1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Vejdirektoratet
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
TC-Bemanding.2024 - Bemanding af Vejdirektoratets Trafikcenter
Beskrivelse
:
Nærværende opgave omfatter bemanding af Vejdirektoratets Trafikcenter. Vejdirektoratets Trafikcenter har til opgave at overvåge statsvejene og det strategiske vejnet 24 timer i døgnet og sikre at trafikken afvikles så gnidningsløst som muligt.
Identifikator for proceduren
:
3d55a2d1-b865-425c-8966-bea47babb6eb
Tidligere bekendtgørelse
:
488300-2024
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbudsformen er offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712710
Trafikovervågningstjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Københavns kommune
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
140 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk. Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført under punkt 5.1.11.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
TC-Bemanding.2024 - Bemanding af Vejdirektoratets Trafikcenter
Beskrivelse
:
Vejdirektoratet ønsker med dette udbud af kontrakt om bemanding af Vejdirektoratets Trafikcenter at indgå aftale med en leverandør, der kan bistå Vejdirektoratet med udførelse af Trafikcenterets kerneopgaver. Trafikcentret har 24 timer i døgnet, året rundt det nationale overblik over vej- og trafiksituationen på statsvejnettet og det strategiske vejnet og bistår med at sikre, at trafikken kører så gnidningsfrit som muligt og trafikanterne kommer nemt og sikkert frem. Trafikcentret løser mange og forskelligartede opgaver inden for arbejdsområderne: Overblik, Håndtering af trafikfarlige hændelser, Udsendelse af trafikinformation samt Trafikafvikling og trafikledelse. Leverandørens primære opgaver under kontrakten er dels at levere et stabilt setup for bemandingen, som sikrer, at der er rette daglige bemanding og kompetencer til rådighed til håndtering af opgaverne i det operative Trafikcenter og dels at indgå i tæt samarbejde med Vejdirektoratet om løbende udvikling af bemandingens kompetencer, så leverandøren understøtter Vejdirektoratets ændrede opgave-, kompetence- og bemandingsbehov over hele kontraktens løbetid. Leverandøren skal levere den operative bemanding, støttefunktion for undervisning samt ledelsesfunktioner knyttet til bemandingen og opgaveløsningen. Der vil i forbindelse med en ny leverandørs overtagelse af kontrakten ske virksomhedsoverdragelse af de medarbejdere, der hovedsageligt beskæftiger sig med ydelsen på overdragelsestidspunktet. Oplysninger omkring de medarbejdere, der d. 1.8.2024 hovedsageligt beskæftigede sig med ydelsen er angivet i underbilag 6.1 til kontrakten. Ordregiver har med hjemmel i udbudslovens § 132, stk. 2 ikke givet fri, direkte og fuld elektronisk adgang til dette bilag. Bilaget kan rekvireres af interesserede tilbudsgivere ved en anmodning pr. mail til jof@vd.dk, samy@vd.dk og mnh@vd.dk, samt kopi til udbud@vd.dk, jf. nærmere i Bestemmelser om udbud og tilbud (BUT) afsnit. 4.2.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712710
Trafikovervågningstjenester
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Kontrakten indeholder følgende optioner: 3.1 Trafikmedarbejder, generelle kompetencer Hverdag, Dagvagt i tidsrummet fra 06.00 til 18.00: 3.000 timer pr. år. Hverdag, Aften-/nattevagt i tidsrummet 18.00 til 06.00: 3.000 timer pr. år. Weekend, Dagvagt i tidsrummet fra 06.00 til 18.00: 1.400 timer pr. år. Weekend, Aften-/nattevagt i tidsrummet 18.00 til 06.00: 1.400 timer pr. år. 3.2 Trafikmedarbejder med særlige kompetencer indenfor medier og pressehåndtering Hverdag, Dagvagt i tidsrummet fra 06.00 til 18.00: 800 timer pr. år. 3.3 Trafikmedarbejder med særlige kompetencer indenfor styring og overvågning Hverdag, Dagvagt i tidsrummet fra 06.00 til 18.00: 3.000 timer pr. år. Hverdag, Aften-/nattevagt i tidsrummet 18.00 til 06.00: 3.000 timer pr. år. Weekend, Dagvagt i tidsrummet fra 06.00 til 18.00: 1.400 timer pr. år. Weekend, Aften-/nattevagt i tidsrummet 18.00 til 06.00: 1.400 timer pr. år. 3.4 Supervisor Hverdag, Dagvagt i tidsrummet fra 06.00 til 18.00: 300 timer pr. år. Hverdag, Aften-/nattevagt i tidsrummet 18.00 til 06.00: 300 timer pr. år Weekend, Dagvagt i tidsrummet fra 06.00 til 18.00: 130 timer pr. år. Weekend, Aften-/nattevagt i tidsrummet 18.00 til 06.00: 130 timer pr. år. Yderligere oplysninger om optionerne kan findes i det offentliggjorte udbudsmateriale.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Carsten Niebuhrs gade 49
By
:
København V
Postnummer
:
1577
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Region Hovedstaden og Københavns Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
51
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Vejdirektoratet har mulighed for at forlænge kontrakten a to gange 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
140 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Evalueringsmodellen er af typen prismodeller. Den indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier som vist i skemaet herunder. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet således, at ved middel kvalitet sker der ingen korrektion af tilbudssummen, ved kvalitet over middel gives der et fradrag i tilbudssummen, og ved kvalitet under middel gives der et tillæg til tilbudssummen. Den samlede evalueringspris er fiktiv og kun til brug for evalueringen, og den er således ikke et udtryk for kontraktsummen. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Der henvises til udbudsmaterialet.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
TED eSender
:
Publications Office of the European Union
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
154 523 412,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
G4S Security Services A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
TC-Bemanding.2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
154 523 412,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
TC-Bemanding.2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
15/11/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Vejdirektoratet
Registreringsnummer
:
60729018
Postadresse
:
Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By
:
København V
Postnummer
:
1577
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
John Frostholm
Telefon
:
+45 7244 3333
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41 71 50 00
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Københavns Kommune
Registreringsnummer
:
64942212
Postadresse
:
Islands Brygge 37
By
:
København s
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 33 66 33 66
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
G4S Security Services A/S
Registreringsnummer
:
26891280
Postadresse
:
Roskildevej 157
By
:
Albertslund
Postnummer
:
2620
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
711c266c-9bb7-4aad-9b51-94dbb46ea0ea
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
18/11/2024
11:16:45 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
703754-2024
EUT-S-nummer
:
225/2024
Offentliggørelsesdato
:
19/11/2024