ovenfor) i Kontrakten med et varsel på 10 arbejdsdage. Leverandøren kan, efter aftale med Kørselskontoret, i en kortere periode opnå dispensation fra vogntypekrav. Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogne efter Aarhus Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i Kontrakten. <br>
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/08/2024
Varigheds slutdato
:
31/07/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kontrakten kan af Aarhus Kommune forlænges i op til 1 år med 6 måneder ad gangen på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, men som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges kontrakten på uændrede vilkår, skal der sendes meddelelse herom til Leverandøren senest 3 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse. Forlænges kontrakten på ændrede vilkår, vil Kontraktens overordnede karakter ikke blive ændret. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 3 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse. Såfremt optionen udnyttes, ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse ved optionens udløb. Leverandøren kan ikke kræve Kontraktperioden forlænget. <br>
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
205 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger
:
Det er et krav, at Leverandøren har en gyldig tilladelse i henhold til Buslovens § 1 (LBK nr. 542 af 15/05/2023 med ændringer) og/eller Taxilovens § 1 (LBK nr. 434 af 22/04/2023 med ændringer). Tilbudsgiver skal derfor sende en sådan tilladelse ud fra de vogne, der tages i anvendelse for at udføre kørsel til delkontrakt 1 og/eller delkontrakt 2. En tilladelse er unik og kan kun påføres én vogn jf. dog at én vogn kan tilbydes begge delkontrakter, da en tilbudsgiver maksimalt kan tildeles en delkontrakt. Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: • Har gyldig bustilladelse (for kørsel med type 5) eller taxabevilling (for kørsel med type 0,1 og 2) eller som er i besiddelse af forhåndstilsagn fra den relevante myndighed om, at det fornødne antal tilladelser kan opnås i tilfælde af tildeling af kontrakt. Byder Tilbudsgiver på delkontrakt 1, skal Tilbudsgiver have 36 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 36 vogne. Byder Tilbudsgiver på delkontrakt 2, skal Tilbudsgiver have 59 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 59 vogne. Byder Tilbudsgiver i stedet på både delkontrakt 1 og 2, skal Tilbudsgiver fremsende tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger for alle de vogne, som Tilbudsgiver byder på/tilbyder Aarhus Kommune, dog kan en tilladelse dække samme vogn, der tilbydes til to forskellige delkontrakter jf. at Tilbudsgiver maksimalt kan vinde en af delkontrakterne. Tilbudsgiver skal derfor minimum fremsende 59 unikke tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til minimum 59 vogne (svarende til den største kontrakt) såfremt der bydes på begge delkontrakter. Tilbyder Tilbudsgiver slet ikke nogen af de samme vogne til delkontrakt 1 og 2, skal Tilbudsgiver sende 36 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 36 vogne til delkontrakt 1, samt 59 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 59 vogne for delkontrakt 2. Såfremt Tilbudsgiver benytter en eller flere af de samme vogne til tilbud på både delkontrakt 1 og 2 OG benytter de samme tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til disse vogne, der tilbydes begge delkontrakter, skal dette klart angives med en oversigt over hvilken vogn, der tilbydes til begge delkontrakter og hvilken tilladelse eller bevilling eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevilling, der benyttes til samme vogn på to tilbud. Dette kan angives i en word-fil eller lignende. Anvendes underleverandører gælder dette krav også for disse underleverandører.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Ledelse
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Uddannelse
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Opgaveudførelse
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
HB-CARE A/S
Tilbud
:
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af resultatet
:
117 531 188,25
DKK
Underentreprise
:
no
Kontraktoplysninger:
Titel
:
Delkontrakt 1 Delkontrakt 2
Dato for indgåelse af kontrakten
:
09/04/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
VIKINGBUS DANMARK A/S
Tilbud
:
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Værdien af resultatet
:
175 136 181,50
DKK
Underentreprise
:
no
Kontraktoplysninger:
Titel
:
Delkontrakt 1 Delkontrakt 2
Dato for indgåelse af kontrakten
:
09/04/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Aarhus Kommune
Registreringsnummer
:
55133018
Postadresse
:
Rådhuspladsen 2
By
:
Aarhus C
Postnummer
:
8000
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Camilla Merkistein Frederiksen
Telefon
:
+45 89402000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
HB-CARE A/S
Registreringsnummer
:
65864010
Postadresse
:
Krogshøjvej 49
By
:
Bagsværd
Postnummer
:
2880
Land
:
Danmark
Telefon
:
48484848
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
VIKINGBUS DANMARK A/S
Registreringsnummer
:
33758006
Postadresse
:
Kanalholmen 1
By
:
Hvidovre
Postnummer
:
2650
Land
:
Danmark
Telefon
:
42129507
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0002
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
9c52628e-2624-459a-b60d-35b151f8ec16
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
02/05/2024
10:27:04 (UTC+2)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
263039-2024
EUT-S-nummer
:
87/2024
Offentliggørelsesdato
:
03/05/2024