Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
Udbyder
Statsministeriet
Vindere
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
(15.02.2017)
Sammenslutningen 4x48 TaxiNord
Virum
Rammeaftale om taxikørsel
Statsministeriet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
København
Danmark
E-mail: pkm@nplaw.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj
Del II: Genstand
Rammeaftale om taxikørsel.
Rammeaftalen angår taxikørsel i Danmark (eksklusiv Grønland og Færøerne), og den består af 9 delaftaler, som er geografisk opdelte.
Der vil blive indgået rammeaftale med 1 leverandør pr. delaftale. Hver delaftale er yderligere opdelt i en række selvstændige parallelle rammeaftaler, således at hver enkelt ordregiver får sin egen parallelle rammeaftale. Det betyder, at den leverandør, som vinder en delaftale, også vinder alle de underliggende parallelle rammeaftaler, og at der vil blive indgået en individuel parallel rammeaftale mellem hver enkelt ordregiver og den vindende leverandør af delaftalen. De parallelle rammeaftaler er uafhængige af hinanden. Kontraktforholdet mellem leverandøren og hver enkelt ordregiver udgør således selvstændige retsforhold.
Det er ikke alle ordregivende myndigheder, der vil indgå parallelle rammeaftaler inden for alle delaftaler. Oplysning herom fremgår af bilag 1 til udbudsmaterialet.
Delaftale 1 — Storkøbenhavn
Se den nærmere geografiske afgrænsning i udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel inden for Storkøbenhavn.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end til selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontrakten kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse af kontrakten, jf. herved punkt II.2.7).
Delaftale 2 — Nordsjælland
Se den nærmere geografiske afgrænsning i Udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel inden for Nordsjælland.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end til selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontrakten kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Delaftale 3 — Sjælland
Se den nærmere geografiske afgrænsning i udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel inden for Sjælland.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end til selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontrakten kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Delaftale 4 — Fyn
Se den nærmere geografiske afgrænsning i udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel på Fyn.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end til selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontrakten kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Delaftale 5 — Syd- og Sønderjylland
Se den nærmere geografiske afgrænsning i udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel i Syd- og Sønderjylland.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end til selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontraktens kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Delaftale 6 — Østjylland
Se den nærmere geografiske afgrænsning i udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel i Østjylland.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end til selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontrakten kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Delaftale 7 — Midt- og Vestjylland
Se den nærmere geografiske afgrænsning i udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel i Midt- og Vestjylland.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end til selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontrakten kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Delaftale 8 — Nordjylland
Se den nærmere geografiske afgrænsning i udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel i Nordjylland.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end til selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontrakten kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Delaftale 9 — Bornholm
Se den nærmere geografiske afgrænsning i udbudsbetingelserne.
Delaftalen omfatter taxikørsel på Bornholm.
Aftalen omfatter både forudbestilte ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst til et fra bestillingen senere aftalt tidspunkt), straks ture (dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt efter bestillingen) og gade ture (dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling).
Kunden har pligt til at anvende aftalen ved forudbestilte ture og straks ture, idet omfang aftalen kan opfylde Kundens faktiske behov. I forhold til gade ture har kunden ret, men ikke pligt til at anvende aftalen. Kunden har derudover ikke pligt til at aftage for en bestemt volumen. Den i bilag 1 angivne volumen, er således ikke bindende for kunden, men alene et udtryk for kundens forventning af sit forbrug.
Aftalens omfang og kundens aftageforpligtelse er nærmere beskrevet i Rammeaftalens punkt 3.
Tilbudsgiver opfordres til at læse Rammeaftalen grundigt igennem, idet aftalen pålægger leverandøren en række andre krav end to selve taxikørslen, som f.eks. krav til administration, bestilling og fakturering.
Kontrakten kan forlænges 2 gange á 12 måneder.
Option på forlængelse af kontrakten, jf. punkt II.2.7).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse egenkapitalen for de seneste 3 disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal endvidere oplyse soliditetsgraden for de seneste 3 disponible regnskabsår.
Oplysningerne skal angives i ESPD'et (European Single Procurement Document).
1. Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv egenkapital for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår.
2. Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv soliditet for hver af de seneste 3 disponible regnskabsår.
Leverandøren skal have tilladelse til taxikørsel, jf. Bekendtgørelse af lov nr. 107 af 30.1.2013 om taxikørsel m.v.
Øvrige kontraktvilkår fremgår af Rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Afhængig af anvendelse af option(erne) på forlængelse forventes rammeaftalen genudbudt om 2-4 år. Det er dog ikke sikkert, at rammeaftalen vil blive udbudt som et fælles udbud som i dette udbud.
Ad I.3: Tilbud skal sendes i udbudssystemet »iBinder« via følende link: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vkfrmgpusj Her kan tilbudsgiver ligeledes få adgang til hele udbudsmaterialet. Spørgsmål til udbudsbekendtgørelsen samt det øvrige udbudsmateriale skal fremsendes via iBinder. Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser af svar og ændringer i udbudssystemet. Tekniske spørgsmål vedrørende afvikling af udbuddet på iBinder, skal rettes til iBinders support, som kan kontaktes på telefonnummer 89 88 78 30 eller support@ibinder.dk.
Ad I.5. De ordregivende myndigheder har forskellige hovedaktiviteter: Generelle offentlige tjeneste, uddannelse, forsvar, miljø, økonomiske og finansielle anliggender, offentlig orden og sikkerhed, sundhed, boliger og offentlige faciliteter, social beskyttelse, fritid og kultur og udenrigsforhold.
IV.1.3) og II.1.4): Der vil blive indgået rammeaftale med 1 leverandør pr. delaftale, dvs. der vil blive foretaget 9 tildelinger, og rammeaftalen vil blive indgået med op til 9 leverandører. En leverandør kan godt vinde flere eller alle delaftaler, hvorfor der ikke nødvendigvis vil være 9 forskellige leverandører.
Ad III.1.2) Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) er det værdien af virksomhedernes samlede egenkapital og soliditet, som bliver lagt til grund for vurderingen af økonomisk/finansiel kapacitet. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen (støttende virksomheder), er det værdien af den samlede egenkapital og soliditet for tilbudsgiver og de støttende virksomheder, som bliver lagt til grund for vurderingen.
Ad II.1.6, II.2 og III.2.2.) De 9 delkontrakter har et identisk indhold bortset fra 1) delkontrakternes geografiske område og 2) kravene til ventetider. Af denne grund er det alene delkontrakten (rammeaftalen) for Storkøbenhavn som fremgår af udbudsmaterialet. Forskellene i de geografiske områder samt ventetider fremgår klart af udbudsbetingelserne samt delkontrakten (rammeaftalen).
Ad II.2.7) Anvendelse af optionen inden for de enkelte delaftaler og parallelle rammeaftaler kan ske uafhængigt af hinanden, idet rammeaftalerne ikke er indbyrdes afhængige.
Ad IV.2.7) Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Om udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i §§ 135-136 i udbudsloven (Lov nr. 1564 af 15.12.2015). Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, vil tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiver inden for en af ordregiver passende frist kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgivers pålidelighed (selfcleaning), jf. udbudslovens § 138. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), gælder udelukkelsesgrundene i forhold til hver enkelt deltager i sammenslutningen. Ingen af deltagerne i sammenslutningen må således være omfattet af udelukkelsesgrundene. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (støttende virksomheder), gælder udelukkelsesgrundene tilsvarende for de støttende virksomheder.
Om tilbudsafgivelse: krav og vejledning til tilbuddets indhold og tilbudsafgivelse fremgår af udbudsbetingelserne.