23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udviklingsselskabet By & Havn IS

Udbud vedr. indkøb og servicering af eldrevne kranbiler


Udviklingsselskabet By & Havn IS

657660-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tunge motorkøretøjer – Udbud vedr. indkøb og servicering af eldrevne kranbiler
OJ S 211/2024 29/10/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udviklingsselskabet By & Havn IS
E-mail info@byoghavn.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Boliger og offentlige faciliteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud vedr. indkøb og servicering af eldrevne kranbiler
Beskrivelse Dette udbud vedrører levering af to eldrevene kranbiler med tilhørende serviceaftale til By & Havn i Københavns Kommune. Kranbil 1 (Bil 1) skal være med en lang kran og kranbil 2 (Bil 2) skal være med kort kran – i øvrigt er kravene til de to biler ens – Se også kravspecifikationen. De eldrevne kranbiler skal primært bruges til containerkørsel og afvekslende arbejder i form af løft byggematerialer og -affald, udlægning af grus, flytning af tunge elementer samt glatførebekæmpelse. De indkøbte eldrevne kranbiler erstatter to nuværende kranbiler, der kører for By & Havn i de områder som vises i udbudsmaterialet dokumenter omkring Lastbilruter. Det forventes af de indkøbte eldrevne kranbiler vil have tilsvarende ruter og arbejdsopgaver, men også at dette kan udvides over årene.
Identifikator for proceduren 6f587ebb-ac1c-43fd-be05-f8a64adcc8ac
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 34140000   Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 960 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde De obligatoriske udelukkelsesgrunde er gældende i dette udbud, jf. udbudslovens §§ 134a, 135 136. Herudover finder den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk.1, nr. 2 og 6 anvendelse. Ansøgningen vil ikke blive taget i betragtning, hvis ansøgeren er omfattet af disse udelukkelsesgrunde og ansøgeren ikke efterfølgende dokumenterer sin pålidelighed i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Før tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som Bygherre har til hensigt at tildele kontrakten, have fremlagt dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159, stk. 2, og udbudsbekendtgørelsens punkt III.1) og VI.3). Bygherre bemærker, at Bygherre, jf. udbudslovens § 151, stk. 2, er berettiget til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at kræve, at ansøger eller tilbudsgiver fremlægger den fornødne dokumentation. Når Bygherre forlanger det, skal der som dokumentation for ansøgers eller tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet fremlægges årsregnskaber eller uddrag heraf, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Årsregnskaber skal fremlægges for de tre seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Dokumentationen for at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde kan for danske virksomheder ske ved fremlæggelse af serviceattest indeholdende oplysninger fra ATP, SKAT, Skifteretten og Kriminalregistret. Serviceattesten skal være udstedt inden for de seneste 6 måneder fra Bygherres modtagelse af serviceattesten. Vær opmærksom på, at serviceattester udstedt af Erhvervsstyrelsen tillige kan omfatte udenlandske ledelsesmedlemmer. For yderligere information om serviceattest fra Erhvervsstyrelsen henvises til Erhvervsstyrelsens hjemmeside. Det understreges, at der skal fremlægges dokumentation/serviceattest for samtlige af de eventuelle økonomiske aktører, som tilbudsgiver består af (eksempelvis konsortium) og/eller har baseret sin økonomiske/finansielle og/eller tekniske/faglige formåen på. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Såfremt ansøger eller tilbudsgiver har baseret sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen, skal ansøgeren eller tilbudsgiveren fremlægge støtteerklæring som dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen. Støtteerklæringen eller dokumentationen skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren eller tilbudsgiveren.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Deltagelse i en kriminel organisation Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Svig Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Overtrædelse af forpligtelse relateret til betaling af skatter Ubetalt forfalden gæld til det offentlige - også under kr. 100.000. Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Insolvens Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Konkurs Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Tvangsakkord uden for konkurs Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Se oplysninger i udbudsmateriale samt under bekendtgørelsens punkt 2.1.4
Overtrædelse af forpligtelser fastsat under rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudsloven §134a er gældende: §134a: "En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Stk. 2 § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1."
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Levering og servicering af to eldrevne kranbiler
Beskrivelse : Udviklingsselskabet By & Havn I/S udbyder kontrakt levering af to eldrevene kranbiler med tilhørende serviceaftale til By & Havn i Københavns Kommune. Kranbil 1 (Bil 1) skal være med en lang kran og kranbil 2 (Bil 2) skal være med kort kran – i øvrigt er kravene til de to biler ens – Se også kravspecifikationen. De eldrevne kranbiler skal primært bruges til containerkørsel og afvekslende arbejder i form af løft byggematerialer og -affald, udlægning af grus, flytning af tunge elementer samt glatførebekæmpelse. De indkøbte eldrevne kranbiler erstatter to nuværende kranbiler, der kører for By & Havn i de områder som vises i udbudsmaterialet dokumenter omkring Lastbilruter. Det forventes af de indkøbte eldrevne kranbiler vil have tilsvarende ruter og arbejdsopgaver, men også at dette kan udvides over årene. Der er i udbuddet inddraget miljø- og klimahensyn, idet den efterspurgte kranbil skal være eldrevet og herved ikke har nogen CO2 udledning. By & Havn har valgt at udbyde én samlet kontrakt for anskaffelse og efterfølgende service i stedet for særskilte delkontrakter, fordi det er vurderet mest oplagt af økonomiske hensyn, men også for at sikre en bedre brug af både kranbil og selve kravene efterfølgende for By & Havns driftspersonel. Af samme grund er der krav om, at de tilbudte kranbiler skal være samme bilmærke og -model samt have samme kranmærke.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 34140000   Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Alle beløb er ekskl. moms. Aftalen indgås på baggrund af udkast til leveringskontrakt og serviceaftale. I den anslåede værdi indgår levering af to eldrevne kranbiler samt serviceaftale for disse i 8 år. Serviceaftaler kan af begge parter opsiges med 6 måneder 8 år efter leveringstidspunktet og løber indtil de opsiges.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse I ESPD skal tilbudsgiver oplyse om: 1. Egenkapital i seneste offentliggjorte regnskab 2. Soliditetsgrad i seneste offentliggjorte regnskab Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en egenkapital på minimum DKK 20 mio. i det seneste offentliggjorte regnskab. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en soliditetsgrad på minimum 15 % i det seneste offentliggjorte regnskab.

Kriterium Referencer på specificerede leverancer
Beskrivelse I ESPD skal tilbudsgiver oplyse om: Maksimalt 3 reference(r) på kontrakt(er) omkring levering og servicering af sammenligneligt køretøj (uanset drivmiddel), hvor levering har fundet sted inden for de sidste 3 år. Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har minimum én reference på levering af sammenligneligt køretøj (uanset drivmiddel), hvori der også indgik en serviceaftale, og hvor levering af køretøjet er sket inden for de sidste 3 år.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Evalueringsparametre
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 21/11/2024   23:59:00 (UTC+1)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Indgivelsesadresse : www.dalux.dk
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 02/12/2024   12:00:00 (UTC+1)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 35   Døgn
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagefristen for rammeaftaler er 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion : ja
Beskrivelse : Tilbud afgives via udbudsplatform Dalux
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Udviklingsselskabet By & Havn IS
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Udviklingsselskabet By & Havn IS
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Udviklingsselskabet By & Havn IS
Organisation, der behandler tilbud Udviklingsselskabet By & Havn IS
TED eSender Publications Office of the European Union
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Internetadresse : www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Udviklingsselskabet By & Havn IS
Registreringsnummer : 30823702
Postadresse : Nordre Toldbod 7    
By : København K
Postnummer : 1259
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : info@byoghavn.dk
Telefon : +4533769800
Internetadresse : www.byoghavn.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0000
Officielt navn : Publications Office of the European Union
Registreringsnummer : PUBL
By : Luxembourg
Postnummer : 2417
Landsdel (NUTS) : Luxembourg   ( LU000 )
Land : Luxembourg
Telefon : +352 29291
Internetadresse : https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 8f4cbaf3-0ae3-49d5-a450-554185f73fd1   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 25/10/2024   15:20:06 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 657660-2024
EUT-S-nummer : 211/2024
Offentliggørelsesdato : 29/10/2024

Send til en kollega

0.094