1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Forsvarsområdet
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rammeaftale vedr. transport af nyindkøbt og reparabelt materiel
Beskrivelse
:
FMI annullerer hermed udbudsbekendtgørelse nr. 708171-2024. Der gøres opmærksom, på at udbudsbekendtgørelse nr. 712083-2024 stadig er gældende. Se mere herom under "Yderligere oplysninger".
Identifikator for proceduren
:
09f39dc9-6be1-4744-9520-4a72ed7a753d
Tidligere bekendtgørelse
:
708171-2024
Intern ID
:
2023/012009
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport,
60200000
Jernbanetransport,
60400000
Lufttransport,
60600000
Transporttjenester ad vandvejen,
63100000
Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed,
63700000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med land-, sø- og lufttransport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Det meste gods, som skal transporteres i henhold til aftalen, skal leveres til/fra FMIs depoter i Skrydstrup, Hjørring, Karup og Klosterheden, men godset skal kunne afhentes og leveres globalt.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
560 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
2 240 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
FMI annullerer hermed udbudsbekendtgørelse nr. 708171-2024. - Grundet en systemfejl, er der offentliggjort to udbudsbekendtgørelser på Udbud af rammeaftale vedr. transport af nyindkøbt og reparabelt materiel, hhv. udbudsbekendtgørelse nr. 708171-2024 og nr. 712083-2024. Som følge heraf ønsker FMI at annullere udbudsbekendtgørelse nr. 708171-2024. Der gøres opmærksom, på at udbudsbekendtgørelse nr. 712083-2024 stadig er gældende. - Oplysningerne i de to udbudsbekendtgørelser er identiske, men de to udbudsbekendtgørelser indeholder forskellige frister for hhv. "Frist for anmodning om yderligere oplysninger" og "Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse". Det vil herefter være fristerne i 712083-2024 som finder anvendelse.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2009/81/EF
Bekendtgørelse nr. 1077 af 29. juni 2022.
-
Bekendtgørelsen, der tillige indeholder supplerende bestemmelser, implementerer forsvars- og sikkerhedsdirektivet (direktiv 2009/81/EF) i dansk ret.
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af rammeaftale vedr. transport af nyindkøbt og reparabelt materiel
Beskrivelse
:
FMI annullerer hermed udbudsbekendtgørelse nr. 708171-2024. Der gøres opmærksom, på at udbudsbekendtgørelse nr. 712083-2024 stadig er gældende. Se mere herom under "Yderligere oplysninger".
Intern ID
:
2023/012009
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport,
60200000
Jernbanetransport,
60400000
Lufttransport,
60600000
Transporttjenester ad vandvejen,
63100000
Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed,
63700000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med land-, sø- og lufttransport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Det meste gods, som skal transporteres i henhold til aftalen, skal leveres til/fra FMIs depoter i Skrydstrup, Hjørring, Karup og Klosterheden, men godset skal kunne afhentes og leveres globalt.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
7
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
1
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Aftalens ordinære løbetid er 4 (fire) år. Aftalen kan forlænges 1 (en) gang med 3 (tre) år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
560 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
2 240 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger
:
FMI annullerer hermed udbudsbekendtgørelse nr. 708171-2024. - Grundet en systemfejl, er der offentliggjort to udbudsbekendtgørelser på Udbud af rammeaftale vedr. transport af nyindkøbt og reparabelt materiel, hhv. udbudsbekendtgørelse nr. 708171-2024 og nr. 712083-2024. Som følge heraf ønsker FMI at annullere udbudsbekendtgørelse nr. 708171-2024. Der gøres opmærksom, på at udbudsbekendtgørelse nr. 712083-2024 stadig er gældende. - Oplysningerne i de to udbudsbekendtgørelser er identiske, men de to udbudsbekendtgørelser indeholder forskellige frister for hhv. "Frist for anmodning om yderligere oplysninger" og "Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse". Det vil herefter være fristerne i 712083-2024 som finder anvendelse.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
De parallelle rammeaftaler tildeles alene på baggrund af laveste pris. Se mere herom i udbudsbetingelsernes punkt 10.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: En ansøgers klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. § 7, stk. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. Øvrige klager skal ifølge § 7, stk. 2, indgives til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en aftale baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre aftalen, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klages indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere
:
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser. Ydermere er Beredskabsstyrelsen under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab også berettiget til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer
:
ORG-16-28-71-80
Postadresse
:
Lautrupbjerg 1-5
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Line Bøye Christensen
Telefon
:
+45 29311738
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
1895c324-e577-4a85-ae56-56ef42fe6822
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
31
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
04/12/2024
12:06:40 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
04/12/2024
12:07:15 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
744623-2024
EUT-S-nummer
:
237/2024
Offentliggørelsesdato
:
05/12/2024