Del II: Genstand
II.1)
Udbuddets omfang
II.1.1)
Betegnelse:
Udbud af buskørsel i Kerteminde, Middelfart og Faaborg-Midtfyn Kommune.
Sagsnr.: 201605-14592
II.1.2)
Hoved-CPV-kode
60112000
II.1.3)
Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)
Kort beskrivelse:
Den udbudte ydelse omfatter buskørslen i Kerteminde, Middelfart og Faaborg-Midtfyn Kommune.
Udbuddet gennemføres med 2 sideordnede bud.
Senarie 1: Alle busser skal opfylde krav om overholdelse af Euronorm 5.
Senarie 2: Alle busser i Kerteminde og Faaborg-Midtfyn Kommune skal opfylde krav om overholdelse af Euronorm 5, og busserne i Middelfart skal opfylde krav om overholdelse af Euronorm 6.
Herudover udbydes kørslen i 3 pakker, med hver sin kontrakt.
Kørselsomfanget i pakke 1 (Kerteminde) er 9 438 afregningstimer fordelt på 10 busser. Herudover vil der ad hoc blive aftalt dubleringskørsel og ekstrakørsel.
Kørselsomfanget i pakke 2 (Middelfart) er 13 175 afregningstimer fordelt på 12 busser. Herudover vil der blive aftalt ad hoc-dubleringskørsel og ekstrakørsel. Herudover er der option på hele eller dele af svømmekørslen og tandlægekørslen.
Kørselsomfanget i pakke 3 (Faaborg-Midtfyn) er 25 031 afregningstimer fordelt på 39 busser, hvoraf at 2 er minibusser. Herudover vil der ad hoc blive aftalt dubleringskørsel og ekstrakørsel.
II.1.5)
Anslået samlet værdi
II.1.6)
Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Kontrakt om udførelse af buskørsel i Kerteminde Kommune
Delkontraktnr.: Pakke 1
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode:
DK031
Hovedudførelsessted:
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Kørselsomfanget i pakke 1 (Kerteminde) er 9 438 afregningstimer fordelt på 10 busser. Herudover vil der ad hoc blive aftalt dubleringskørsel og ekstrakørsel.
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Omkostningskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 75 %
Omkostningskriterium - Navn: Busmateriel / Vægtning: 15 %
Omkostningskriterium - Navn: Drift og organisation / Vægtning: 10 %
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse i 2 x 1 år.
II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Alle konditionsmæssige anmodninger om prækvalifikation vil blive opfordret til at afgive tilbud.
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Kontrakt om udførelse af buskørsel i Middelfart Kommune
Delkontraktnr.: Pakke 2
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode:
DK031
Hovedudførelsessted:
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Kørselsomfanget i pakke 2 (Middelfart) er 13 175 afregningstimer fordelt på 12 busser. Herudover vil der blive aftalt ad hoc-dubleringskørsel og ekstrakørsel. Herudover er der option på hele eller dele af svømmekørslen og tandlægekørslen.
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Omkostningskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 75 %
Omkostningskriterium - Navn: Busmateriel / Vægtning: 15 %
Omkostningskriterium - Navn: Drift og organisation / Vægtning: 10 %
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse i 2 x 1 år.
II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Alle konditionsmæssige anmodninger om prækvalifikation vil blive opfordret til at afgive tilbud.
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Option på forlængelse i 2 x 1 år.
Option på hele eller dele af svømmekørslen og tandlægekørslen i det tidsrum, hvor busserne ikke benyttes til anden rutekørsel.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Kontrakt om udførelse af buskørsel i Faaborg-Midtfyn Kommune
Delkontraktnr.: Pakke 3
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode:
DK031
Hovedudførelsessted:
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Kørselsomfanget i pakke 3 (Faaborg-Midtfyn) er 25 031 afregningstimer fordelt på 39 busser, hvoraf at 2 er minibusser. Herudover vil der ad hoc blive aftalt dubleringskørsel og ekstrakørsel.
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Omkostningskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 75 %
Omkostningskriterium - Navn: Busmateriel / Vægtning: 15 %
Omkostningskriterium - Navn: Drift og organisation / Vægtning: 10 %
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse i 2 x 1 år.
II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Alle konditionsmæssige anmodninger om prækvalifikation vil blive opfordret til at afgive tilbud.
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Betingelser for deltagelse
III.1.1)
Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:
Tilbudsgiver skal have autorisation for udførelse af hvervet i form af enten en tilladelse til erhvervsmæssig befordring efter buslovens § 1, og tilladelse for det nødvendige antal busser eller en forhåndstilsagn fra Trafikstyrelsen om opnåelse af det nødvendige antal tilladelser til erhvervsmæssig befordring.
III.1.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3)
Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4)
Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Tilbudsgiver skal fremsende underskrevet bindende tilsagn fra tilbudsgivers pengeinstitut om, at pengeinstituttet vil stille fornøden driftslikviditet til rådighed for tilbudsgiver, hvis denne måtte blive valgt.
Til sikkerhed for tilbudsgivers opfyldelse af kontrakten, skal der stilles en ubetinget og uigenkaldelig anfordringsgaranti. Garanti på pakke 1 (Kerteminde) skal være på 1 200 000 DKK. Garanti på pakke 2 (Middelfart) skal være på 1 900 000 DKK. Garanti på pakke 3 (Faaborg-Midtfyn) skal være på 4 000 000 DKK.
III.1.7)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2)
Kontraktbetingelser
III.2.1)
Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:
Tilladelse i henhold til busloven.
III.2.2)
Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3)
Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Del IV: Procedure
IV.1)
Beskrivelse
IV.1.1)
Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4)
Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6)
Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)
Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)
Administrative oplysninger
IV.2.1)
Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/12/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3)
Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/01/2018
IV.2.7)
Betingelser for åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3)
Yderligere oplysninger:
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 35291055
E-mail:
kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
VI.4.2)
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)
Klageprocedure
VI.4.4)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/11/2016