23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 203-366704
Offentliggjort
20.10.2016
Udbudstype
Annullering

Udbyder

SKAT

Indkøb og levering af biler og tilknyttede ydelser


SKAT

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
SKAT
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Maria Hansen
Telefon: +45 72372660
E-mail: Udbud.sac@skat.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://skat.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb og levering af biler og tilknyttede ydelser.

Sagsnr.: 15-3019884
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34110000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver udbyder 4 Rammeaftaler på indkøb og levering af biler og tilknyttede

ydelser. Bilerne der indkøbes skal leveres som fabriksnye. Ordregiver har

opdelt indkøbet på fire (4) Delaftaler: Delaftale 1 — Stationcar model Delaftale 2 –

MPV-Model Delaftale 3 — Specialbil mellem Delaftale 4 — Specialbil stor Hver

Delaftale bliver tildelt til én leverandør. De 4 Delaftaler udbydes som separate

udbud, og Ordregiver kan således aflyse hver delaftale separat. Hver

Tilbudsgiver kan alene afgive 1 tilbud pr. Delaftale, der kan dog afgives tilbud på

1 eller flere delaftaler.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Stationcar model

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34115000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne type bil er til brug for Ordregivers ansatte i forbindelse med daglige opgaver i administrationen, hvor der kræves en bil med lidt mere end almindelig bagagerumsplads.

Bilen benyttes oftest af 1 — 2 personer.

Ordregiver bruger betegnelsen »stationcar model« for det der svarer til en bil i bilforhandlernes kategori »C-segment«.

Bilen, der afgives tilbud på, skal opfylde de mindstekrav der fremgår af »Delaftale 1, Bilag 1 — Kravspecifikation, Stationcar model«.

Ordregiver kan som option, jf. »Delaftale 1, Bilag 1 — Kravspecifikation, Stationcar model«, vælge at:

— Bilen skal kunne leveres med anhængertræk.

— Bilen skal kunne leveres med integreret navigationssystem.

— Bilen skal kunne leveres med Bluetooth.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Komfort, sikkerhed mm. / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Miljø / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Brugertest / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan som option, jf. »Delaftale 1, Bilag 1 — Kravspecifikation, Stationcar model«, vælge at:

— Bilen skal kunne leveres med anhængertræk.

— Bilen skal kunne leveres med integreret navigationssystem.

— Bilen skal kunne leveres med Bluetooth.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

MPV-Model

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34115000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Visse arbejdsfunktioner hos Ordregiver indebærer, at en stor del af arbejdstiden tilbringes i en bil. Det er derfor nødvendigt, at bilens indretning og udstyr lever op til normerne for et godt arbejdsmiljø.

I de tilfælde, hvor bilen betragtes som en arbejdsplads, og hvor en stor del af arbejdstiden tilbringes i bilen, skal dette afspejles i bilens komfortniveau.

Til brug for visse arbejdsområder hos Ordregiver er behovet en bil, der er af en størrelse, som kan rumme nødvendigt kontroludstyr, ligesom der er behov for en bil med en motorstørrelse (effekt) der modsvarer arbejdsopgavens karakter.

Bilen skal blandt andet kunne indrettes til »hundebil«, med plads til 2 hundebure efter anden sæderække.

Bilen forventes at komme til at køre mellem 20 000 og 30 000 km pr. år.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Komfort, sikkerhed mm. / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Miljø / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Brugertest / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 35
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan som option, jf. » Delaftale 2, Bilag 1 — Kravspecifikation, MPV-model«, vælge at:

— Bilen skal kunne leveres med automatisk gearskifte.

— Bilen skal kunne leveres med aftageligt anhængertræk.

— Bilen skal kunne leveres med integreret navigationssystem.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialbil mellem

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34115000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Foruden det oplyste under afsnit 4.1.2. Delaftale 2, stiller bilens anvendelsesformål krav til, at der er plads til mindst 2 hundebure samt arbejdsredskaber og personligt udstyr af relativ omfattende omfang. Alternativ kan der være behov for at anvende bilen primært til persontransport. Henset hertil, skal bilen være af typen kassevogn, med sideruder, kombi, tourer el. lign.

Bilen forventes at komme til at køre mellem 20 000 og 30 000 km pr. år.

Bilen, der afgives tilbud på, skal opfylde de mindstekrav der fremgår af »Delaftale 3, Bilag 1 — Kravspecifikation, Specialbil mellem«.

Ordregiver kan som option, jf. » Delaftale 3, Bilag 1 — Kravspecifikation, Specialbil mellem«, vælge at:

— Bilen skal kunne leveres med automatisk gearskifte.

— Bilen skal kunne leveres med skydedøre i begge sider.

— Bilen skal kunne leveres med sæder til 6 personer i bag

— Bilen skal kunne leveres med aftageligt anhængertræk.

— Bilen skal kunne leveres med integreret navigationssystem.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Komfort, sikkerhed mm. / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Brugertest / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan som option, jf. » Delaftale 3, Bilag 1 — Kravspecifikation, Specialbil mellem«, vælge at:

— Bilen skal kunne leveres med automatisk gearskifte

— Bilen skal kunne leveres med skydedøre i begge sider

— Bilen skal kunne leveres med sæder til 6 personer i bag

— Bilen skal kunne leveres med aftageligt anhængertræk

— Bilen skal kunne leveres med integreret navigationssystem.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialbil stor

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34115000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Foruden det oplyste under afsnit 4.1.3. Delaftale 3, stiller bilens anvendelsesformål krav til, at bilen kan indrettes med kontormiljø eller på anden måde opbygges med henblik på transport af en større mængde udstyr beregnet til toldkontrolopgaver.

Henset hertil, skal bilen være af typen større kassevogn med sideruder, større kombi el. lign.

Bilen forventes at komme til at køre mellem 10 000 og 30 000 km pr. år.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Komfort, sikkerhed mm. / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Miljø / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Brugertest / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 35
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan som option, jf. » Delaftale 4, Bilag 1 — Kravspecifikation, Specialbil stor«, vælge at bilen skal kunne leveres med:

— lastrum som opfylder følgende mål: Lastvolumen: min. 12-15 m³ og Lastlængde: 3 500-4 400 mm)

— ruder hele vejen rundt inkl. i bagdør

— sæder til 2 passagerer foran

— anhængertræk

— integreret navigationssystem.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 088-154650
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Stationcar model

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

MPV-Model

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Specialbil mellem

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Specialbil stor

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

1) Tilbudsgiver skal udfylde ESPD'et for at deltage i udbudsproceduren.

2) Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.

3) Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis der er tale om, følgende forhold: Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis denne aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiveren er hjemmehørende

4) Inden tildeling af endelig rammeaftale vil den Tilbudsgiver, som Ordregiver har besluttet at tildele rammeaftalen, skulle fremlægge dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/10/2016

Send til en kollega

0.111