1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lolland Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Persontransport af Visiterede Borgere i Lolland Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet har til formål at finde én samarbejdspartner (entreprenør) til kørsel af visiterede borgere i Lolland Kommune.Entreprenøren skal selv tilrettelægge kørslen ud fra lister der udleveres af kommunen og/eller bookinger der foretages af kommunen. Da borgere konstant visiteres til og fra, vil der for dele af ydelsen ske løbende ændringer i kørelisterne.Entreprenøren skal kunne udvise fleksibilitet, og løbende planlægge kørslen efter de aktuelle behov. Entreprenøren forventes desuden at udvise forståelse for, at de omfattede borgere kan have meget forskellige behov og forudsætninger. Entreprenøren og Kommunen skal sammen arbejde for, at der opnås den bedst mulige løsning i forhold til den enkelte borger. Lolland Kommune forestiller sig kørsel med forskellige former for kategorier af busser, men det er op til entreprenøren at sammensætte antallet og typen af køretøjer der skal levere ydelsen.
Identifikator for proceduren
:
f1417bc0-ec2e-4856-aa3c-68e68388c1aa
Tidligere bekendtgørelse
:
90ba8031-e141-4d37-9c75-dfefe0412e24-01
Intern ID
:
88.00.00-G01-2-24
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres af Lolland Kommune på baggrund af LBK nr. 10 af 06/01/2023.Udbuddet gennemføres som et offentlig udbud. Alle entreprenører der opfylder kriterierne for at deltage, opfordres til at afgive tilbud på opgaven. En nærmere beskrivelse af udbudsformen og hvad den indeholder, herunder proces og fremgangsmåde, vil fremgå nærmere af materialet.indkomne tilbud evalueres umiddelbart efter tilbudsfristens udløb. Endelig tildeling af kontrakten, vil ske skriftligt efter afsluttet evaluering af de indkomne tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Transporten involvere afhentning af borgere på private adresser. Borgerne kan være bosiddende i hele Lolland Kommune. Kontrakten omfatter ikke kørsel på ikke brofaste øer.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Persontransport af Visiterede Borgere i Lolland Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet har til formål at finde én samarbejdspartner (entreprenør) til kørsel af visiterede borgere i Lolland Kommune.Entreprenøren skal selv tilrettelægge kørslen ud fra lister der udleveres af kommunen og/eller bookinger der foretages af kommunen. Da borgere konstant visiteres til og fra, vil der for dele af ydelsen ske løbende ændringer i kørelisterne.Entreprenøren skal kunne udvise fleksibilitet, og løbende planlægge kørslen efter de aktuelle behov. Entreprenøren forventes desuden at udvise forståelse for, at de omfattede borgere kan have meget forskellige behov og forudsætninger. Entreprenøren og Kommunen skal sammen arbejde for, at der opnås den bedst mulige løsning i forhold til den enkelte borger. Lolland Kommune forestiller sig kørsel med forskellige former for kategorier af busser, men det er op til entreprenøren at sammensætte antallet og typen af køretøjer der skal levere ydelsen.
Intern ID
:
88.00.00-G01-2-24
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60140000
Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Transporten involvere afhentning af borgere på private adresser. Borgerne kan være bosiddende i hele Lolland Kommune. Kontrakten omfatter ikke kørsel på ikke brofaste øer.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Køretøjernes stand - herunder omstilling til grøn kørsel
Beskrivelse
:
Der evalueres på køretøjernes stand - herunder omstilling til grøn kørsel. Entreprenøren udfylder sin besvarelse i henhold til betingelserne
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Nødberedskab (forsyningssikkerhed)
Beskrivelse
:
Der evalueres på nødberedskab (forsyningssikkerhed). Entreprenøren beskriver sit tilbud på nødberedskab i henhold til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Fleksibilitet - herunder entreprenørens bestillingssystem
Beskrivelse
:
Der evalueres på Fleksibilitet - herunder entreprenørens bestillingssystem. Entreprenøren beskriver sit tilbud på fleksibilitet. Entreprenøren beskriver hvorvidt der indgår et bestillingssystem.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der evalueres på den afgivne pris. Pris udregnes ved udfyldelse af tilbudsliste
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Lolland Kommune
Registreringsnummer
:
29188572
Postadresse
:
Jernbanegade 7
By
:
Maribo
Postnummer
:
4930
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Marian Desrumaux Brodersen
Telefon
:
+45 54676767
Fax
:
+45 54676768
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
f80464a9-74de-4a60-8540-dab1118bde8c
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
10/12/2024
09:39:58 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
10/12/2024
10:41:24 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
756466-2024
EUT-S-nummer
:
241/2024
Offentliggørelsesdato
:
11/12/2024