Fakta om udbudet
Udbyder
Den danske stat, v/Moderniseringsstyrelsen
Vindere
Delaftale 4 – Sjælland og Bornholm (minus hovedstaden og nordlige del af Sjælland)
(28.04.2018)
3 x 34 Logistik ApS
Dybendalsvænget 4
2630 Taastrup
Delaftale 4 – Sjælland og Bornholm (minus hovedstaden og nordlige del af Sjælland)
(28.04.2018)
Mini Trans A/S
Produktionsvej 28
2600 Glostrup
Delaftale 5 – Hovedstaden og nordlig del af Sjælland
(28.04.2018)
Bryde og Sønner A/S
Meterbuen 20
2740 Skovlunde
Delaftale 1 – Nordjylland og nordlige del af Midtjylland
(28.04.2018)
Møbeltransport Danmark A/S
Islevdalvej 110
By:
Delaftale 5 – Hovedstaden og nordlig del af Sjælland
(28.04.2018)
Per Andersen A/S
Kirstinehøj 11
2770 Kastrup
Delaftale 1 – Nordjylland og nordlige del af Midtjylland
(28.04.2018)
J. Ødums Eftf A/S
Messingvej 17
8940 Randers SV
Delaftale 1 – Nordjylland og nordlige del af Midtjylland
(28.04.2018)
TLS A/S
Sindalsvej 8
8240 Risskov
Delaftale 4 – Sjælland og Bornholm (minus Hovedstaden og nordlig del af Sjælland)
(28.04.2018)
Jonas A/S
Fabriksparken 3
2600 Glostrup
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 11-11-2016
Time: 10:00
Læses:
Dato: 21-11-2016
Time: 10:01
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 11-11-2016
Time: 10:01
Læses:
Dato: 21-11-2016
Time: 10:01
Yderligere oplysninger
Der fristforlænges på grund af, at Ordregiver har foretaget præcisering i Bilag 4A vedr. MODST ydelsesnummer 384 og 385 i Fanearket »Flytterelaterede ydelser« samt feltet »Blå felter, der mangler at blive udfyldt« i fanearket Flytteservice. For yderligere yderligere information: https://www.ethics.dk/asp5/tender/oes_3004_20161011.nsf/stddocsPub?OpenView& count=-1&ExpandView&menu=MenuLibrary
Rammeaftale vedrørende indkøb af Flytteydelser (Flytteaftalen)
Den danske stat, v/Moderniseringsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
10213231
Landgreven 4, Postboks 2193
København K
1017
Danmark
Kontaktperson: Rikke Skovgård Hansen
Telefon: +45 33928000
E-mail: flytteydelser@modst.dk
Fax: +45 33928896
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.modst.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende indkøb af Flytteydelser (Flytteaftalen).
Moderniseringsstyrelsen udbyder rammeaftalen vedr. flytteydelser på vegne af hele staten. Rammeaftalen er opdelt i 5 delaftaler. Ydelsens nærmere indhold og opdeling i delaftaler fremgår af punkt. II.2.4)
Statslige institutioner bliver ved rammeaftalens ikrafttræden forpligtet til at anvende rammeaftalen. Undtagelser fra forpligtigelsen fremgår af udbudsmaterialet.
En række selvejende institutioner mv., hvis bevilling er optaget på finansloven, er oprindelige parter i rammeaftalen og kan derfor gøre brug af rammeaftalen. De omfattede selvejende institutioner mv. er angivet i rammeaftalens bilag 3A. Endelig er Danmarks Nationalbank, Folketinget, Dansk Institut for Internationale studier, Institut for Menneskerettigheder samt Færøernes Hjemmestyre (for lokationer i Danmark) oprindelige parter i rammeaftalen og kan derfor gøre brug af rammeaftalen.
Nærmere oplysninger om partsstatus fremgår af udbudsmaterialet.
Delaftale 1 — Nordjylland og nordlige del af Midtjylland
DK0.
Rammeaftalen vil omfatte følgende Flytteydelser for institutioner beliggende i område Nordjylland og nordlige del af Midtjylland:
Flytteservice bestående af:
Kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt. Dette indbefatter flytning af foruddefinerede standard- og nettoarbejdspladser og foruddefineret supplerende kontorinventar og udstyr, derunder nødvendig adskillelse og samling af skriveborde og inventar, op- og nedpakning, samt mere kompleks kontorflytning.
Flytning af arkiv, hovedsageligt i relation til en kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt.
Flyttestyring, herunder planlægning og udformning af flyttelogistik og mærkningsmateriale.
Flytterelaterede ydelser bestående af:
Fra- og tilkobling af it- og teleudstyr vedrørende PC/skærme/tastatur/bordlampe/telefon.
Rømning og oprydning af fraflyttede lokaler.
Flytning af tunge effekter, eksempelvis brand- og pengeskabe.
Færdigjustering efter endt flytteopgave.
Midlertidig bufferopmagasinering af flyttegods i direkte relation til den enkelte flytteopgave.
Leje/køb af flyttekasser, hvor disse ikke allerede indgår i flytteopgaven, og leje af flyttebure.
Leje af containere til brug ved rømning/oprydning.
Ekstra forsikringsdækning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Der indgås 5 delaftaler. Ordrer tildeles under den delaftale, der omfatter det område, hvor fraflytningslokationen er beliggende. Delaftalernes områder fremgår af udbudsmaterialet.
Antallet af virksomheder, som tildeles kontrakt udgør følgende:
Delaftale 1 — Nordjylland og nordlige del af Midtjylland: 3 aktører.
Tildeling af kontrakter baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen enten ved direkte tildeling eller ved genåbning af konkurrencen (miniudbud).
Levering skal ske hos den enkelte institution i Danmark efter anvisning fra kunden.
Der er krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og Leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 2 gange af 12 måneder.
Delaftale 2 – Sydjylland og sydlige del af Midtjylland
DK0.
Rammeaftalen vil omfatte følgende Flytteydelser for institutioner beliggende i område Sydjylland og sydlige del af Midtjylland:
Flytteservice bestående af:
Kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt. Dette indbefatter flytning af foruddefinerede standard- og nettoarbejdspladser og foruddefineret supplerende kontorinventar og udstyr, derunder nødvendig adskillelse og samling af skriveborde og inventar, op- og nedpakning, samt mere kompleks kontorflytning.
Flytning af arkiv, hovedsageligt i relation til en kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt.
Flyttestyring, herunder planlægning og udformning af flyttelogistik og mærkningsmateriale.
Flytterelaterede ydelser bestående af:
Fra- og tilkobling af it- og teleudstyr vedrørende PC/skærme/tastatur/bordlampe/telefon.
Rømning og oprydning af fraflyttede lokaler.
Flytning af tunge effekter, eksempelvis brand- og pengeskabe.
Færdigjustering efter endt flytteopgave.
Midlertidig bufferopmagasinering af flyttegods i direkte relation til den enkelte flytteopgave.
Leje/køb af flyttekasser, hvor disse ikke allerede indgår i flytteopgaven og leje af flyttebure.
Leje af containere til brug ved rømning/oprydning.
Ekstra forsikringsdækning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Der indgås 5 delaftaler. Ordrer tildeles under den delaftale, der omfatter det område, hvor fraflytningslokationen er beliggende. Delaftalernes områder fremgår af udbudsmaterialet.
Antallet af virksomheder, som tildeles kontrakt udgør følgende:
Delaftale 2 — Sydjylland og sydlige del af Midtjylland: 3 aktører.
Tildeling af kontrakter baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen enten ved direkte tildeling eller ved genåbning af konkurrencen (miniudbud).
Levering skal ske hos den enkelte institution i Danmark efter anvisning fra kunden.
Der er krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og Leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 2 gange af 12 måneder.
Delaftale 3 — Fyn
DK0.
Rammeaftalen vil omfatte følgende Flytteydelser for institutioner beliggende i område Fyn:
Flytteservice bestående af:
Kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt. Dette indbefatter flytning af foruddefinerede standard- og nettoarbejdspladser og foruddefineret supplerende kontorinventar og udstyr, derunder nødvendig adskillelse og samling af skriveborde og inventar, op- og nedpakning, samt mere kompleks kontorflytning.
Flytning af arkiv, hovedsageligt i relation til en kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt.
Flyttestyring, herunder planlægning og udformning af flyttelogistik og mærkningsmateriale.
Flytterelaterede ydelser bestående af:
Fra- og tilkobling af it- og teleudstyr vedrørende PC/skærme/tastatur/bordlampe/telefon.
Rømning og oprydning af fraflyttede lokaler.
Flytning af tunge effekter, eksempelvis brand- og pengeskabe.
Færdigjustering efter endt flytteopgave.
Midlertidig bufferopmagasinering af flyttegods i direkte relation til den enkelte flytteopgave.
Leje/køb af flyttekasser, hvor disse ikke allerede indgår i flytteopgaven og leje af flyttebure.
Leje af containere til brug ved rømning/oprydning.
Ekstra forsikringsdækning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Der indgås 5 delaftaler. Ordrer tildeles under den delaftale, der omfatter det område, hvor fraflytningslokationen er beliggende. Delaftalernes områder fremgår af udbudsmaterialet.
Antallet af virksomheder, som tildeles kontrakt udgør følgende:
Delaftale 3 — Fyn: 3 aktører.
Tildeling af kontrakter baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen enten ved direkte tildeling eller ved genåbning af konkurrencen (miniudbud).
Levering skal ske hos den enkelte institution i Danmark efter anvisning fra kunden.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 2 gange af 12 måneder.
Delaftale 4 — Sjælland og Bornholm (minus hovedstaden og nordlige del af Sjælland)
DK0.
Rammeaftalen vil omfatte følgende Flytteydelser for institutioner beliggende i område Sjælland og Bornholm (minus hovedstaten og nordlige del af Sjælland):
Flytteservice bestående af:
Kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt. Dette indbefatter flytning af foruddefinerede standard- og nettoarbejdspladser og foruddefineret supplerende kontorinventar og udstyr, derunder nødvendig adskillelse og samling af skriveborde og inventar, op- og nedpakning, samt mere kompleks kontorflytning.
Flytning af arkiv, hovedsageligt i relation til en kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt.
Flyttestyring, herunder planlægning og udformning af flyttelogistik og mærkningsmateriale.
Flytterelaterede ydelser bestående af:
Fra- og tilkobling af it- og teleudstyr vedrørende PC/skærme/tastatur/bordlampe/telefon.
Rømning og oprydning af fraflyttede lokaler.
Flytning af tunge effekter, eksempelvis brand- og pengeskabe.
Færdigjustering efter endt flytteopgave.
Midlertidig bufferopmagasinering af flyttegods i direkte relation til den enkelte flytteopgave.
Leje/køb af flyttekasser, hvor disse ikke allerede indgår i flytteopgaven, og leje af flyttebure.
Leje af containere til brug ved rømning/oprydning.
Ekstra forsikringsdækning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Der indgås 5 delaftaler. Ordrer tildeles under den delaftale, der omfatter det område, hvor fraflytningslokationen er beliggende. Delaftalernes områder fremgår af udbudsmaterialet.
Antallet af virksomheder, som tildeles kontrakt udgør følgende:
Delaftale 4 — Sjælland og Bornholm (minus hovedstaden og nordlige del af Sjælland): 3 aktører.
Tildeling af kontrakter baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen enten ved direkte tildeling eller ved genåbning af konkurrencen (miniudbud).
Levering skal ske hos den enkelte institution i Danmark efter anvisning fra kunden.
Der er krav om, at leverandøren indrapporterer data til Moderniseringsstyrelsen, der detaljeret viser det faktiske salg på rammeaftalen. Kravet vil bortfalde i det omfang, at Moderniseringsstyrelsens systemer og Leverandørens fakturering understøtter en mere effektiv opfølgning på rammeaftalens anvendelse via analyse af e-fakturaer. Nærmere specifikationer for datakrav og format fremgår af rammeaftalens bilag 5 og 5A.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 2 gange af 12 måneder.
Delaftale 5 — Hovedstaden og nordlige del af Sjælland
DK0.
Rammeaftalen vil omfatte følgende Flytteydelser for institutioner beliggende i område Hovedstaden og nordlige del af Sjælland:
Flytteservice bestående af:
Kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt. Dette indbefatter flytning af foruddefinerede standard- og nettoarbejdspladser og foruddefineret supplerende kontorinventar og udstyr, derunder nødvendig adskillelse og samling af skriveborde og inventar, op- og nedpakning, samt mere kompleks kontorflytning.
Flytning af arkiv, hovedsageligt i relation til en kontorflytning fra en lokation til en anden lokation, internt såvel som eksternt.
Flyttestyring, herunder planlægning og udformning af flyttelogistik og mærkningsmateriale.
Flytterelaterede ydelser bestående af:
Fra- og tilkobling af it- og teleudstyr vedrørende PC/skærme/tastatur/bordlampe/telefon.
Rømning og oprydning af fraflyttede lokaler.
Flytning af tunge effekter, eksempelvis brand- og pengeskabe.
Færdigjustering efter endt flytteopgave.
Midlertidig bufferopmagasinering af flyttegods i direkte relation til den enkelte flytteopgave.
Leje/køb af flyttekasser, hvor disse ikke allerede indgår i flytteopgaven, og leje af flyttebure.
Leje af containere til brug ved rømning/oprydning.
Ekstra forsikringsdækning.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af ydelsen.
Der indgås 5 delaftaler. Ordrer tildeles under den delaftale, der omfatter det område, hvor fraflytningslokationen er beliggende. Delaftalernes områder fremgår af udbudsmaterialet.
Antallet af virksomheder, som tildeles kontrakt udgør følgende:
Delaftale 5 — Hovedstaden og nordlige del af Sjælland: 4 aktører.
Tildeling af kontrakter baseret på en rammeaftale vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen enten ved direkte tildeling eller ved genåbning af konkurrencen (miniudbud).
Levering skal ske hos den enkelte institution i Danmark efter anvisning fra kunden.
Ydelsens nærmere indhold og historiske forbrugsmønstre fremgår af udbudsmaterialet.
Kontrakten kan forlænges 2 gange af 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre.
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælleseuropæiske udbudsdokument med angivelse af følgende oplysninger: 1) Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Soliditetsgraden angives således som forholdet mellem tilbudsgiverens samlede egenkapital og tilbudsgiverens samlede aktiver. Oplysningerne om tilbudsgivers soliditetsgrad, samlede egenkapital og samlede aktiver skal angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit B: Økonomisk og Finansiel formåen — Finansielle nøgletal. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom, samt vejledningstekst i Ethics. 2) Tilbudsgivers samlede bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Oplysningerne skal angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit B: Økonomisk og Finansiel formåen — Øvrige økonomiske og finansielle krav. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom. Ad 1) og 2) Ved »det seneste disponible regnskabsår« forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse. Ad 2) Ved bruttofortjeneste forstås nettoomsætningen (ekskl. moms) fratrukket direkte omkostninger. De direkte omkostninger forstås som variable omkostninger, der knytter sig direkte til de solgte ydelser og som specifikt er en forudsætning for levering af disse. Dette indebærer f.eks. flyttekasser, brændstofforbrug og det konkrete tidsforbrug forbundet med levering af de solgte ydelser, herunder indlejet mandskab. Generelle omkostninger såsom f.eks. afskrivning på biler, timeforbrug for kontorpersonale og huslejeudgifter indgår ikke i de direkte omkostninger. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet, jf. i øvrigt punkt. VI.3) Yderligere oplysninger nedenfor. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
1) Som mindstekrav kræves en soliditetsgrad på minimum 8 % i det seneste disponible regnskabsår.
Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes som (samlede egenkapital/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen beregnes soliditetsgraden som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver udregnet i procent. Ordregiver beregner soliditetsgraden ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B: Økonomisk og Finansiel formåen — Finansielle nøgletal. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet. 2) Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår, der mindst udgør:
Delaftale 1: 2 000 000 DKK
Delaftale 2: 2 000 000 DKK
Delaftale 3: 2 000 000 DKK
Delaftale 4: 2 000 000 DKK
Delaftale 5: 2 000 000 DKK.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes bruttofortjenesten som virksomhedens og disse enheders samlede bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes bruttofortjenesten som virksomhedernes samlede bruttofortjeneste i det seneste disponible regnskabsår. Afgiver en tilbudsgiver tilbud på flere delaftaler, kræves en bruttofortjeneste, der minimum svarer til den samlede sum af de krævede bruttofortjenester for de pågældende delaftaler, der ansøges om. Hvis en virksomhed afgiver tilbud på flere delaftaler, og virksomhedens samlede årlige bruttofortjeneste ikke som minimum svarer til den samlede sum af de krævede bruttofortjenester for de pågældende delaftaler, følger Moderniseringsstyrelsen fremgangsmåden beskrevet i udbudsbetingelsernes punkt 6.2. Ordregiver beregner bruttofortjeneste ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B: Økonomiske og Finansiel formåen — Øvrige økonomiske og finansielle krav. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet.
Dokumentation:
Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen, skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftaler, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument i henhold til udbudslovens § 151 og § 152. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom. Som dokumentation for, at de ovennævnte mindstekrav til soliditetsgrad og bruttofortjeneste er opfyldt, skal de pågældende tilbudsgivere indenfor en nærmere angivet frist, dog ikke under 18 kalenderdage fra modtagelsen af forespørgslen fremlægge en erklæring om, at de i ESPD anførte oplysninger i Del IV, afsnit B: Økonomisk og Finansiel formåen — Finansielle nøgletal og Øvrige økonomiske og finansielle krav er korrekte. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at fremlægge denne erklæring, når ordregiver kan skaffe de relevante regnskabsmæssige oplysninger direkte gennem adgang til en national database, jf. udbudslovens § 151, stk. 5. Dette forudsætter dog, at tilbudsgiver i ESPD, Del IV og Del V har oplyst, i hvilken database ordregiver kan opnå kendskab til de nødvendige oplysninger eller relevant dokumentation, jf. udbudslovens § 148, stk. 2, nr. 3.
Rammeaftalen regulerer i relevant omfang leverandørens udvisning af samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact og som formuleret i OECD's Retningslinjer for Multinationale Virksomheder. Rammeaftalen indeholder desuden krav i henhold til ILO-konvention 94 jf. cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med rammeaftalens opfyldelse, herunder underleverandørers personale, skal kunne sikkerhedsgodkendes til et niveau som krævet af den enkelte kunde, jf. cirkulære nr. 10338 af 17.12.2014. Politiets og Forsvarets sikkerhedsmyndighed foretager en sikkerhedsundersøgelse med henblik på den enkelte kundes godkendelse. Leverandøren skal opretholde den kapacitet af sikkerhedsgodkendte medarbejdere, der er krævet af den enkelte kunde, jf. ovenfor.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Rammeaftalen forventes udbudt igen i forbindelse med rammeaftalens udløb i enten 2018, 2019 eller 2020 afhængigt af om rammeaftalen forlænges, jf. pkt. II.2.7).
Udbudsmaterialet er frit tilgængeligt via det i punkt I.3) angivne link. Virksomheden kan via Ethics få tildelt brugernavn og adgangskode. Virksomheden skal have installeret Adobe Reader (version 11.0.7 eller nyere version) el. Adobe Acrobat (version 6.0 eller nyere version). Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge ESPD'et som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-2 nævnte forhold mv. Yderligere informationer herom fremgår af udbudsbetingelserne. Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 el. nr. 6. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i ESPD'ets, del III, afsnit A, B og C. Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalerne, skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalerne, fremlægge dokumentation som anført i udbudslovens § 159, stk. 2, for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af de ovenfor anførte udelukkelsesgrunde. Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 8.5. For tilbudsgivere, der er hjemhørende i udlandet og/eller har udenlandske statsborgere i sine ledelsesorganer henvises til udbudsbetingelserne. Tilbudsgiveren skal angive, hvilken eller hvilke delaftaler tilbudsgiver afgiver tilbud på i ESPD'ets Del II, afsnit A: Delkontrakter. Vurderingen af tilbuddene på delaftalerne vil foregå uafhængigt af hinanden. En tilbudsgiver kan således blive tildelt en delaftale uden nødvendigvis også at blive tildelt en anden delaftale. Hver tilbudsgiver kan alene indgive 1 tilbud pr. delaftale. De nærmere betingelser for tilbudsgivning fremgår af udbudsmaterialet. I relation til punkt III.1.2) bemærkes, at såfremt en rammeaftale tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal rammeaftalen underskrives af samtlige deltagere i sammenslutningen. Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. Forud for denne udbudsforretning er der gennemført en markedsdialog. Materiale herfra findes på http://www.statensindkob.dk/ Ordregivers skriftlige svar på modtagne skriftlige spørgsmål fra interesserede tilbudsgivere vil blive offentliggjort på den særlige hjemmeside, jf. punkt. 1.3). Interesserede tilbudsgivere opfordres til løbende at holde sig orienteret. Frist for spørgsmål og besvarelse heraf fremgår af udbudsbetingelserne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte Tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en Rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at Ordregiveren har indgået en Rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte Ansøgere og Tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at Ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk