1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Forsvarsområdet
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rammeaftale om flytning af Bohave
Beskrivelse
:
Udbud af rammeaftale vedrørende arbejdsrelateret flytning af Bohave for Forsvarets personel. Aftalen vedrører flytninger til hele verden inklusiv Grønland og Færøerne og omhandler følgende: Ned- og udpakning i Danmark, udpakning udland, nedpakning udland, transport flyttebil fra Danmark, transport flyttebil til Danmark, sø- og luft fragt via FMI aftale, tillægsydelser og opmagasinering af bohave.
Identifikator for proceduren
:
b72ff0cc-0020-46c1-a5e4-8694b99d4a6f
Intern ID
:
2024/001324
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Det bemærkes, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af relationen mellem tilbudsgiveren og de(n) enhed/enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. I så fald skal tilbudsgiver sikre sig, at et ESPD fra de(n) enhed(er), som tilbudsgiver baserer sig på, fremsendes sammen med tilbudsgivers eget ESPD. Denne/disse enhed(er)s ESPD skal indeholde tilsvarende oplysninger. En tilbudsgiver må kun afgive ét tilbud. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende ESPD, jf. udbudslovens § 148, som foreløbig dokumentation for, at deltagerne ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal de deltagere, der ikke indgiver tilbuddet, underskrive deres ESPD-dokument. Eventuelle støttende enheder skal også underskrive ESPD.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
2.1.2.
Udførelsessted
By
:
Karup
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Flytninger kan ske for Forsvarets personel lokeret i hele Danmark inklusiv Grønland og Færøerne og også hjemflytninger fra udlandet (hele verden). Hovedparten af udflytningerne sker fra Midtjylland hvilket gør at Karup defineres som hoved udførelsessted.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
60 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
180 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver skal i overensstemmelse med udbudslovens § 134a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Aftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling af aftalen vil medføre uforholdsmæssigt store omkostninger ved den efterfølgende kontraktadministration. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ved afgivelse af tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CRS-forpligtelser og internationale sanktioner, jf. kontraktvilkår. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuld udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Der vil den 23/10/2024, 10:00-11:30, blive afholdt et orienteringsmøde. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Rammeaftalens anslåede værdi er dkk 60 mio., mens rammeaftalens maksimale værdi er dkk 180 mio. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Såfremt det besluttes, at det pågældende tjenesteydelse skal anvendes bredere og dermed af flere personelgrupper, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Tilbuddet skal være på det sprog, der er angivet i Kommunikation Indsendelses detaljer.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer)
-
Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption
:
Jf. udbudslovens § 135. stk. 1 nr. 2).
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Jf. udbudslovens § 135. stk. 1 nr. 1).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Jf. udbudslovens § 135. stk. 1 nr. 5).
Svig
:
Jf. udbudslovens § 135. stk. 1 nr. 3).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Jf. udbudslovens § 135. stk. 1 nr. 6).
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
Jf. Udbudslovens §136 nr. 3
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
Jf. Udbudslovens §136 nr. 1
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Jf. Udbudslovens §136 nr. 2
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
Jf. Udbudslovens § 136, nr. 4.
Betaling af socialsikringsbidrag
:
Jf. udbudslovens § 135. stk. 3
Betaling af skatter og afgifter
:
Jf. udbudslovens § 135. stk. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Jf. udbudslovens § 135. stk. 1 nr. 4).
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Rammeaftale om flytning af Bohave
Beskrivelse
:
Udbud af rammeaftale vedrørende arbejdsrelateret flytning af Bohave for Forsvarets personel. Aftalen vedrører flytninger til hele verden inklusiv Grønland og Færøerne og omhandler følgende: Ned- og udpakning i Danmark, udpakning udland, nedpakning udland, transport flyttebil fra Danmark, transport flyttebil til Danmark, sø- og luft fragt via FMI aftale, tillægsydelser og opmagasinering af bohave.
Intern ID
:
2024/001324
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Karup
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Flytninger kan ske for Forsvarets personel lokeret i hele Danmark inklusiv Grønland og Færøerne og også hjemflytninger fra udlandet (hele verden). Hovedparten af udflytningerne sker fra Midtjylland hvilket gør at Karup defineres som hoved udførelsessted.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
60 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
180 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse
:
Rammeaftalen forventes at løbe i 4 år, og derfor må det forventes at skulle udbydes igen i sommer 2028
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver skal i overensstemmelse med udbudslovens § 134a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Aftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling af aftalen vil medføre uforholdsmæssigt store omkostninger ved den efterfølgende kontraktadministration. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ved afgivelse af tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CRS-forpligtelser og internationale sanktioner, jf. kontraktvilkår. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuld udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Der vil den 23/10/2024, 10:00-11:30, blive afholdt et orienteringsmøde. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Rammeaftalens anslåede værdi er dkk 60 mio., mens rammeaftalens maksimale værdi er dkk 180 mio. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Såfremt det besluttes, at det pågældende tjenesteydelse skal anvendes bredere og dermed af flere personelgrupper, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Tilbuddet skal være på det sprog, der er angivet i Kommunikation Indsendelses detaljer.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
04/11/2024
22:55:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
14/11/2024
12:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
14/11/2024
12:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Aftalen indeholder forpligtelser vedrørende arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner samt bestemmelser om risikovurdering og opfølgning herpå; der henvises til aftalegrundlaget for yderligere oplysninger. Ved udbud af aftalen er risikoprofilen fastsat til følgende opfølgningstiltag (risikoniveau): C
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Betaling skal ske senest 30 dage efter, at leverandøren har fremsendt fyldestgørende faktura til FMI. De nærmere betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
3
Yderligere omfattede købere
:
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der behandler tilbud
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Registreringsnummer
:
16287180
Postadresse
:
Lautrupbjerg 1-5
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jennie Funch Grønbjerg
Telefon
:
51227399
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
ac4b9c4b-1b33-41b0-b4fb-12dc3a552697
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
08/10/2024
12:57:19 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
08/10/2024
12:57:41 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
611948-2024
EUT-S-nummer
:
198/2024
Offentliggørelsesdato
:
10/10/2024