23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.08.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Sensitive flights World wide


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

513384-2024 - Resultater
Danmark – Hjælpevirksomhed i forbindelse med transport; rejsebureauvirksomhed – Sensitive flights World wide
OJ S 166/2024 27/08/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
E-mail sofr@poulschmith.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Sensitive flights World wide
Beskrivelse FMI har indgået en rammeaftale om chartring af fly til transport på verdensplan af personel og/eller gods, som af Forsvaret vurderes at være sensitiv. Ved sensitive flyvninger forstås flyvninger, som skal foretages yderst diskret/hemmeligholdes og hvor ordreafgivning, håndtering og bekræftelse kræver helt særlige procedurer, herunder i nogle tilfælde særlige sikkerhedsprocedurer. Aftalen skal dække Forsvarets levering af fly til flyvninger, når der er behov for chartring af et helt fly til en konkret sensitiv flyvning – forventeligt 5 – 6 gange årligt. Som udgangspunkt foretages de sensitive flyvninger med Forsvarets egne luftfartøjer, men i de sjældne situationer, hvor Forsvarets egne fly ikke kan anvendes, eller hvor det ud fra en kommerciel/økonomisk betragtning vil være meningsløst at anvende Forsvarets egne fly, chartres fly hos eksterne civile leverandører. Formålet med hemmeligholdelse af flyvninger kan blandt andet være, (1) at sikre at sikkerhed og velfærd for blandt andet medlemmer af kongehuset eller ministre ikke bliver kompromitteret, hvilket tillader dem at udføre deres officielle opgaver uden frygt for personlig sikkerhed, (2) at sikre at missioner for Forsvarets specialstyrker eller transporter af militært materiel ikke bliver kompromitteret m.m.
Identifikator for proceduren 34f20853-dbfc-44c5-ae1d-38648926ae4c
Tidligere bekendtgørelse : ae163dc3-33ea-4306-bfc0-e77828b11772-01
Intern ID 4031868
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63000000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med transport; rejsebureauvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 60424000   Udlejning af lufttransportmidler med besætning
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Flyvningerne vil kunne foregå i hele verden
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Flyvningerne vil kunne foregå i hele verden
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger FMI har indgået en aftale med tre leverandører. I punkt 6.1.2. og 8.1. er angivet ”XXX”. Dette er udtryk for, at informationen er udeladt, idet FMI ikke vil oplyse de selskaber, som FMI har indgået en aftale med. Denne information tilbageholdes, idet oplysningen kan komprimittere sikkerheden for fremtidig flyvninger. Værdierne angivet i punkt 6.1.2. er de evalueringstekniske priser af de vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi. Aftalen er indgået som en rammeaftale. Rammeaftalens anslåede værdi er 14 mio. kr., mens rammeaftalens maksimale værdi er 28 mio. kr. Det bemærkes, at der er valgt ”ja” i feltet ”Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale”, hvor der i øvrigt henvises til bekendtgørelsesnummer 370106-2024. Dette er udelukkende af systemtekniske årsager, idet det understreges, at tildelingsbekendtgørelsen vedrører en rammeaftale og ikke en kontrakt tildelt som led i en rammeaftale.
Retsgrundlag
Direktiv 2009/81/EF
Bekendtgørelse nr. 1077 af 29. juni 2022.   - Bekendtgørelsen, der tillige indeholder supplerende bestemmelser, implementerer forsvars- og sikkerhedsdirektivet (direktiv 2009/81/EF) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Sensitive flights World wide
Beskrivelse : FMI har indgået en rammeaftale om chartring af fly til transport på verdensplan af personel og/eller gods, som af Forsvaret vurderes at være sensitiv. Ved sensitive flyvninger forstås flyvninger, som skal foretages yderst diskret/hemmeligholdes og hvor ordreafgivning, håndtering og bekræftelse kræver helt særlige procedurer, herunder i nogle tilfælde særlige sikkerhedsprocedurer. Aftalen skal dække Forsvarets levering af fly til flyvninger, når der er behov for chartring af et helt fly til en konkret sensitiv flyvning – forventeligt 5 – 6 gange årligt. Som udgangspunkt foretages de sensitive flyvninger med Forsvarets egne luftfartøjer, men i de sjældne situationer, hvor Forsvarets egne fly ikke kan anvendes, eller hvor det ud fra en kommerciel/økonomisk betragtning vil være meningsløst at anvende Forsvarets egne fly, chartres fly hos eksterne civile leverandører. Formålet med hemmeligholdelse af flyvninger kan blandt andet være, (1) at sikre at sikkerhed og velfærd for blandt andet medlemmer af kongehuset eller ministre ikke bliver kompromitteret, hvilket tillader dem at udføre deres officielle opgaver uden frygt for personlig sikkerhed, (2) at sikre at missioner for Forsvarets specialstyrker eller transporter af militært materiel ikke bliver kompromitteret m.m.
Intern ID : 4031868
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63000000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med transport; rejsebureauvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 60424000   Udlejning af lufttransportmidler med besætning
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Flyvningerne vil kunne foregå i hele verden
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Flyvningerne vil kunne foregå i hele verden
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 3   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalens ordinære løbetid er 3 år. Aftalen kan forlænges med 2 gange to år.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger : FMI har indgået en aftale med tre leverandører. I punkt 6.1.2. og 8.1. er angivet ”XXX”. Dette er udtryk for, at informationen er udeladt, idet FMI ikke vil oplyse de selskaber, som FMI har indgået en aftale med. Denne information tilbageholdes, idet oplysningen kan komprimittere sikkerheden for fremtidig flyvninger. Værdierne angivet i punkt 6.1.2. er de evalueringstekniske priser af de vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi. Aftalen er indgået som en rammeaftale. Rammeaftalens anslåede værdi er 14 mio. kr., mens rammeaftalens maksimale værdi er 28 mio. kr. Det bemærkes, at der er valgt ”ja” i feltet ”Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale”, hvor der i øvrigt henvises til bekendtgørelsesnummer 370106-2024. Dette er udelukkende af systemtekniske årsager, idet det understreges, at tildelingsbekendtgørelsen vedrører en rammeaftale og ikke en kontrakt tildelt som led i en rammeaftale.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Pris
Fast værdi (i alt) 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : 60
Beskrivelse : Erfaring og netværk
Fast værdi (i alt) 60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : FMI har fulgt proceduren i § 4 i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) og indrykket bekendtgørelse om forudgående gennemsigtighed forud for kontraktindgåelsen. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en aftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfælde, hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele aftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere : Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der udfører betalingen Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 14 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 21 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 14 000 000,00   DKK
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Forsvars- og sikkerhedsspecifikke undtagelser
Anden begrundelse : Som følge af at sensitive flyvninger indeholder følsomme oplysninger, hvor hemmeligholdelse er påkrævet, vil der være et fortrolighedsbehov, som ikke kan tilgodeses ved anvendelse af forsvars- og sikkerhedsdirektivets regler om offentliggørelse og procedureregler m.v., idet meddelse af oplysninger om de sensitive flyvninger vil stride mod væsentlige sikkerhedsinteresser. Anskaffelsen er blevet konkurrenceudsat i det omfang, som ovenævnte hensyn har tilladt, hvorved FMI har indhentet tilbud fra mere end en økonomisk aktør.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 21 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 14 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn XXX
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 13 900,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel Sensitive flyvninger
Dato for indgåelse af kontrakten 10/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vinder
Officielt navn XXX
Tilbud
Tilbud – Identifikator 2
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 537 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 2
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2
Titel Sensitive flyvninger
Dato for indgåelse af kontrakten 12/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vinder
Officielt navn XXX
Tilbud
Tilbud – Identifikator 3
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 36 150,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 3
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 3
Titel Sensitive flyvninger
Dato for indgåelse af kontrakten 29/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Registreringsnummer : 16287180
Postadresse : Lautrupbjerg 1    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Sofie Frølund
Telefon : +45 27636271
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.fmi.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : XXX
By : XXX
Postnummer : 1111
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : XXX@XXX.XX
Telefon : 0000000
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : a2f5a49f-63e8-4084-ba0e-f8f2d0f6a0c7   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 31
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 23/08/2024   21:01:06 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 24/08/2024   07:34:11 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 513384-2024
EUT-S-nummer : 166/2024
Offentliggørelsesdato : 27/08/2024

Send til en kollega

0.063