1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indkøb af kørsel af vagtlæger i Natlægevagt Syd
Beskrivelse
:
Region Syddanmark driver Natlægevagt Syd i tidsrummet kl. 23.00 – 08.00 alle ugens dage. Der er etableret en kørselsordning i Natlægevagt Syd, hvor regionens egne sygetransportreddere kører de biler, der anvendes til sygebesøg. Regionens egne lægevagtsbiler kører således ud på sygebesøg fra hvert af regionens fire akutsygehuse. I de tilfælde, hvor en vagtlæge er bosat på eksempelvis Fyn eller på Sjælland og skal varetage en vagt i enten besøgsdistrikt Aabenraa eller besøgsdistrikt Esbjerg og ikke ønsker selv at transportere sig dertil, skal lægen møde ind på det nærmeste akuthospital, som oftest vil være Fælles Akutmodtagelse på Odense Universitetshospital, kl. 23.00, hvor lægen skal afhentes af Leverandøren. Det kan også fremgå af bestillingen, at vagtlægen skal afhentes andetsteds på et givet tidspunkt, fx i Kolding eller Fredericia. Ved afslutning af vagten skal vagtlægen køres tilbage til det akuthospital, hvor vagtlægen mødte ind på vagt eller andetsteds på ruten dertil. Afhentnings- og afleveringssted og tidspunkt oplyses i forbindelse med bestilling af kørslen. Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af kørsel i tidsrummet fra kl. 22.30 til kl. 09.00. Udbuddet omfatter således kørsel med vagtlæger, når disse skal køres til og/eller tilbage fra enten besøgsdistrikt Aabenraa eller besøgsdistrikt Esbjerg og kun i de tilfælde, hvor der mellem Region Syddanmark og vagtlægen er indgået aftale om, at vagtlægen skal møde ind uden for det besøgsdistrikt (dvs. uden for henholdsvis besøgsdistrikt Aabenraa eller Esbjerg), hvor vagtlægen har vagt. Udbuddet vedrører ikke kørslen ud til det enkelte sygebesøg. Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.
Identifikator for proceduren
:
4a8fcd92-cf22-4640-8870-09de0e22c189
Tidligere bekendtgørelse
:
1817df06-7ac0-41c5-8d44-b312b3814be1-01
Intern ID
:
24/13105
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Kontrakten skal udføres inden for Region Syddanmarks geografiske grænser.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Det anslåede antal kørsler i kontraktens løbetid (inkl. evt. forlængelser) er 1.400. Det maksimale antal kørsler i kontraktens løbetid (inkl. evt. forlængelser) er 2.200. Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15) (med evt. senere ændringer), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Én samlet kontrakt: De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indkøb af kørsel af vagtlæger i Natlægevagt Syd
Beskrivelse
:
Region Syddanmark driver Natlægevagt Syd i tidsrummet kl. 23.00 – 08.00 alle ugens dage. Der er etableret en kørselsordning i Natlægevagt Syd, hvor regionens egne sygetransportreddere kører de biler, der anvendes til sygebesøg. Regionens egne lægevagtsbiler kører således ud på sygebesøg fra hvert af regionens fire akutsygehuse. I de tilfælde, hvor en vagtlæge er bosat på eksempelvis Fyn eller på Sjælland og skal varetage en vagt i enten besøgsdistrikt Aabenraa eller besøgsdistrikt Esbjerg og ikke ønsker selv at transportere sig dertil, skal lægen møde ind på det nærmeste akuthospital, som oftest vil være Fælles Akutmodtagelse på Odense Universitetshospital, kl. 23.00, hvor lægen skal afhentes af Leverandøren. Det kan også fremgå af bestillingen, at vagtlægen skal afhentes andetsteds på et givet tidspunkt, fx i Kolding eller Fredericia. Ved afslutning af vagten skal vagtlægen køres tilbage til det akuthospital, hvor vagtlægen mødte ind på vagt eller andetsteds på ruten dertil. Afhentnings- og afleveringssted og tidspunkt oplyses i forbindelse med bestilling af kørslen. Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af kørsel i tidsrummet fra kl. 22.30 til kl. 09.00. Udbuddet omfatter således kørsel med vagtlæger, når disse skal køres til og/eller tilbage fra enten besøgsdistrikt Aabenraa eller besøgsdistrikt Esbjerg og kun i de tilfælde, hvor der mellem Region Syddanmark og vagtlægen er indgået aftale om, at vagtlægen skal møde ind uden for det besøgsdistrikt (dvs. uden for henholdsvis besøgsdistrikt Aabenraa eller Esbjerg), hvor vagtlægen har vagt. Udbuddet vedrører ikke kørslen ud til det enkelte sygebesøg. Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.
Intern ID
:
24/13105
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel
Mængde
:
1 400
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Kontrakten skal udføres inden for Region Syddanmarks geografiske grænser.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kunden har ret til at forlænge kontraktperioden 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Det anslåede antal kørsler i kontraktens løbetid (inkl. evt. forlængelser) er 1.400. Det maksimale antal kørsler i kontraktens løbetid (inkl. evt. forlængelser) er 2.200. Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15) (med evt. senere ændringer), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Én samlet kontrakt: De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Økonomi
Beskrivelse
:
Tilbuddet med den laveste pris vinder udbuddet.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
4 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
4 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
4 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
4 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Taxasyd kørselskontor A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Indkøb af kørsel af vagtlæger i Natlægevagt Syd - Taxasyd kørselskontor A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Indkøb af kørsel af vagtlæger i Natlægevagt Syd - Taxasyd kørselskontor A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
15/06/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse
:
Fair konkurrence
Dato for senere offentliggørelse
:
01/10/2024
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Registreringsnummer
:
29190909
Afdeling
:
Praksis
Postadresse
:
Damhaven 12
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Helle Nørtoft Laursen
Telefon
:
+45 24675989
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Taxasyd kørselskontor A/S
Registreringsnummer
:
25539028
Postadresse
:
Ove Gjeddes vej 16
By
:
Odense Sø
Postnummer
:
5220
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 31967656
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
56b89ef5-0d3f-4eaf-b060-5e3b486da5d6
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
18/09/2024
08:26:15 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
18/09/2024
08:30:42 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
565074-2024
EUT-S-nummer
:
183/2024
Offentliggørelsesdato
:
19/09/2024